Η Samsung, το BBC και άλλοι απαντούν στην έρευνα του Παρατηρητηρίου Ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου για την αναζήτηση στο Google

Λιανέμποροι, ραδιοτηλεοπτικοί φορείς και τεχνολογικοί όμιλοι μοιράζονται σχόλια σχετικά με τις επιπτώσεις της κυριαρχίας της Google στη μηχανή αναζήτησης

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου δημοσίευσε σχόλια από εταιρείες, λομπίστες και ακαδημαϊκούς στο πλαίσιο της έρευνάς της σχετικά με την πτώση της Alphabet’s που δείχνει τρίγωνο Google σύμφωνα με τους νέους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της για την τεχνολογία.

Τα έγγραφα, που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη, δίνουν μια επισκόπηση του τρόπου με τον οποίο ένα ευρύ μείγμα εταιρειών, από λιανοπωλητές έως ραδιοτηλεοπτικούς φορείς και τεχνολογικούς ομίλους, βασίζονται στην πανταχού παρούσα μηχανή αναζήτησης της Google και κατά πόσο βλέπουν προβλήματα με την κυριαρχία της πλατφόρμας στην ψηφιακή οικονομία.

Σύμφωνα με τον νόμο για τις ψηφιακές αγορές, τον ανταγωνισμό και τους καταναλωτές, οι αντιμονοπωλιακοί αξιωματούχοι μπορούν να ορίσουν εταιρείες με το λεγόμενο στρατηγικό καθεστώς αγοράς σε σχέση με μια συγκεκριμένη ψηφιακή δραστηριότητα και να επιβάλουν απαιτήσεις συμπεριφοράς για να διασφαλίσουν ότι ανταγωνίζονται δίκαια.

Η CMA σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει στοιχεία που θα της αποστείλουν οι εταιρείες για να αξιολογήσει αν οι επιχειρήσεις αναζήτησης και διαφημιστικής αναζήτησης της Google πρέπει να υπαχθούν στο πεδίο εφαρμογής του DMCC και, αν ναι, τι πρέπει να κάνει η εταιρεία για να συμμορφωθεί με τους κανόνες. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι θα απαιτηθεί από την Google να διαθέσει τα δεδομένα που συλλέγει σε άλλες επιχειρήσεις ή να δώσει μεγαλύτερο έλεγχο στους εκδότες σχετικά με τον τρόπο χρήσης των δεδομένων τους, μεταξύ άλλων στις υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης της Google.

«Η Google κατέχει ένα μονοπώλιο στη γενική αναζήτηση που είναι συντριπτικό και διαρκές», σύμφωνα με την εισήγηση της καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Yale, Fiona Scott Morton, η οποία αναφέρει επίσης ότι το μονοπώλιο στις υπηρεσίες αναζήτησης βλάπτει τους καταναλωτές με πολλαπλούς τρόπους.

Η εισήγηση της Scott Morton αναφέρει επίσης ότι οι συμβάσεις της εταιρείας με την Apple και με κατασκευαστές συσκευών που προσθέτουν τις υπηρεσίες αναζήτησης της Google ως προεπιλεγμένες στα τηλέφωνα Android «εδραιώνουν την αναζήτηση Google ως την πρώτη και καλύτερη επιλογή για τη συντριπτική πλειονότητα των αναζητήσεων που πραγματοποιούνται από τη συντριπτική πλειονότητα των χρηστών στον Δυτικό Κόσμο και έχουν ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των ανταγωνιστών με την παρεμπόδιση της πρόσβασής τους στην πελατειακή βάση της Google».

Η Samsung που δείχνει προς τα κάτω δήλωσε στην απάντησή της ότι η ενδεχόμενη παρέμβαση της CMA είναι πιθανό να έχει σημαντική επίδραση σε αυτήν και σε άλλους κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού καθώς και σε διεκδικητές περιηγητές. «Η Samsung ενθαρρύνει την CMA να εξετάσει προσεκτικά τις δυσμενείς συνέπειες που μπορεί να έχει οποιαδήποτε παρέμβαση η οποία παρεμποδίζει σημαντικά την ικανότητα των OEMs να παράγουν έσοδα από υπηρεσίες από την Google στην ικανότητα των εν λόγω OEMs να επενδύουν και να ανταγωνίζονται στην καινοτομία των προϊόντων και στις χαμηλότερες τιμές λιανικής», ανέφερε.

Τα BBC Studios, η Premier League και η Sky δήλωσαν σε κοινή απάντηση ότι «το μέγεθος και η εμβέλεια της πλατφόρμας αναζήτησης της Google σημαίνει ότι οι πειρατικές υπηρεσίες διαδίδονται και νομιμοποιούνται ευρέως και οι κάτοχοι δικαιωμάτων δεν έχουν τη δυνατότητα, ελλείψει κανονιστικής ρύθμισης, να υποχρεώσουν την Google να παράσχει ελέγχους που θα ήταν πιο αποτελεσματικοί». Οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς ζητούν από την CMA να εξετάσει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει τους ψηφιακούς κανόνες της για να υποχρεώσει την Google να ενισχύσει τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται το παράνομο περιεχόμενο που εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Η Ann Summers, η εταιρεία λιανικής πώλησης εσωρούχων που ανήκει στον όμιλο Gold Group, δήλωσε ότι η λειτουργία SafeSearch της Google -η οποία δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να ελέγχουν το περιεχόμενο ενηλίκων στα αποτελέσματα αναζήτησης- εμποδίζει αθέμιτα την ορατότητα της εταιρείας στο διαδίκτυο και κατευθύνει τους πελάτες στους ανταγωνιστές της, προσθέτοντας ότι η εταιρεία «εφαρμόζει ασυνεπώς τις πολιτικές της».

Η Google δήλωσε τον Ιανουάριο, όταν ξεκίνησε η έρευνα, ότι η μηχανή αναζήτησής της «βοηθά εκατομμύρια βρετανικές επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και να προσεγγίσουν πελάτες με καινοτόμους τρόπους».

Στη δική της απάντηση αυτή την εβδομάδα, η Google δήλωσε ότι τα προϊόντα της έχουν «βαθύτατο» θετικό αντίκτυπο στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο και ότι αποτελεί ζωτικό πόρο στην ψηφιακή οικονομία.

«Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η CMA θα είναι σε θέση να κινηθεί γρήγορα για να εστιάσει αυτή την έρευνα και να μας δώσει μια σαφή και προβλέψιμη πορεία για τους επόμενους μήνες», δήλωσε η Google, προσθέτοντας ότι δεσμεύεται να συμμορφωθεί με το νόμο.

Edith Hancock, The Wall Street Journal

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο