Η Northvolt θα κόψει θέσεις εργασίας και θα πουλήσει μονάδα για να επιβιώσει από την “ψύχρα” των EV

Η σουηδική κατασκευάστρια μπαταριών παλεύει με εργοστασιακά προβλήματα και επιβραδύνει την ανάπτυξη στην ευρωπαϊκή απορρόφηση ηλεκτρικών οχημάτων

Η Northvolt δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα σταματήσει την παραγωγή ενεργού υλικού καθόδου © Mikael Sjoberg/Bloomberg

Richard Milne, ανταποκριτής Nordic and Baltic, Financial Times

Η Northvolt θα περικόψει μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας και θα πουλήσει ή θα αναζητήσει συνεργάτες για τις επιχειρήσεις αποθήκευσης ενέργειας και υλικών, καθώς η κορυφαία ελπίδα μπαταριών της Ευρώπης στοχεύει να επιβιώσει επικεντρώνοντας εκ νέου στο δύσκολο πρώτο της γιγα-εργοστάσιο στη βόρεια Σουηδία.

Ο Σουηδός κατασκευαστής, ο οποίος έχει συγκεντρώσει περισσότερα κεφάλαια στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια από οποιαδήποτε άλλη μη εισηγμένη ευρωπαϊκή start-up, έχει καθυστερήσει πολύ από προβλήματα στο εργοστάσιό του ακριβώς κάτω από τον Αρκτικό Κύκλο καθώς και από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που επιβραδύνουν τα σχέδιά τους να μεταβούν στα ηλεκτρικά οχήματα.

  • Η Northvolt δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα διακόψει την παραγωγή ενεργού υλικού καθόδου, πουλώντας μια τοποθεσία και αγοράζοντας αντ’ αυτού από κινεζικές ή κορεατικές εταιρείες, καθώς και ότι θα αναζητήσει αγοραστή ή συνεργάτη για την επιχείρηση αποθήκευσης ενέργειας με έδρα το Γκντανσκ της Πολωνίας.

Ο όμιλος, που υποστηρίζεται από τη Volkswagen, την Goldman Sachs, τη BMW, τη Siemens και τη BlackRock, έχει αιμορραγία σε μετρητά και είπε ότι το σχέδιο μείωσης του κόστους θα περιλαμβάνει «δυστυχώς κάποιες δύσκολες αποφάσεις για το μέγεθος του εργατικού δυναμικού μας», που αυτή τη στιγμή είναι 7.000 εργαζόμενοι.

  • Θα καθυστερήσει επίσης τα σχέδια, σύμφωνα με στελέχη, για την κατασκευή τριών ακόμη γιγα-εργοστασίων – σε κοινοπραξία με τη Volvo Cars στη Σουηδία και στη Γερμανία και τον Καναδά – αλλά είπε ότι θα παράσχει περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με αυτό και τον αριθμό των περικοπών θέσεων εργασίας αργότερα.

«Η οικοδόμηση μιας εταιρείας μπαταριών από την αρχή είναι μια βαθιά προσπάθεια έντασης κεφαλαίου και πρόκληση. Έχουμε διανύσει πολύ δρόμο». . . 

  • Τώρα είναι καιρός να επικεντρωθούμε στον πυρήνα, να μάθουμε από το παρελθόν και να επεκτείνουμε τις βασικές μας δραστηριότητες για να βεβαιωθούμε ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πελατών μας και να βοηθήσουμε την Ευρώπη να επιτύχει ένα βιώσιμο οικοσύστημα μπαταριών», δήλωσε ο Peter Carlsson, συνεργάτης της Northvolt. ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και η νεοσύστατη βιομηχανία μπαταριών αντιμετωπίζουν ένα αβέβαιο μέλλον εν μέσω τεράστιων επενδύσεων που απαιτούνται για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και έντονου ανταγωνισμού από την Ασία, ιδιαίτερα την Κίνα.

  • Η VW έχει προειδοποιήσει ότι θα μπορούσε να κλείσει εργοστάσια στην εγχώρια αγορά της στη Γερμανία για πρώτη φορά, ενώ η Volvo έχει εγκαταλείψει τον στόχο της για το 2030 να πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Northvolt ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που παρήγαγε μια κυψέλη μπαταρίας για EV από ένα εγχώριο gigafactory στα τέλη του 2021, αλλά δυσκολεύεται να αυξήσει την παραγωγή από τότε. Το γιγαεργοστάσιό του στο Skellefteå έχει ετήσια δυναμικότητα 16 γιγαβατώρες, αλλά παράγει λιγότερα από 1 GWh επί του παρόντος.

  • Η BMW ακύρωσε πρόσφατα ένα συμβόλαιο 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Northvolt, αντ’ αυτού, το έδωσε στην κορεατική Samsung SDI, λόγω της διαθεσιμότητας των προμηθειών. Κορεατικοί και κινεζικοί όμιλοι κατασκευάζουν εργοστάσια μπαταριών στην Ευρώπη, αν και ορισμένα έχουν καθυστερήσει λόγω της αργής χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Northvolt δυσκολεύτηκε επίσης να ολοκληρώσει τον τρέχοντα γύρο συγκέντρωσης κεφαλαίων, κάτι που είναι απαραίτητο για την κλιμάκωση της παραγωγής στο Skellefteå, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να μειώσει τις επενδύσεις και το κόστος.

  • «Όσο δύσκολο κι αν είναι αυτό, η εστίαση σε αυτό που είναι η βασική μας δραστηριότητα μας ανοίγει το δρόμο για να οικοδομήσουμε μια ισχυρή μακροπρόθεσμη βάση για ανάπτυξη που συμβάλλει στις δυτικές φιλοδοξίες για τη δημιουργία μιας εγχώριας βιομηχανίας μπαταριών», πρόσθεσε ο Carlsson.

Η Northvolt, η οποία ξεκίνησε τη στρατηγική της ανασκόπηση τον Ιούλιο, σκοπεύει να επικεντρωθεί στην κατασκευή κυψελών στο Skellefteå, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το μέλλον των εργασιών ανακύκλωσης και υλικών.

  • Συζητά επίσης τι να κάνει με αυτό που ανήγγειλε ως μια σημαντική ανακάλυψη στην τεχνολογία μπαταριών για αποθήκευση ενέργειας με μπαταρίες ιόντων νατρίου, οι οποίες δεν χρησιμοποιούν λίθιο, κοβάλτιο ή νικέλιο, όλα τα υλικά που οι εταιρείες έσπευσαν να αποκτήσουν.

Αν και η Northvolt αναζητά αγοραστές ή συνεργάτες για την επιχείρηση αποθήκευσης ενέργειας, τα στελέχη δήλωσαν ότι θα μπορούσε να συνεχίσει να αναπτύσσει την τεχνολογία ιόντων νατρίου με άλλες εταιρείες που την κατασκευάζουν.

Τ.Σ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο