Η Tesco προειδοποίησε ότι τα κέρδη της θα είναι χαμηλότερα φέτος για να της δοθεί μεγαλύτερο περιθώριο να μειώσει τις τιμές, αφού η ανταγωνίστρια Asda σηματοδότησε την έναρξη ενός πιθανού πολέμου τιμών στον έντονα ανταγωνιστικό βρετανικό κλάδο των σούπερ μάρκετ.
Ο μεγαλύτερος όμιλος σούπερ μάρκετ της χώρας δήλωσε την Πέμπτη ότι υπήρξε «περαιτέρω αύξηση της ανταγωνιστικής έντασης της βρετανικής αγοράς» τους τελευταίους μήνες και ότι ένας χαμηλότερος στόχος κερδών για το έτος θα του δώσει την «ευελιξία και τη δύναμη πυρός για να ανταποκριθεί στις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς».
Η Tesco, η οποία πέρυσι είχε το υψηλότερο μερίδιο αγοράς στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2016, προέβλεψε προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη του ομίλου μεταξύ 2,7 και 3 δισ. στερλινών για το τρέχον οικονομικό έτος, έναντι 3,1 δισ. στερλινών για το προηγούμενο έτος.
Οι μετοχές της σημείωσαν πτώση άνω του 7% στις πρωινές συναλλαγές στο Λονδίνο.
Η μικρότερη ανταγωνίστρια Asda δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι αναμένει σημαντικά χαμηλότερα κέρδη φέτος και ότι θα επενδύσει αντ’ αυτού σε χαμηλότερες τιμές για τους πελάτες. Η αγορά τρομάχτηκε από αυτό το μήνυμα ενός πιθανού πολέμου τιμών και αντέδρασε σβήνοντας πάνω από 4 δισ. στερλίνες από την αξία των εισηγμένων στο χρηματιστήριο παντοπωλείων του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesco, Ken Murphy, δήλωσε την Πέμπτη ότι άλλα σούπερ μάρκετ ανταγωνίζονται σκληρά τις τιμές και ότι οι αντίπαλοι «είναι σαφές ότι επιδιώκουν να υπερασπιστούν τα κέρδη από τα μερίδια [της αγοράς] που έχουμε πάρει».
Είπε ότι υπήρξε εντατικοποίηση του ανταγωνισμού σε όλους τους τομείς, όχι μόνο από την Asda. Η Tesco ήταν «εξαιρετικά ανταγωνιστική, ιδίως τους τελευταίους έξι έως 12 μήνες».
Η νέα καθοδήγηση ήταν «από μια θέση ισχύος», πρόσθεσε. «Αυτό που λέμε είναι ότι, όποιο κι αν είναι το ανταγωνιστικό περιβάλλον και ό,τι κι αν έρθει στο δρόμο μας, είμαστε σε θέση να το αντιμετωπίσουμε».
Οι αναλυτές της RBC Capital Markets δήλωσαν ότι η Tesco «τα έχει καταφέρει καλά να κερδίσει μερίδιο αγοράς τα τελευταία χρόνια, αλλά σημειώνουμε ότι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας από ορισμένους βασικούς ανταγωνιστές μπορεί να σημαίνει ότι περαιτέρω κέρδη είναι πιο δύσκολο να επιτευχθούν».
Η Tesco δήλωσε ότι δεσμεύεται να προσφέρει την καλύτερη δυνατή αξία στους πελάτες της και ότι θα κάνει περισσότερα «για να προστατεύσει και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά μας».
Οι προωθητικές πωλήσεις ήταν το 28% των συνολικών πωλήσεων παντοπωλείου τον Μάρτιο, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων τεσσάρων ετών, σύμφωνα με στοιχεία της Kantar.
Η Tesco ανακοίνωσε πτώση 3,2% στα κέρδη προ φόρων σε 2,2 δισ. στερλίνες για το έτος έως τις 22 Φεβρουαρίου. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη, η προτιμώμενη μέτρηση, αυξήθηκαν κατά 10,6% σε 3,1 δισ. στερλίνες. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 63,6 δισ. στερλίνες, αυξημένες κατά 3,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ανακοίνωσε επίσης ότι θα προβεί σε επαναγορά μετοχών ύψους 1,45 δισ. στερλινών που θα ολοκληρωθεί έως τον Απρίλιο του επόμενου έτους, εκ των οποίων τα 700 εκατ. στερλίνες θα χρηματοδοτηθούν από την πώληση των τραπεζικών δραστηριοτήτων της.
Οι λιανοπωλητές του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν να αντιμετωπίσουν υψηλότερο κόστος λόγω των αυξήσεων του κατώτατου μισθού και των εργοδοτικών εισφορών εθνικής ασφάλισης. Η Tesco δήλωσε την Πέμπτη ότι ο αντίκτυπος των υψηλότερων NICs, οι οποίες τέθηκαν σε ισχύ αυτή την εβδομάδα, θα είναι 235 εκατ. στερλίνες φέτος.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

