Η Renault καταγράφει ζημιά 9,5 δισ. ευρώ από τη συμμετοχή της στη Nissan, μετά από αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία λογιστικοποιεί τη συμμετοχή της στην προβληματική ιαπωνική εταίρο της.
Η Renault αναδιαρθρώνει τη 26ετή συμμαχία της με τη Nissan και μειώνει σταδιακά τη συμμετοχή της στον ιαπωνικό όμιλο, η οποία κάποτε έφτασε το 43%, σε 10%.
Η διαδικασία αυτή έχει περιπλέξει η πτώση της μετοχής της Nissan, η οποία έχει υποχωρήσει κατά σχεδόν 40% τον τελευταίο χρόνο. Η Renault κατέχει σήμερα το 36% της Nissan, συμπεριλαμβανομένου ενός μεριδίου 18,7% που κατέχει σε γαλλικό καταπίστευμα το οποίο επιθυμεί να εκποιήσει.
Την Τρίτη, η Renault ανακοίνωσε ότι μια νέα λογιστική μέθοδος θα ευθυγραμμίσει την αξία της συμμετοχής της με την τιμή της μετοχής της Nissan, με αποτέλεσμα τη μη ρευστοποιήσιμη ζημία στα αποτελέσματα του εξαμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου, τα οποία θα δημοσιευθούν αργότερα αυτό το μήνα.
«Αν και αυτή η λογιστική αλλαγή συνεπάγεται σημαντική προσαρμογή των οικονομικών καταστάσεων του Ομίλου Renault, δεν αλλάζει τις στρατηγικές και επιχειρησιακές δεσμεύσεις μεταξύ του Ομίλου Renault και της Nissan», δήλωσε η Renault.
Ο γαλλικός όμιλος δήλωσε ότι οι αλλαγές — οι οποίες προκλήθηκαν από την εφαρμογή των κανόνων IFRS — δεν θα επηρεάσουν τα ταμειακά διαθέσιμα ή τον υπολογισμό του μερίσματός του.
Η έκτακτη ζημία έρχεται μετά την ξαφνική αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου Luca de Meo για να αναλάβει τη διεύθυνση του ομίλου πολυτελών ειδών Kering, η οποία προκάλεσε απότομη πτώση των μετοχών της Renault μετά την ανακοίνωση τον περασμένο μήνα.
Πριν από την ενημέρωση της Τρίτης, η Renault είχε ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της χάρη στην περιορισμένη έκθεσή της στον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στην κινεζική αγορά.
Ο De Meo αποχώρησε από την εταιρεία ενώ ετοιμαζόταν να παρουσιάσει τη δεύτερη φάση της στρατηγικής ανάπτυξης της Renault, την οποία ανέκαμψε από μια ομάδα που αντιμετώπιζε προβλήματα και ζημίες σε μια ομάδα με ρεκόρ κέρδους.
Εν τω μεταξύ, η Nissan προχωρά σε ριζικά μέτρα αναδιάρθρωσης που περιλαμβάνουν το κλείσιμο επτά από τα 17 εργοστάσιά της και την κατάργηση 20.000 θέσεων εργασίας σε όλο τον κόσμο, υπό τη διεύθυνση του νέου διευθύνοντος συμβούλου της, Ivan Espinosa.
Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης, η Nissan σχεδιάζει να καταργήσει 250 θέσεις εργασίας στο εργοστάσιό της στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου μέσω προγράμματος εθελουσίας αποχώρησης. Επίσης, επιδιώκει να στηρίξει τη βραχυπρόθεσμη ταμειακή της θέση, καθυστερώντας τις πληρωμές προς τους προμηθευτές της.
Ο ιαπωνικός όμιλος είχε προηγουμένως διεξαγάγει συνομιλίες για συγχώνευση με την Honda, αλλά η Renault είχε παροτρύνει τη Nissan να διαπραγματευτεί υψηλότερο τίμημα από τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της.
Η Renault ήταν ανοιχτή σε μια συγχώνευση μεταξύ των δύο ιαπωνικών ομίλων, αλλά η κατάρρευση των συνομιλιών έχει περιπλέξει την πορεία της προς την εκκαθάριση της συμμετοχής της στη Nissan.
Απόδοση – Επιμέλεια: ΤΑΤΙΑΝΗ ΣΑΓΙΕΧ

