Η Ryanair ίσως μειώσει τα δρομολόγια της το καλοκαίρι

Ryanair

Η Ryanair θα παραλάβει ακόμη λιγότερα αεροσκάφη Boeing μέχρι τα τέλη Ιουνίου από ότι αναμενόταν προηγουμένως, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Michael O’Leary, ωθώντας ενδεχομένως τον αερομεταφορέα χαμηλού κόστους να μειώσει το καλοκαιρινό του πρόγραμμα την πιο πολυσύχναστη εποχή του έτους.

Η αεροπορική εταιρεία με έδρα το Δουβλίνο είναι η πρώτη στην Ευρώπη που προειδοποιεί για αναστάτωση λόγω της εμβάθυνσης της κρίσης στην Boeing, η οποία έχει βυθιστεί σε ρυθμιστικό έλεγχο και έχει απαγορευτεί να αυξήσει την παραγωγή 737 MAX μετά την έκρηξη του νέου MAX 9 της Alaska Airlines στις 5 Ιανουαρίου.

Η Ryanair επρόκειτο να παραλάβει 57 αεροσκάφη Boeing MAX 8200 μέχρι τα τέλη Απριλίου, αλλά μόλις πριν από μία εβδομάδα η Boeing δήλωσε στην αεροπορική εταιρεία ότι θα παραλάβει περίπου 50 αεροσκάφη μέχρι τα τέλη Ιουνίου, δήλωσε ο O’Leary. Αυτό θα μπορούσε τώρα να αλλάξει.

«Δεν γνωρίζουμε πραγματικά πόσα αεροσκάφη θα πάρουμε από την Boeing», δήλωσε ο O’Leary σε ενημέρωση των μέσων ενημέρωσης την Παρασκευή. «Είμαστε σίγουροι ότι θα πάρουμε 30 με 40. Είμαστε αρκετά σίγουροι ότι είμαστε μεταξύ 40 και 45. Και τώρα είμαστε πολύ λιγότερο σίγουροι ότι θα φτάσουμε μεταξύ 45 και 50».

Σε δήλωσή της στο Reuters, η Boeing επιβεβαίωσε ότι έχει πει σε ορισμένες αεροπορικές εταιρείες ότι οι παραδόσεις θα μπορούσαν να καθυστερήσουν, καθώς η εταιρεία διασφαλίζει ότι τα αεροπλάνα πληρούν όλα τα ρυθμιστικά πρότυπα πριν παραδοθούν στους πελάτες.

«Λυπούμαστε βαθύτατα για τον αντίκτυπο που έχει αυτό στον πολύτιμο πελάτη μας, τη Ryanair», δήλωσε η Boeing. “Εργαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε τις ανησυχίες τους και αναλαμβάνουμε δράση σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ενίσχυση της ποιότητας και της απόδοσης παράδοσης 737”.

Οι καθυστερημένες παραδόσεις σημαίνουν ότι η Ryanair μπορεί να χρειαστεί να αφαιρέσει ορισμένες πτήσεις από το καλοκαιρινό της πρόγραμμα, δήλωσε ο O’Leary, μειώνοντας τη χωρητικότητα για αυτό που αναμένεται να είναι ένα καλοκαίρι ρεκόρ ταξιδιών.

«Αν φτάσουμε μόνο τα 40, μέχρι το τέλος Μαρτίου θα πρέπει να ανακοινώσουμε κάποιες μικρές περικοπές στο χρονοδιάγραμμα», είπε.

Αυτό σημαίνει ότι η Ryanair είναι πιθανό να μεταφέρει μόνο 200 εκατομμύρια επιβάτες για το οικονομικό έτος που αρχίζει τον Απρίλιο, έναντι των 205 εκατομμυρίων που είχαν προβλεφθεί προηγουμένως.

Περαιτέρω περιορισμοί χωρητικότητας θα μπορούσαν να καταστήσουν τον αερομεταφορέα, γνωστό για τις χαμηλές τιμές των εισιτηρίων του σε καλοκαιρινά hotspots όπως η Μάλαγα και η Σικελία, λιγότερο ανταγωνιστικό έναντι ανταγωνιστών χαμηλού κόστους όπως η easyJet.

Η μετοχή της Ryanair έχει αυξηθεί κατά ένα τέταρτο τα τελευταία δύο χρόνια, καθιστώντας την την ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία με τις καλύτερες επιδόσεις, καθώς ο κλάδος επωφελείται από την έκρηξη των ταξιδιών μετά τα lockdown της πανδημίας COVID.

Ο O’Leary δεν μάσησε τα λόγια του επικρίνοντας την Boeing για την επικοινωνία της με τη Ryanair μετά το πρόβλημα της πρίζας της πόρτας τον Ιανουάριο.

«Υπάρχει ένα shitshow σε εξέλιξη στο Σιάτλ», δήλωσε ο O’Leary, επαναλαμβάνοντας τις εκκλήσεις του για αλλαγές στη διοίκηση. «Συνεχίζουν να μας δίνουν αισιόδοξες, αθετημένες υποσχέσεις. Και στη συνέχεια μια εβδομάδα ή δύο εβδομάδες αργότερα . . . Αποδεικνύεται ότι η πραγματικότητα είναι χειρότερη».

Τα σχόλιά του έρχονται λίγες ημέρες μετά την πρώτη διοικητική αλλαγή στην Boeing ως αποτέλεσμα του ατυχήματος του MAX 9 – την αντικατάσταση του επικεφαλής του προγράμματος 737 Ed Clark, ενός 18χρονου βετεράνου της Boeing, με την Katie Ringgold, η οποία ηγήθηκε των επιχειρήσεων παράδοσης 737.

Εάν η United Airlines ή άλλοι αερομεταφορείς αποσύρουν τις παραγγελίες του MAX 737 10 της Boeing, η Ryanair θα πάρει ευχαρίστως τα αεροπλάνα, δήλωσε ο O’Leary.

“Θα ήμουν ευτυχής να τα πάρω αρκεί να πάρουν τη σωστή τιμή. Θα μας δώσει κάποια ανάπτυξη το 2027 ή το 2028».

Ο O’Leary δήλωσε ότι θα μετακυλήσει μέρος του κόστους των καθυστερήσεων στους πελάτες. Οι τιμές θα αυξηθούν κατά περίπου 5%-10% αυτό το καλοκαίρι και οι μέσοι ναύλοι θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 10-15 ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια.

Οι αναλυτές λένε ότι το κόστος των πελατών πρόκειται να συνεχίσει να αυξάνεται σε ολόκληρο τον τομέα.

“Οι γενικές καθυστερήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού είναι ένα συνεχιζόμενο θέμα και πιέζουν προς τα πάνω τους ναύλους και μάλιστα τις αξίες των αεροσκαφών και τα ποσοστά μίσθωσης”, δήλωσε ο Stephen Furlong, αναλυτής της Davy.

Η αεροπορική εταιρεία συζητούσε πιθανή αποζημίωση με την Boeing για να μετριάσει τις απώλειες.

«Είναι ασυγχώρητο. Η Boeing θα προσπαθήσει να ισχυριστεί ότι είναι δικαιολογημένο. Νομίζω ότι (θα) λάβουμε κάποια μέτρια αποζημίωση από την Boeing», δήλωσε ο O’Leary.

«Σε αυτό το σημείο η εστίασή μας είναι να πάρουμε τα ματωμένα αεροπλάνα».

(Αναφορά από την Joanna Plucinska· Πρόσθετες αναφορές από τη Valerie Insinna στην Ουάσιγκτον. μοντάζ: Josephine Mason, David Gaffen και Jan Harvey)

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο