Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Unilever Fernando Fernandez αναμένει να επιταχύνει τα σχέδια ανάκαμψης της εταιρείας, πουλώντας μια σειρά από μη αποδοτικές μάρκες στον τομέα των τροφίμων.
Σε μια συζήτηση φωτιάς με τον επικεφαλής της Barclays για τα καταναλωτικά αγαθά Warren Ackerman, που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα της Unilever αργά τη Δευτέρα, ο διευθύνων σύμβουλος δήλωσε ότι υπάρχουν περίπου 1 δισ. ευρώ (1,08 δισ. δολάρια) τοπικών εμπορικών σημάτων στο τμήμα τροφίμων της Ευρώπης που «δεν ταιριάζουν καλά» με το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας.
Η εταιρεία καταναλωτικών αγαθών έχει επίσης άλλα 500 εκατ. ευρώ σε μικρότερες αγορές που δεν βλέπει τη δυνατότητα να κλιμακώσει, πρόσθεσε.
«Πρόθεσή μου είναι να δράσω σε όλα αυτά, πιθανώς με ταχύτερο ρυθμό», δήλωσε ο Fernandez.
Τα σχόλια σχετικά με την πιθανή πώληση αυτών των εμπορικών σημάτων έρχονται καθώς η εταιρεία επιδιώκει να αναπτύξει την επιχείρηση εστιάζοντας στις πιο κερδοφόρες μάρκες.
Η επιχείρηση τροφίμων απέδωσε συνολικό κύκλο εργασιών 13,4 δισ. ευρώ το 2024, με το 60% να αποτελείται από τα εμπορικά σήματα Knorr και Hellmann’s, τα οποία αντιπροσωπεύουν σημαντικό περιθώριο κέρδους και δημιουργία μετρητών. «Δεσμευόμαστε να αναπτύξουμε αυτή την επιχείρηση», δήλωσε.
Η Unilever σχεδιάζει να εξοικονομήσει 800 εκατ. ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια με μέτρα περικοπής κόστους που θα καταργήσουν 7.500 θέσεις εργασίας παγκοσμίως. Επίσης, αποσχίζει την επιχείρηση παγωτών της ως αυτόνομη εταιρεία.
Michael Susin, The Wall Street Journal
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

