Η Prada καταγράφει διψήφια ανάπτυξη το 2024, καθώς εξετάζει την εξαγορά της Versace

Ο όμιλος Prada την Τρίτη σημείωσε διψήφια ανάπτυξη για τέταρτη συνεχή χρονιά, αντιστεκόμενος στην κατρακύλα του κλάδου της πολυτέλειας, εν μέσω συζητήσεων για πιθανή εξαγορά της Versace.

Ο όμιλος, στον οποίο ανήκουν οι μάρκες μόδας Prada και Miu Miu μαζί με τα υποδήματα Church’s, ανακοίνωσε αύξηση των εσόδων κατά 17% στα 5,4 δισ. ευρώ (5,7 δισ. δολάρια) πέρυσι από 4,7 δισ. ευρώ το 2023. Οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18% στα 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ την περίοδο αυτή.

Η μάρκα Prada, η οποία αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος των κερδών, ανέφερε ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά ένα σταθερό 4%, ενώ σχεδόν διπλασιάστηκαν στη νεότερη Miu Miu. Τα αποτελέσματα του ομίλου Prada είναι αντίθετα με τις τάσεις της αγοράς, με τον κλάδο της πολυτέλειας στο σύνολό του να συρρικνώνεται πέρυσι για πρώτη φορά από τη Μεγάλη Ύφεση.

«Αυτή η επιτυχία υπογραμμίζει τη διαρκή σημασία των σημάτων μας, η οποία προέρχεται από την αταλάντευτη εστίαση στην καινοτομία των προϊόντων, την ποιότητα, τη δεξιοτεχνία και τη μοναδική ικανότητα ανάγνωσης του συγχρονισμού», δήλωσε ο πρόεδρος του ομίλου Prada Patrizio Bertelli.

Η Prada εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγοράς της αντίπαλης μάρκας Versace, η οποία ανήκει από το 2018 στον αμερικανικό όμιλο Capri Holding, στον οποίο ανήκουν οι Michael Kors και Jimmy Choo.

«Νομίζω ότι είναι στο τραπέζι όλων», δήλωσε η Miuccia Prada μετά την παρουσίαση της συλλογής Φθινόπωρο-Χειμώνας 2025-26 της Prada την περασμένη εβδομάδα.

Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η πώληση θα αποτιμούσε τη Versace σε 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ (1,6 δισεκατομμύρια δολάρια), μια σημαντική έκπτωση σε σχέση με τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια που κατέβαλε η Capri Holding. Ο σημερινός ιδιοκτήτης αγωνίζεται να επανατοποθετήσει το στέλεχος της ιταλικής μόδας, το οποίο ιδρύθηκε το 1978 και βρίσκεται υπό τη δημιουργική διεύθυνση της Ντονατέλα Βερσάτσε για περισσότερα από 20 χρόνια.

Ο αναλυτής πολυτελών ειδών της Bernstein, Luca Solca, δήλωσε ότι η Prada «μπορεί να αποκτήσει την Versace φθηνά», σημειώνοντας ότι η Versace είναι ένα πολύ γνωστό όνομα που συμπληρώνει τις υπάρχουσες μάρκες της Prada.

Πρόσθεσε όμως ότι υπάρχουν εμπόδια για μια επιτυχημένη εξαγορά.

«Η Prada έχει πολύ κακό ιστορικό συγχωνεύσεων και εξαγορών», είπε. «Η αναβίωση της Versace χρειάζεται πολλά χρήματα, ικανότητα, προσοχή της διοίκησης και βραχυπρόθεσμες θυσίες», δήλωσε ο Solca.

COLLEEN BARRY, Associated Press

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο