Η Pony AI επεκτείνει τον στόλο των ρομποταξί της και σχεδιάζει να γίνει κερδοφόρα μέχρι το 2029

Η εταιρεία διαθέτει περισσότερα από 300 ρομποταξί στην Κίνα και συνεργάζεται με αυτοκινητοβιομηχανίες για να αυξήσει την παραγωγή και να επεκτείνει τον στόλο της

Η κινεζική εταιρεία αυτόματης οδήγησης Pony AI PONY 0,59%αύξηση- πράσινο επάνω που δείχνει τρίγωνο σχεδιάζει να επεκτείνει δραματικά το μέγεθος του στόλου των ρομποταξί της φέτος, με στόχο να γίνει κερδοφόρα μέχρι το 2029.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας James Peng δήλωσε σε συνέντευξή του την Τετάρτη ότι η Pony AI ελπίζει να ξεκινήσει περισσότερα από 1.000 ρομποταξί φέτος και στοχεύει να έχει περισσότερα από 10.000 στους δρόμους μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Αυτή τη στιγμή διαθέτει περισσότερα από 300 ρομποτικά ταξί στο Πεκίνο, τη Σαγκάη, τη Σενζέν και τη Γκουανγκζού, πρόσθεσε ο Πενγκ.

Η Pony AI έθεσε σε λειτουργία ρομποτάξια χωρίς οδηγό σε πολλές μεγάλες κινεζικές πόλεις πέρυσι και βασική εστίαση για την εταιρεία είναι τώρα η επίτευξη κερδοφορίας. «Η εμπορευματοποίηση [των ρομποταξί] έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά το βασικό ερώτημα σήμερα θα ήταν πώς να επεκταθούμε γρήγορα», δήλωσε ο Πανγκ.

Η εταιρεία με έδρα την Γκουανγκζού συνεργάζεται με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες για να αυξήσει την παραγωγή ρομποταξί και να επεκτείνει το μέγεθος του στόλου της.

«Ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας με την Beijing Automotive Group, την Guangzhou Automobile Group 2238 1,24%αύξηση- πράσινο που δείχνει τρίγωνο και την Toyota Motor πέρυσι, και θα έχουμε τρία μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν για τη μαζική αγορά φέτος», δήλωσε ο Peng.

Αυτές οι συνεργασίες θα μειώσουν σημαντικά το κόστος, πρόσθεσε ο Peng. «Συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων, των μπαταριών και άλλων εξαρτημάτων αυτοκινήτων, το κόστος αυτών των ρομποτικών άξονα θα είναι μόλις περίπου 270.000 γιουάν ή περίπου 40.000 δολάρια», δήλωσε ο Peng.

Τα τρία μοντέλα θα κυκλοφορήσουν στα μέσα του τρέχοντος έτους, δήλωσε ο Peng, και η κλίμακα παραγωγής και το χαμηλό κόστος θα βοηθήσουν στη στήριξη των περιθωρίων κέρδους για την επιχείρηση ρομποταξί.

Η Pony AI αναμένει ότι τα ρομποτάξια θα βγάλουν τα έξοδά τους ανά μονάδα κάποια στιγμή μεταξύ 2025 και 2026.

Το πότε η Pony AI θα καταστεί κερδοφόρα εξαρτάται από το πόσο γρήγορα θα μπορέσει να διαθέσει ρομποτάξονες, δήλωσε ο Peng. «Εάν λάβουμε υπόψη τη σημερινή ρυθμιστική πρόοδο και την τεχνολογική ανάπτυξη, η αύξηση της παραγωγής θα μπορούσε να είναι ταχύτερη» και η εταιρεία θα μπορούσε να είναι κερδοφόρα πριν από το 2029.

Ορισμένες κινεζικές εταιρείες ρομποταξί πιέζουν να επεκταθούν στο εξωτερικό, αλλά ο Peng θεωρεί τις περισσότερες διεθνείς αγορές σχετικά μικρές και σημείωσε ότι θα μπορούσαν να παρουσιάσουν μεγαλύτερα ρυθμιστικά εμπόδια.

«Δεδομένου ότι είναι η παραμονή της εμπορικής αξιοποίησης μεγάλης κλίμακας, η εστίασή μας φέτος θα είναι οι μεγάλες αγορές», πρόσθεσε ο Peng. Η Κίνα, ιδιαίτερα οι πόλεις της Tier-1, είναι τεράστιες αγορές που μπορούν να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις ρομποτικών ταξί, είπε.

«Ο επόμενος στόχος μας δεν είναι να δούμε το robotaxi ως ένα μονοπάτι ή μια εμπειρία, αλλά ως μια αλλαγή στους τρόπους που ταξιδεύουμε», δήλωσε ο Peng.

Η Pony AI εισήχθη στον Nasdaq τον Νοέμβριο του 2024 και συγκέντρωσε περίπου 452 εκατομμύρια δολάρια μέσω της αρχικής δημόσιας προσφοράς και μιας ιδιωτικής τοποθέτησης.

Αν και η εταιρεία εξακολουθεί να είναι ζημιογόνος, ο Peng δήλωσε ότι η ταμειακή της ροή ήταν «αρκετά υγιής».

«Βραχυπρόθεσμα, δεν έχουμε πίεση για να αντλήσουμε κεφάλαια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος με σπουδές στο Στάνφορντ.

Jiahui Huang, The Wall Street Journal

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο