Η Nvidia ποντάρει στη ρομποτική για να προωθήσει τη μελλοντική της ανάπτυξη

Η αμερικανική κατασκευάστρια chipmaker αναζητά νέες βιομηχανίες εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού στον πυρήνα της επιχειρηματικής δραστηριότητας AI

Η Nvidia ποντάρει στη ρομποτική ως τον επόμενο μεγάλο μοχλό ανάπτυξής της, καθώς η πολυτιμότερη εταιρεία ημιαγωγών στον κόσμο αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό στον πυρήνα της δραστηριότητας κατασκευής τσιπ τεχνητής νοημοσύνης.

Ο αμερικανικός τεχνολογικός όμιλος, γνωστός για τις υποδομές που έχουν στηρίξει την έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης, πρόκειται να λανσάρει την τελευταία γενιά συμπαγών υπολογιστών για ανθρωποειδή ρομπότ – με την ονομασία Jetson Thor – το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Η Nvidia τοποθετείται ώστε να αποτελέσει την κορυφαία πλατφόρμα για αυτό που ο τεχνολογικός όμιλος πιστεύει ότι είναι μια επικείμενη επανάσταση της ρομποτικής. Η εταιρεία πωλεί μια λύση «πλήρους στοίβας», από τα στρώματα λογισμικού για την εκπαίδευση ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη μέχρι τα τσιπ που μπαίνουν σε αυτά.

«Η στιγμή της ChatGPT για τη φυσική AI και τη ρομποτική είναι προ των πυλών», δήλωσε στους Financial Times ο Deepu Talla, αντιπρόεδρος της Nvidia για τη ρομποτική, προσθέτοντας ότι πιστεύει πως η αγορά έχει φτάσει σε ένα “σημείο καμπής”.

Η ώθηση στη ρομποτική έρχεται καθώς η Nvidia αντιμετωπίζει μεγαλύτερο ανταγωνισμό για τα ισχυρά τσιπ τεχνητής νοημοσύνης της από αντίπαλους κατασκευαστές τσιπ, όπως η AMD, καθώς και από ομίλους cloud computing, όπως η Amazon, η Microsoft και η Google, που επιδιώκουν να μειώσουν την εξάρτησή τους από τον αμερικανικό όμιλο ημιαγωγών.

Η Nvidia, της οποίας η αποτίμηση έχει ξεπεράσει τα 3 δισ. δολάρια λόγω της τεράστιας ζήτησης για τα τσιπ AI, έχει τοποθετηθεί ως επενδυτής στο χώρο της «φυσικής AI», σε μια προσπάθεια να βοηθήσει στην ανάπτυξη της επόμενης γενιάς εταιρειών ρομποτικής.

Τον Φεβρουάριο ήταν μία από τις πολλές εταιρείες, μεταξύ των οποίων η Microsoft και η OpenAI, που επένδυσαν στην εταιρεία ανθρωποειδών ρομπότ Figure AI με αποτίμηση 2,6 δισ. δολάρια.

Η ρομποτική παραμένει μέχρι στιγμής μια αναδυόμενη θέση που δεν έχει ακόμη δημιουργήσει μεγάλες αποδόσεις. Πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις στον χώρο παλεύουν με την κλιμάκωση, τη μείωση του κόστους και την αύξηση της ακρίβειας των ρομποτικών προϊόντων.

Η Nvidia δεν αναλύει τις πωλήσεις ρομποτικών προϊόντων, αλλά επί του παρόντος αντιπροσωπεύει ένα σχετικά μικρό μερίδιο των συνολικών εσόδων. Τα έσοδα από τα κέντρα δεδομένων, τα οποία περιλαμβάνουν τα περιζήτητα τσιπ AI GPU της, αποτέλεσαν περίπου το 88% των συνολικών πωλήσεών της ύψους 35,1 δισ. δολαρίων στο τρίτο τρίμηνο του ομίλου.

Ωστόσο, ο Talla δήλωσε ότι η αλλαγή στην αγορά ρομποτικής οδηγείται από δύο τεχνολογικές ανακαλύψεις: την έκρηξη των γεννητικών μοντέλων AI και τη δυνατότητα εκπαίδευσης ρομπότ σε αυτά τα θεμελιώδη μοντέλα με τη χρήση προσομοιωμένων περιβαλλόντων.

Το τελευταίο υπήρξε ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη, καθώς βοηθά στην επίλυση αυτού που οι ρομποτιστές αποκαλούν «χάσμα μεταξύ προσομοίωσης και πραγματικότητας», διασφαλίζοντας ότι τα ρομπότ που εκπαιδεύονται σε εικονικά περιβάλλοντα μπορούν να λειτουργούν αποτελεσματικά στον πραγματικό κόσμο, είπε.

«Τους τελευταίους 12 μήνες . [αυτό το χάσμα] έχει ωριμάσει αρκετά ώστε να μπορούμε πλέον να διεξάγουμε πειράματα σε προσομοίωση, σε συνδυασμό με τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη, που δεν μπορούσαμε να κάνουμε πριν από δύο χρόνια», δήλωσε ο Talla. «Παρέχουμε την πλατφόρμα που επιτρέπει σε όλες αυτές τις εταιρείες να κάνουν οποιαδήποτε από αυτές τις εργασίες».

Ο Talla εντάχθηκε στην Nvidia το 2013 για να εργαστεί στο τσιπ «Tegra», το οποίο αρχικά απευθυνόταν στην αγορά των smartphones. Ωστόσο, η εταιρεία έκανε γρήγορα στροφή, με τον Talla να επιβλέπει την αναδιάταξη περίπου 3.000 μηχανικών σε «AI και αυτόνομη εκπαίδευση [για οχήματα, για παράδειγμα]». Αυτή ήταν η γένεση του Jetson, της σειράς ρομποτικών «εγκεφαλικών» μονάδων της Nvidia που εμφανίστηκε το 2014.

Η Nvidia προσφέρει εργαλεία σε τρία στάδια ανάπτυξης της ρομποτικής: λογισμικό για την εκπαίδευση θεμελιωδών μοντέλων, το οποίο προέρχεται από το σύστημα «DGX» της Nvidia- προσομοιώσεις πραγματικών περιβαλλόντων στην πλατφόρμα «Omniverse»- και το υλικό που μπαίνει μέσα στα ρομπότ ως «εγκέφαλός» τους.

Η Apptronik, η οποία χρησιμοποιεί την τεχνολογία της Nvidia καθ’ όλη τη διάρκεια της ανάπτυξης ανθρωποειδών ρομπότ, ανακοίνωσε επίσης τον Δεκέμβριο στρατηγική συνεργασία με την Google DeepMind για τη βελτίωση των προϊόντων της.

Η παγκόσμια αγορά ρομποτικής αποτιμάται σήμερα σε περίπου 78 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία ερευνών αγοράς BCC, και αναμένεται να φθάσει τα 165 δισ. δολάρια μέχρι το τέλος του 2029.

Η Amazon έχει ήδη αναπτύξει την τεχνολογία προσομοίωσης ρομποτικής της Nvidia για τρεις από τις αποθήκες της στις ΗΠΑ, ενώ η Toyota και η Boston Dynamics είναι μεταξύ άλλων πελατών που χρησιμοποιούν το εκπαιδευτικό λογισμικό της Nvidia.

Ο David Rosen, ο οποίος ηγείται του Robust Autonomy Lab στο Πανεπιστήμιο Northeastern, δήλωσε ότι η αγορά ρομποτικής εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης των μοντέλων και της επαλήθευσης ότι θα είναι ασφαλή όταν αναπτυχθούν.

«Μέχρι στιγμής, δεν έχουμε πολύ αποτελεσματικά εργαλεία για την επαλήθευση των ιδιοτήτων ασφάλειας και αξιοπιστίας των συστημάτων μηχανικής μάθησης, ειδικά στη ρομποτική. Αυτό είναι ένα σημαντικό ανοικτό επιστημονικό ερώτημα στον τομέα», δήλωσε ο Rosen.

Michael Acton και Cristina Criddle, Financial Times

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο