Ο Όμιλος Volkswagen (ETR:VOWG) σχεδόν διπλασίασε τις παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) στην Ευρώπη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, εδραιώνοντας τη θέση του ως κορυφαίου κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή, ανακοίνωσε την Τετάρτη η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι παραδόσεις αυξήθηκαν κατά 113% σε ετήσια βάση φτάνοντας τις 158.100 μονάδες, δίνοντας στην εταιρεία μερίδιο αγοράς περίπου 26%.
Η άνοδος στην Ευρώπη βοήθησε στην αύξηση των παγκόσμιων παραδόσεων BEV της Volkswagen σε 216.800 οχήματα, αύξηση 59% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Τα BEV αντιπροσώπευαν το 10% των συνολικών παγκόσμιων παραδόσεων, αυξημένα από 6% πριν από ένα χρόνο.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες επίσης σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, με αύξηση 51% στις 19.900 οχήματα. Στην Κίνα, ωστόσο, οι παραδόσεις BEV μειώθηκαν κατά 37% στις 25.900 μονάδες εν μέσω αυξημένου ανταγωνισμού.
“Αυξήσαμε τις παγκόσμιες παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων κατά περίπου 60% το πρώτο τρίμηνο. Ιδιαίτερα στην Ευρώπη, καταφέραμε να επεκτείνουμε σημαντικά την ηγετική μας θέση σε αυτό το τμήμα με διπλασιασμό των παραδόσεων”, δήλωσε ο Marco Schubert, μέλος της διευρυμένης εκτελεστικής επιτροπής του Ομίλου για τις πωλήσεις σε ανακοίνωσή του.
Συνολικά, ο όμιλος παρέδωσε 2,13 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως σε όλους τους τύπους κίνησης, αύξηση 1,4% από το προηγούμενο έτος.
Η ανάπτυξη στη Νότια Αμερική, την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη αντιστάθμισε τη μείωση κατά 7,1% στην Κίνα. Στη Γερμανία, την εγχώρια αγορά του ομίλου, οι παραδόσεις αυξήθηκαν κατά 5,5%.
Η Volkswagen Επιβατικά Αυτοκίνητα ηγήθηκε των παραδόσεων σε επίπεδο μάρκας με 1,13 εκατομμύρια οχήματα, αύξηση 5,1%. Η Škoda αυξήθηκε κατά 8,2% στις 238.600 μονάδες, και η SEAT/CUPRA αυξήθηκε κατά 5,9% στις 146.700. Τα Επαγγελματικά Οχήματα Volkswagen μειώθηκαν κατά 22,9%.
Μεταξύ των premium και πολυτελών μαρκών, η Audi είδε μείωση 3,4% στα 383.400 οχήματα. Η Bentley μειώθηκε κατά 4,7%, ενώ η Lamborghini αύξησε τις παραδόσεις κατά 12,8%. Οι παραδόσεις της Porsche (ETR:P911_p) Automobil Holding SE μειώθηκαν κατά 7,9% στα 71.500 οχήματα.
Οι εμπορικές μάρκες φορτηγών υπό τον Όμιλο TRATON σημείωσαν πτώση 9,9%. Η MAN μειώθηκε κατά 13,8%, η Scania έπεσε κατά 16,1%, και η International μειώθηκε κατά 12,4%. Η Volkswagen Truck & Bus αντέστρεψε την τάση με αύξηση 16,2%.
Η αυξανόμενη ζήτηση για plug-in υβριδικά οχήματα (PHEVs) συνέβαλε επίσης στα αποτελέσματα του τριμήνου. Ο όμιλος παρέδωσε 82.500 PHEVs, αύξηση 15% από ένα χρόνο νωρίτερα, με κινητήρια δύναμη το ενδιαφέρον για μοντέλα δεύτερης γενιάς με ηλεκτρικές αυτονομίες έως 143 χιλιόμετρα.
Η εισροή παραγγελιών στη Δυτική Ευρώπη αυξήθηκε κατά 29% σε όλους τους τύπους κίνησης. Οι παραγγελίες BEV αυξήθηκαν κατά 64%, φέρνοντας το περιφερειακό ανεκτέλεστο παραγγελιών σε περίπου 980.000 οχήματα.
Νέα μοντέλα όπως το VW ID.7 Tourer, CUPRA Terramar, Škoda Elroq, Audi Q6 e-tron και Porsche 911 συνέβαλαν σε αυτή τη ζήτηση.
Παρά την οπισθοδρόμηση στην Κίνα, ο όμιλος αναμένει περαιτέρω ανάπτυξη τους επόμενους μήνες, με κινητήρια δύναμη τις νέες παρουσιάσεις μοντέλων και τη δυναμική των παραγγελιών στην Ευρώπη και την Αμερική.

