Η Toyota θα εξαγοράσει βασικό προμηθευτή σε συμφωνία ιδιωτικοποίησης ύψους 33 δισ. δολαρίων

Η κίνηση αυτή θα αναδιαμορφώσει το μεγαλύτερο επιχειρηματικό imperium της Ιαπωνίας και θα απλοποιήσει την εταιρική δομή

Η μεγαλύτερη θυγατρική της Toyota Motor έλαβε πρόταση ιδιωτικοποίησης ύψους 4,7 τρισ. γιεν (33 δισ. δολάρια), η οποία περιλαμβάνει 1 δισ. γιεν από τα προσωπικά κεφάλαια του προέδρου Akio Toyoda, σε μια συμφωνία που θα αναδιαμορφώσει το μεγαλύτερο επιχειρηματικό imperium της Ιαπωνίας.

Η Toyota Industries, βασικός κατασκευαστής ανταλλακτικών για τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι έλαβε προσφορά 16.300 γιεν ανά μετοχή από μια εταιρεία ειδικού σκοπού που υποστηρίζεται από την Toyota Motor και μια άλλη εταιρεία του ευρύτερου ομίλου Toyota.

Η προσφορά είναι 11,4% χαμηλότερη από την τιμή κλεισίματος της Toyota Industries την Τρίτη, που ήταν 18.400 γιεν, αλλά αντιπροσωπεύει 23% πριμ σε σχέση με την τιμή πριν γίνει δημόσια η πρόθεση εξαγοράς από τη διοίκηση στις 25 Απριλίου.

Ο Όμιλος Toyota είναι ένας όμιλος 18 εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της αυτοκινητοβιομηχανίας, με αμοιβαίες συμμετοχές, ένα μοντέλο ιδιοκτησίας που έχει πέσει σε δυσμένεια και αποτελεί στόχο των προσπαθειών για μεταρρύθμιση της εταιρικής διακυβέρνησης. Η εξαγορά θα διαλύσει μία από τις μεγαλύτερες αμοιβαίες συμμετοχές του ομίλου και θα δώσει το τόνο για το υπόλοιπο του εταιρικού τομέα της Ιαπωνίας.

Το ποσό που θα καταβληθεί για την Toyota Industries ανέρχεται σε 4,7 τρισ. γιεν, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει το μερίδιο της Toyota Motor, που ανέρχεται σε περίπου 25% και αξία 1 τρισ. γιεν, το οποίο η Toyota Industries θα αποκτήσει μέσω επαναγοράς μετοχών σε μεταγενέστερο στάδιο.

Ο Όμιλος Toyota ανακοίνωσε ότι θα ιδρυθεί μια νέα εταιρεία χαρτοφυλακίου, στην οποία η Toyota Motor θα επενδύσει περίπου 700 δισ. γιεν σε μετοχές χωρίς δικαίωμα ψήφου. Η Toyota Fudosan, μια μη εισηγμένη εταιρεία ακινήτων με πρόεδρο τον Toyoda, θα συνεισφέρει επίσης 180 δισ. γιεν, επιπλέον της προσωπικής επένδυσης του προέδρου.

Ο ίδιος ο Toyoda, η Toyota Motor και η Toyota Fudosan θα είναι τελικά οι τρεις ιδιοκτήτες της εταιρείας χαρτοφυλακίου, απλοποιώντας την ιδιοκτησία της Toyota Industries.

Οι προμηθευτές ανταλλακτικών Aisin και Denso θα παραιτηθούν από τις μετοχές τους στην Toyota Industries, ξεδιαλύοντας ένα δίκτυο αμοιβαίων συμμετοχών. Η Toyota Motor θα εξαγοράσει επίσης το 9% των μετοχών που κατέχει η Toyota Industries στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι ρυθμιστικές αρχές και το χρηματιστήριο της Ιαπωνίας έχουν παροτρύνει τις εταιρείες να μειώσουν τις αμοιβαίες συμμετοχές και τις λεγόμενες «εισηγμένες μητρικές-θυγατρικές», στις οποίες μια μεγάλη εταιρεία και η θυγατρική της είναι και οι δύο εισηγμένες στο χρηματιστήριο.

Το διοικητικό συμβούλιο της Toyota Industries δήλωσε ότι θα υποστηρίξει την πρόταση ιδιωτικοποίησης όταν συσταθεί η εταιρεία χαρτοφυλακίου και ξεκινήσει η δημόσια προσφορά τον Δεκέμβριο.

Αν και η συμφωνία αποτελεί ένα βήμα προς τα εμπρός στην προσπάθεια μεταρρύθμισης της εταιρικής διακυβέρνησης στην Ιαπωνία, ορισμένοι αναλυτές προειδοποιούν ότι υπάρχει έλλειψη διαφάνειας όσον αφορά τις αποτιμήσεις.

«Υπάρχει ελάχιστη διαφάνεια ως προς τον τρόπο με τον οποίο οι σύμβουλοι καταλήγουν σε μια δίκαιη αξία. Συνήθως υπάρχει κάποια διαφάνεια. Πέραν αυτού, η εταιρεία σχεδιάζει να αλλάξει δραστικά τον ισολογισμό της, πωλώντας το μεγαλύτερο μέρος των αμοιβαίων συμμετοχών της στο εγγύς μέλλον», δήλωσε ο Travis Lundy, ανεξάρτητος αναλυτής. «Υπάρχουν πολλά μεταβλητά στοιχεία που δεν έχουν εξηγηθεί επαρκώς».

Ο καθαρός δανεισμός της Toyota Industries ανέρχεται σε 1,7 τρισ. γιεν, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, ανεβάζοντας την αξία της επιχείρησης πάνω από τα 6 τρισ. γιεν.

Τρεις εταιρείες του Ομίλου Toyota που συμμετέχουν στη συναλλαγή δήλωσαν: «Μέσω αυτής της ιδιωτικοποίησης, η Toyota Industries σκοπεύει να εμβαθύνει τη συνεργασία εντός του Ομίλου Toyota, να προωθήσει δυναμικά και γρήγορα αυτές τις δραστηριότητες και να ηγηθεί στον τομέα της κινητικότητας».

Η Toyota Industries είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής περονοφόρων οχημάτων στον κόσμο και ιδρύθηκε το 1926 από τον προπάππου του Akio Toyoda, Sakichi Toyoda, με σκοπό την κατασκευή αυτόματων αργαλειών. Αναπτύχθηκε ένας κλάδος αυτοκινήτων, ο οποίος αποσχίστηκε και αργότερα έγινε η Toyota Motor.

1748793859033blob.jpg

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο