Η πραγματική απειλή της Uber δεν προέρχεται από τα ρομπότ 

Ο πρωτοπόρος της μεταφοράς με ταξί αντιμετωπίζει την ασθενέστερη αύξηση των κρατήσεων,  την αύξηση του κόστους ασφάλισης και τη συμμαχία μεταξύ της DoorDash και της Lyft  

Dan Gallagher, The Wall Street Journal 

H Uber έχει διανύσει μια ιδιαίτερα άγρια πορεία τον τελευταίο μήνα. H Tesla’s πολυδιαφημισμένη «Robotaxi Day» στις 10 Οκτωβρίου αποδείχθηκε ότι ήταν μια μικρή αποτυχία για τους επενδυτές της, δεδομένων των κονσερβοποιημένων επιδείξεων και της έλλειψης λεπτομερειών σχετικά με τα σχέδια της εταιρείας.

  • Αλλά αυτό αποδείχθηκε καλό για την Uber:

Η μετοχή της βρισκόταν υπό πίεση για μεγάλο μέρος του έτους λόγω των ανησυχιών σχετικά με την προοπτική της Tesla να λανσάρει έναν στόλο αυτοκινούμενων ταξί και ένα δίκτυο για τη λειτουργία τους. Η μετοχή της πρωτοπόρου εταιρείας παροχής υπηρεσιών μετακίνησης έκανε άλμα σχεδόν 11% την επομένη της εκδήλωσης.

  • Η κλήση της Tesla για τα κέρδη του τρίτου τριμήνου δύο εβδομάδες αργότερα φάνηκε να αναζωπυρώνει αυτούς τους φόβους, ωστόσο, καθώς ο Elon Musk δήλωσε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να αναπτύξει μια υπηρεσία ride-hailing στην Καλιφόρνια και το Τέξας το επόμενο έτος.

Τα μέσα Οκτωβρίου έφεραν επίσης μια αναφορά από τους Financial Times ότι η Uber εξέταζε το ενδεχόμενο εξαγοράς της Expedia, της διαδικτυακής αγοράς ταξιδιών που αποτιμάται εκείνη την εποχή σε λίγο κάτω από 20 δισεκατομμύρια δολάρια.

Και στη συνέχεια ήρθε η έκθεση της ίδιας της Uber για το τρίτο τρίμηνο την περασμένη εβδομάδα, η οποία περιελάμβανε απογοητευτική αύξηση των ακαθάριστων κρατήσεών της και πρόβλεψη για περαιτέρω επιβράδυνση το τέταρτο τρίμηνο.

  • Σε μια ανατροπή το προηγούμενο βράδυ, η DoorDash ανακοίνωσε συμφωνία για την προσθήκη της Lyft υπηρεσιών στο πρόγραμμα συνδρομής DashPass – ουσιαστικά μια ομαδική συνεργασία των δύο μεγαλύτερων ανταγωνιστών της Uber στην αγορά των ΗΠΑ.

Η μετοχή της Uber έχει υποχωρήσει περίπου 15% από το υψηλότερο σημείο της μετά την εκδήλωση της Tesla, με την έκθεση κερδών της περασμένης εβδομάδας να πυροδοτεί τη χειρότερη ημέρα της μετοχής εδώ και δύο χρόνια.

  • Αυτό έχει επαναφέρει τις μετοχές στο σημείο από όπου ξεκίνησαν πριν από ένα μήνα, απλώς σε ευθυγράμμιση με την απόδοση του S&P 500 και λίγο πίσω από εκείνη του Nasdaq Composite για το έτος. Η μετοχή έχει μείνει πολύ πίσω από τους ανταγωνιστές της DoorDash και Instacart. (Η τελευταία διαπραγματεύεται με την επωνυμία Maplebear.)

«Υπάρχει πάντα ένα τείχος ανησυχίας», έγραψε ο αναλυτής της Bernstein, Nikhil Devnani, σε μια έκθεση για την Uber μετά τα αποτελέσματα της περασμένης εβδομάδας.
Ωστόσο, η Wall Street δεν πανικοβάλλεται. 85% των αναλυτών που καλύπτουν τη μετοχή αξιολογούν την Uber ως «αγορά», σύμφωνα με την FactSet.

  • Η αύξηση του κόστους ασφάλισης έπαιξε ρόλο στις ασθενέστερες κρατήσεις, καθώς οι τιμές για τις διαδρομές της Uber αυξήθηκαν για να αντισταθμιστούν και προκάλεσαν, σύμφωνα με τα λόγια του διευθύνοντος συμβούλου Dara Khosrowshahi, «ένα είδος τυπικής ελαστικότητας από τους καταναλωτές», οι οποίοι οδηγούν λίγο λιγότερο όταν οι τιμές ανεβαίνουν.

Η συνεργασία μεταξύ της DoorDash και της Lyft θα καταστήσει πιθανότατα το πρόγραμμα μέλους DashPass πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με το Uber One, αν και οι αναλυτές είναι ανάμεικτοι όσον αφορά τον τελικό αντίκτυπο.

  • Ο Devnani της Bernstein χαρακτήρισε τη συμφωνία «αρνητική για την Uber κατά τη γνώμη μας, καθώς δημιουργεί μια πιο ανταγωνιστική τελική αγορά και υποβαθμίζει το “μοναδικό περιεχόμενο” της Uber» που προσφέρεται στο πλαίσιο του Uber One. Ωστόσο, η Shweta Khajuria της Wolfe Research δεν βλέπει σημαντικό αντίκτυπο για την Uber. «Αν είστε μέλος του DashPass, πιθανότατα δεν έχετε το Uber One», δήλωσε σε συνέντευξή της.

Και ο κίνδυνος από τον θεωρητικό στόλο ρομποταξί της Tesla παραμένει όπως ήταν: τίποτα το ιδιαίτερο. Πολλά μένει να δούμε σχετικά με την ικανότητα της κατασκευάστριας εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων να ολοκληρώσει και να παραδώσει πραγματικά την τεχνολογία αυτοοδήγησης. Εν τω μεταξύ, ο νέος συνεργάτης της Uber, η Waymo, συνεχίζει να κερδίζει έδαφος.

  • Ο φορέας εκμετάλλευσης ρομποταξί που ανήκει στη μητρική Alphabet της Google κατάφερε να βελτιώσει τους χρόνους αναμονής για τα αυτοκίνητά του αρκετά ώστε να καλύψει τη διαφορά με την Uber και τη Lyft στο Σαν Φρανσίσκο, σύμφωνα με έκθεση της Evercore ISI τη Δευτέρα. Η Uber και η Waymo θα εγκαινιάσουν την πρώτη τους κοινή υπηρεσία στις αγορές της Ατλάντα και του Όστιν, στο Τέξας, το επόμενο έτος.

«Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι θα υπάρξουν πολλαπλοί νικητές των AV -συμπεριλαμβανομένων τόσο της Waymo όσο και της Uber- με την Uber να χρησιμεύει ως ο κορυφαίος συσσωρευτής ζήτησης για τα AV», έγραψε ο αναλυτής της Evercore Mark Mahaney, αναφερόμενος στα αυτόνομα οχήματα.

  • Η Uber διαπραγματεύεται τώρα σε λιγότερο από 33 φορές τα μελλοντικά κέρδη – ένας χαμηλός πολλαπλασιαστής ρεκόρ που είναι ένα κλάσμα του τι προστάζει τώρα η Tesla, σύμφωνα με την FactSet. Το έξυπνο εμπόριο αυτόνομων οχημάτων μπορεί να μην είναι η επένδυση στις εταιρείες που τα κατασκευάζουν.

Τ.Σ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο