Η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο κατασκευής αυτοκινήτων στην Αίγυπτο για πώληση σε ολόκληρη την Αφρική

Η Volkswagen AG εξετάζει το ενδεχόμενο κατασκευής αυτοκινήτων στην Αίγυπτο, στο πλαίσιο των σχεδίων της για την αξιοποίηση νέων αγορών στην Αφρική, καθώς αντιμετωπίζει μείωση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά.

«Ενδιαφερόμαστε πολύ για την Αίγυπτο ως κέντρο παραγωγής και ελπίζουμε να ανακοινώσουμε σύντομα τα επιχειρηματικά μας σχέδια», δήλωσε σε συνέντευξή της η Martina Biene, διευθύνουσα σύμβουλος της Volkswagen Group Africa.

Στο πλαίσιο των πιθανών κινήσεων, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης θα μπορούσε αρχικά να δημιουργήσει μια μονάδα συναρμολόγησης χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις. Ένα πιθανό επόμενο βήμα θα ήταν η κατασκευή ενός τοπικού εργοστασίου στη χώρα με τον μεγαλύτερο πληθυσμό της Μέσης Ανατολής, δήλωσε η Biene.

Η VW μειώνει την παραγωγική της ικανότητα και τις θέσεις εργασίας στη Γερμανία λόγω των αυξανόμενων κόστους, της εξασθενημένης αγοράς στην Ευρώπη και της ανόδου των φθηνότερων κινέζικων ανταγωνιστών. Οι αδελφές μάρκες Audi και Porsche επίσης απολύουν εργαζομένους για να μειώσουν το κόστος.

Οι συζητήσεις γίνονται σε μια περίοδο που η Αίγυπτος προσπαθεί να προσελκύσει ξένες επενδύσεις και να ενισχύσει την τοπική παραγωγή και τις εξαγωγές μετά την έξοδο από μια εξαντλητική οικονομική κρίση δύο ετών. Η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να αποτελέσει βασικό μοχλό, με την κυβέρνηση να εκτιμά την τοπική ζήτηση σε περισσότερα από 8 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως κατά την επόμενη δεκαετία.

Η εγχώρια αγορά της Αιγύπτου και η εγγύτητά της με τους καταναλωτές στην υπόλοιπη Μέση Ανατολή και την Αφρική ενδέχεται να είναι μεταξύ των πλεονεκτημάτων της τοποθεσίας.

Αυτό την διαφοροποιεί από το Μαρόκο, που είναι σήμερα ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επιβατικών αυτοκινήτων και ο μεγαλύτερος εξαγωγέας της Αφρικής, σύμφωνα με την Biene.

Στο Μαρόκο, «η αυτοκινητοβιομηχανία επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στις εξαγωγές προς την Ευρώπη», είπε. «Προς το παρόν δεν επιδιώκουμε να επεκτείνουμε την παρουσία μας με εργοστάσια για εξαγωγές προς την Ευρώπη, επειδή μόλις κλείσαμε εργοστάσια στην Ευρώπη».

Η VW, η οποία σχεδιάζει να μειώσει την παραγωγική της ικανότητα στη Γερμανία κατά περισσότερες από 700.000 μονάδες και να απολύσει 35.000 εργαζόμενους έως το 2030, παραδοσιακά δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί σε αγορές ευαίσθητες στο κόστος, όπως η Αφρική, η Ινδία ή η Νοτιοανατολική Ασία, έναντι πιο ευέλικτων ανταγωνιστών, όπως η Toyota ή η Hyundai.

Η εταιρεία διαθέτει σήμερα ένα πλήρως εξοπλισμένο εργοστάσιο παραγωγής στη Νότια Αφρική και εγκαταστάσεις συναρμολόγησης στη Γκάνα, τη Ρουάντα και την Κένυα. Στόχος της είναι να λειτουργήσει έως και πέντε μονάδες παραγωγής σε ολόκληρη την Αφρική τα επόμενα 10 έως 15 χρόνια, καθεμία από τις οποίες θα παράγει διαφορετικά μοντέλα και θα εξάγει σε άλλες αγορές του ηπείρου.

1748793859033blob.jpg

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο