Η παραγωγή πολεμικών πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ βρίσκεται στη χειρότερη κατάσταση των τελευταίων 25 ετών- Τι κρύβεται πίσω από αυτό;

Η ικανότητα του Πολεμικού Ναυτικού να κατασκευάσει πολεμικά πλοία χαμηλότερου κόστους που μπορούν να καταρρίψουν πυραύλους ανταρτών Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα εξαρτάται εν μέρει από έναν 25χρονο εργάτη που προηγουμένως κατασκεύαζε εξαρτήματα για απορριμματοφόρα.

  • Ο Lucas Andreini, συγκολλητής στο Fincantieri Marinette Marine, στο Marinette του Wisconsin, είναι μεταξύ των χιλιάδων νέων εργαζομένων που έχουν λάβει εκπαίδευση που χρηματοδοτείται από τον εργοδότη σε εθνικό επίπεδο, καθώς τα ναυπηγεία αγωνίζονται να προσλάβουν και να διατηρήσουν υπαλλήλους.

Η έλλειψη εργατικού δυναμικού είναι μία από τις μυριάδες προκλήσεις που έχουν οδηγήσει σε καθυστερήσεις στην παραγωγή και συντήρηση πλοίων σε μια εποχή που το Πολεμικό Ναυτικό αντιμετωπίζει αυξανόμενες παγκόσμιες απειλές.

  • Σε συνδυασμό με τις μεταβαλλόμενες αμυντικές προτεραιότητες, τις αλλαγές σχεδιασμού της τελευταίας στιγμής και τις υπερβάσεις κόστους, έχει βάλει τις ΗΠΑ πίσω από την Κίνα στον αριθμό των πλοίων που έχουν στη διάθεσή τους – και το χάσμα διευρύνεται.

 

Η ναυπηγική βιομηχανία του Πολεμικού Ναυτικού βρίσκεται σήμερα σε «τρομερή κατάσταση» – τη χειρότερη σε ένα τέταρτο του αιώνα, λέει ο Eric Labs, μακροχρόνιος ναυτικός αναλυτής στο Γραφείο Προϋπολογισμού του Κογκρέσου. «Αισθάνομαι ανήσυχος», είπε. «Δεν βλέπω έναν γρήγορο, εύκολο τρόπο για να βγούμε από αυτό το πρόβλημα. Μας πήρε πολύ καιρό να ασχοληθούμε με αυτό».

Πολεμικού Ναυτικού

Η Marinette Marine έχει συμβόλαιο για την κατασκευή έξι φρεγατών κατευθυνόμενων πυραύλων – τα νεότερα πολεμικά πλοία επιφανείας του Ναυτικού – με επιλογές για την κατασκευή τεσσάρων ακόμη. Αλλά έχει μόνο αρκετούς εργαζόμενους για να παράγει μία φρεγάτα το χρόνο, σύμφωνα με την Labs.

  • Πού πήγαν όλοι οι εργαζόμενοι;

Ένα από τα κύρια προβλήματα της βιομηχανίας είναι ο αγώνας για την πρόσληψη και διατήρηση εργατών για το δύσκολο έργο της κατασκευής νέων πλοίων καθώς οι βετεράνοι συνταξιοδοτούνται, λαμβάνοντας δεκαετίες εμπειρίας μαζί τους.

  • Ναυπηγεία σε όλη τη χώρα έχουν δημιουργήσει ακαδημίες κατάρτισης και συνεργάζονται με τεχνικά κολέγια για να παρέχουν στους εργαζόμενους τις δεξιότητες που χρειάζονται για την κατασκευή πολεμικών πλοίων υψηλής τεχνολογίας.

Οι κατασκευαστές υποβρυχίων και το Πολεμικό Ναυτικό σχημάτισαν μια συμμαχία για την προώθηση της σταδιοδρομίας στον τομέα της κατασκευής και τα ναυπηγεία προσφέρουν προνόμια για να διατηρήσουν τους εργαζόμενους μόλις προσληφθούν.

  • Ο Andreini εκπαιδεύτηκε για τη δουλειά του στο Marinette μέσω ενός προγράμματος στο Northeast Wisconsin Technical College. Πριν από αυτό, πέρασε αρκετά χρόνια ως συγκολλητής γραμμής παραγωγής, κατασκευάζοντας εξαρτήματα για απορριμματοφόρα. Είπε ότι μερικοί από τους φίλους του συγκρατούνται από το στίγμα ότι η ναυπηγική βιομηχανία είναι ένα «μίζερο εργασιακό περιβάλλον και δεν είναι ασφαλές».

Αλλά αυτή δεν είναι η πραγματικότητα, είπε. Τα οφέλη για την υγεία του είναι καλύτερα από ό, τι στην προηγούμενη δουλειά του, θα πάρει σύνταξη για πρώτη φορά και υπάρχει η ευκαιρία να αποκτήσει δεξιότητες ακόμη πιο προηγμένες από αυτές που έλαβε κατά τη διάρκεια της αρχικής του κατάρτισης.

Επιπλέον, λέει ο Andreini, αισθάνεται σαν να υπηρετεί τη χώρα του.

«Με κάνει χαρούμενο που μπορώ να κάνω αυτό που μου αναλογεί και ενδεχομένως να βεβαιωθώ ότι οι ναύτες και μερικοί από τους φίλους μου στην υπηρεσία επιστρέφουν στο σπίτι με ασφάλεια», δήλωσε ο Andreini, του οποίου ο πατέρας ήταν στο Ναυτικό στο Βιετνάμ.

Η Alonie Lake, επίσης συγκολλητής, απόφοιτος του προγράμματος του τεχνικού κολλεγίου και ανύπαντρη μητέρα, είναι χαρούμενη για μια δουλειά με μακροπρόθεσμη σταθερότητα – κάτι που η καθυστέρηση των συμβολαίων του Ναυτικού της Marinette ουσιαστικά εγγυάται.

Η Λέικ, 32 ετών, δήλωσε ότι πιστεύει ότι πολλοί νεότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται για θέσεις εργασίας στα επαγγέλματα «και την ικανοποίηση της εργασίας με τα χέρια τους για να δημιουργήσουν απτά αποτελέσματα».

Ο υπουργός Ναυτικού Carlos Del Toro υπογράμμισε πρόσφατα τη σημασία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων κατά τη διάρκεια των τελετών έναρξης σε ένα κοινοτικό κολέγιο στο Maine. Το κολέγιο έχει συνεργαστεί με το κοντινό Portsmouth Naval Shipyard για να διδάξει στους εργαζόμενους τις δεξιότητες που απαιτούνται για την επισκευή πυρηνικών υποβρυχίων.

Πολεμικού Ναυτικού

«Είναι καθήκον όλων μας να εξετάσουμε πώς μπορούμε να δανείσουμε καλύτερα τα ταλέντα μας και, στην περίπτωση των αποφοίτων, τις πρόσφατα αναπτυγμένες δεξιότητές τους, για να οικοδομήσουμε το μεγάλο έθνος μας για όλους τους Αμερικανούς και να αμυνθούμε ενάντια στις απειλές και τις προκλήσεις του σήμερα», είπε.

  • Μόλις προσληφθούν οι εργαζόμενοι, θα παραμείνουν;

Το Πολεμικό Ναυτικό προσπαθεί να βοηθήσει τα ναυπηγεία να διασφαλίσουν ότι μόλις εκπαιδευτούν και προσληφθούν νέοι εργαζόμενοι, θα παραμείνουν σε μια σφιχτή αγορά εργασίας.

Στο Ουισκόνσιν, μέρος της χρηματοδότησης ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων του Πολεμικού Ναυτικού που παρέχεται στη Marinette Marine χρησιμοποιείται για μπόνους διατήρησης στο ναυπηγείο, του οποίου η προηγούμενη διατήρηση των εργαζομένων περιγράφηκε από τον Del Toro ως «φρικτή».

Το ναυπηγείο, το οποίο απασχολεί περισσότερους από 2.000 εργαζόμενους, παρέχει μπόνους έως και 10.000 δολάρια για να κρατήσει τους εργαζόμενους, δήλωσε ο εκπρόσωπος Eric Dent. “Η έλλειψη εργατικού δυναμικού είναι σίγουρα ένα πρόβλημα και είναι ένα πρόβλημα σε όλους τους τομείς για όλα τα ναυπηγεία”, είπε.

Η διατήρηση είναι μια ανησυχία ακόμη και για τα ναυπηγεία που έχουν επιτύχει τους στόχους τους, συμπεριλαμβανομένης της Huntington Ingalls Industries, η οποία κατασκευάζει αντιτορπιλικά και αμφίβια πολεμικά πλοία στο Μισισιπή και αεροπλανοφόρα και υποβρύχια στη Βιρτζίνια.

Η εταιρεία δημιουργεί εκπαιδευτικές συνεργασίες με κολέγια και δημόσια σχολεία όλων των βαθμίδων. Οι βελτιώσεις στο Μισισιπή περιλαμβάνουν περισσότερα από ένα εκατομμύριο τετραγωνικά πόδια (92.900 τετραγωνικά μέτρα) καλυμμένου χώρου εργασίας, σταθμούς ψύξης και ενυδάτωσης και μια δεύτερη τραπεζαρία με Chick-fil-A. Ο Huntington Ingalls συνεργάστηκε επίσης με το Πολεμικό Ναυτικό και την πόλη Newport News της Βιρτζίνια, για την κατασκευή ενός νέου γκαράζ στάθμευσης για εργαζόμενους και ναύτες.

  • Ένα πρόβλημα δεκαετιών στα σκαριά

Μεγάλο μέρος της ευθύνης για τα σημερινά δεινά της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ έγκειται στο Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο συχνά αλλάζει απαιτήσεις, ζητά αναβαθμίσεις και τροποποιεί τα σχέδια μετά την έναρξη της κατασκευής των ναυπηγείων.

Αυτό φαίνεται στις υπερβάσεις κόστους, τις τεχνολογικές προκλήσεις και τις καθυστερήσεις στο νεότερο αεροπλανοφόρο του Ναυτικού, το USS Ford. η αιχμή ενός συστήματος πυροβόλων όπλων για ένα πρόγραμμα αντιτορπιλικών stealth αφού τα βλήματα με τη βοήθεια πυραύλων έγιναν πολύ δαπανηρά. και την πρόωρη συνταξιοδότηση ορισμένων από τα ελαφρά θωρακισμένα παράκτια πολεμικά πλοία του Ναυτικού, τα οποία ήταν επιρρεπή σε κατάρρευση.

  • Το Πολεμικό Ναυτικό δεσμεύτηκε να μάθει από αυτά τα μαθήματα του παρελθόντος με τις νέες φρεγάτες που κατασκευάζουν στο Marinette Marine. Οι φρεγάτες είναι πολύτιμες επειδή είναι λιγότερο δαπανηρές στην παραγωγή από τα μεγαλύτερα αντιτορπιλικά, αλλά έχουν παρόμοια οπλικά συστήματα.

Το Πολεμικό Ναυτικό επέλεξε ένα σχέδιο πλοίου που χρησιμοποιείται ήδη από το ναυτικό στη Γαλλία και την Ιταλία αντί να ξεκινήσει από το μηδέν. Η ιδέα ήταν ότι το 15% του σκάφους θα ανανεωνόταν για να πληροί τις προδιαγραφές του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, ενώ το 85% θα παρέμενε αμετάβλητο, μειώνοντας το κόστος και επιταχύνοντας την κατασκευή.

  • Αντ ‘αυτού, συνέβη το αντίθετο:

Το Πολεμικό Ναυτικό επανασχεδίασε το 85% του πλοίου, με αποτέλεσμα αυξήσεις κόστους και καθυστερήσεις κατασκευής, δήλωσε ο Bryan Clark, αναλυτής στο think tank Hudson Institute με έδρα την Ουάσινγκτον. Η κατασκευή του πρώτου στην κατηγορία πολεμικού πλοίου Constellation, η οποία ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2022, είναι τώρα τρία χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα, με την παράδοση να μετατίθεται για το 2029.

  • Ο τελικός σχεδιασμός δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Μεταβαλλόμενες απειλές και μεταβαλλόμενα σχέδια
  • Περιπλέκοντας περαιτέρω τα πράγματα είναι κάτι εκτός ελέγχου του Ναυτικού: η μεταβαλλόμενη φύση των παγκόσμιων απειλών.

Καθ ‘όλη τη διάρκεια της ιστορίας του, το Πολεμικό Ναυτικό έπρεπε να προσαρμοστεί σε διάφορους κινδύνους, είτε πρόκειται για τον Ψυχρό Πόλεμο των τελευταίων δεκαετιών είτε για τρέχουσες απειλές, συμπεριλαμβανομένου του πολέμου στη Μέση Ανατολή, του αυξανόμενου ανταγωνισμού από το κινεζικό και ρωσικό ναυτικό, της πειρατείας στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας και των επίμονων επιθέσεων σε εμπορικά πλοία από αντάρτες Χούτι στην Υεμένη.

  • Και δεν είναι μόνο αυτό. Η ενοποίηση των ναυπηγείων και οι αβεβαιότητες χρηματοδότησης έχουν διαταράξει τον ρυθμό κατασκευής πλοίων και εμπόδισαν τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις και τον προγραμματισμό, λέει ο Matthew Paxton του Συμβουλίου Ναυπηγών της Αμερικής, μιας εθνικής εμπορικής ένωσης.

“Έχουμε να κάνουμε με ασυνεπή ναυπηγικά σχέδια εδώ και χρόνια”, δήλωσε ο Paxton. «Όταν τελικά αρχίζουμε να αυξάνουμε, το Πολεμικό Ναυτικό είναι σοκαρισμένο που χάσαμε μέλη του εργατικού δυναμικού μας».

Το Πολεμικό Ναυτικό επιμένει ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη τα προβλήματα της ναυπηγικής βιομηχανίας.

«Ο ρόλος του Ναυτικού στην υπεράσπιση του έθνους μας και στην προώθηση της ειρήνης δεν ήταν ποτέ πιο εκτεταμένος ή είχε μεγαλύτερη σημασία», δήλωσε ο υπολοχαγός Kyle Hanton, εκπρόσωπος του γραφείου του Del Toro. «Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με τους εταίρους μας στον κλάδο για να εντοπίσουμε δημιουργικές λύσεις για την επίλυση των κοινών μας προκλήσεων».

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ – ΑΠΟΔΟΣΗ 

Πολεμικού Ναυτικού

Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο