Η Volkswagen μήνυσε τις ινδικές αρχές για να ακυρώσει μια «απίστευτα τεράστια» φορολογική απαίτηση ύψους 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, υποστηρίζοντας ότι η αίτηση είναι αντίθετη με τους κανόνες φορολογίας εισαγωγών του Νέου Δελχί για ανταλλακτικά αυτοκινήτων και θα παρεμποδίσει τα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρείας, δείχνουν τα δικαστικά έγγραφα.
Η μονάδα της Volkswagen (ETR:VOWG_p), Skoda Auto Volkswagen India, είπε επίσης στο Ανώτατο Δικαστήριο της Βομβάης ότι η φορολογική διαφορά θέτει σε κίνδυνο τις επενδύσεις της ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Ινδία και είναι επιζήμιο για το ξένο επενδυτικό κλίμα, σύμφωνα με το 105- αρχειοθέτηση σελίδας που δεν είναι δημόσια, αλλά εξετάστηκε από το Reuters.
Στη μεγαλύτερη απαίτηση φόρου εισαγωγών που έγινε ποτέ, η Ινδία τον Σεπτέμβριο κατέθεσε φορολογική ειδοποίηση 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Volkswagen για τη χρήση στρατηγικής για τη διάσπαση των εισαγωγών ορισμένων αυτοκινήτων VW, Skoda και Audi σε πολλά επιμέρους εξαρτήματα για να πληρώσει χαμηλότερο δασμό.
Οι ινδικές αρχές ισχυρίστηκαν ότι η Volkswagen εισήγαγε “σχεδόν ολόκληρο” αυτοκίνητο σε μη συναρμολογημένη κατάσταση – το οποίο επιβάλλει φόρο 30-35% που ισχύει για τα CKD ή κατέστρεψε εντελώς μονάδες, αλλά απέφυγε τις εισφορές ταξινομώντας λανθασμένα ως “μεμονωμένα εξαρτήματα” που διατίθενται ξεχωριστά αποστολές, πληρώνοντας μόνο μια εισφορά 5-15%.
Η Volkswagen India είχε κρατήσει ενήμερη την ινδική κυβέρνηση για το μοντέλο της “μερικής εισαγωγής” και έλαβε διευκρινίσεις για την υποστήριξή της το 2011, λέει η εταιρεία στην προσφυγή στο δικαστήριο.
Η φορολογική ειδοποίηση είναι «σε πλήρη αντίφαση με τη θέση που κατέχει η κυβέρνηση… (και) θέτει σε κίνδυνο τα ίδια τα θεμέλια της πίστης και της εμπιστοσύνης που θα ήθελαν να έχουν οι ξένοι επενδυτές στις ενέργειες και τις διαβεβαιώσεις της διοίκησης, ο Ιαν. 29 δηλώσεις κατάθεσης στο δικαστήριο.
Το ινδικό υπουργείο Οικονομικών και ο τελωνειακός υπάλληλος που εξέδωσε την εντολή απαίτησης δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχόλια εκτός του κανονικού ωραρίου.
Η μονάδα της Volkswagen στην Ινδία ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι χρησιμοποιεί όλα τα ένδικα μέσα καθώς συνεργάζεται με τις αρχές και παραμένει προσηλωμένη στη διασφάλιση της «πλήρης συμμόρφωσης» με όλους τους παγκόσμιους και τοπικούς νόμους.
Ένας εκπρόσωπος της Volkswagen στη Γερμανία δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας μικροσκοπικός παίκτης στην αγορά αυτοκινήτων των 4 εκατομμυρίων μονάδων ετησίως της Ινδίας, η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο, όπου η μάρκα Audi υστερεί επίσης έναντι των ανταγωνιστών της στην πολυτελή κατηγορία όπως η Mercedes και η BMW (ETR:BMWG).
Μια κυβερνητική πηγή είπε νωρίτερα στο Reuters ότι με κυρώσεις, η Volkswagen Ινδίας μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει περίπου 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια εάν χάσει τη διαμάχη. Το 2023-2024, η VW India ανέφερε πωλήσεις 2,19 δισεκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη 11 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η φορολογική διαμάχη έρχεται σε μια περίοδο που η Volkswagen παλεύει να μειώσει το κόστος για να ανταγωνιστεί καλύτερα τους Κινέζους ανταγωνιστές και να αντιμετωπίσει την αδύναμη ζήτηση στην Ευρώπη. Τον Δεκέμβριο ανακοίνωσε 35.000 μελλοντικές περικοπές θέσεων εργασίας στη Γερμανία. Στη μεγαλύτερη αγορά της, την Κίνα, η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι θα πουλήσει ορισμένες από τις δραστηριότητές της.
‘Body Blow‘ για το αίσθημα των επενδυτών
Η Volkswagen υποστηρίζει ότι δεν υπόκειται σε υψηλότερους φόρους καθώς δεν εισήγαγε ανταλλακτικά αυτοκινήτων μαζί ως ένα ενιαίο «κιτ», αλλά τα έστελνε χωριστά, συνδυάζοντάς τα με ορισμένα τοπικά εξαρτήματα για να φτιάξει ένα αυτοκίνητο.
Για να εξηγήσουμε τι είναι ένα “κιτ”, αναφέρεται σε μια “πρακτική αναλογία” της αγοράς μιας καρέκλας μέσω διαδικτύου από την Amazon (NASDAQ:AMZN), η οποία στη συνέχεια παραδίδεται σε μία αποστολή με όλα τα εξαρτήματα και τα εξαρτήματα που απαιτούνται για τη συναρμολόγηση του επίπλου.
Στην υπόθεση, οι αρχές ισχυρίστηκαν ότι η τοπική μονάδα της Volkswagen έκανε τακτικά μαζικές παραγγελίες για αυτοκίνητα μέσω εσωτερικού λογισμικού που τη συνέδεε με προμηθευτές στην Τσεχική Δημοκρατία, τη Γερμανία, το Μεξικό και άλλες χώρες.
Και αφού δόθηκε η παραγγελία, το λογισμικό τη διέσπασε σε “κύρια εξαρτήματα/εξαρτήματα”, περίπου 700-1.500 για κάθε όχημα ανάλογα με το μοντέλο, τα οποία αποστέλλονταν χωριστά με την πάροδο του χρόνου.
Αυτό, ανέφεραν οι ινδικές αρχές, ήταν «ένα τέχνασμα για τον εκτελωνισμό των εμπορευμάτων χωρίς την καταβολή του ισχύοντος δασμού».
Η εταιρεία αναφέρει στη δικαστική κατάθεση «δεν υπάρχει αποκλειστική χρήση των ανταλλακτικών για την κατασκευή ενός συγκεκριμένου αυτοκινήτου».
Η Volkswagen India αμφισβητεί επίσης την υποτιθέμενη χρήση λαθραίου λογισμικού υποστηρίζοντας ότι βοηθά μόνο τους αντιπροσώπους να μεταφέρουν παραγγελίες αυτοκινήτων, ώστε να μπορεί να παρακολουθεί τη “ζήτηση των καταναλωτών σε μακροοικονομικό επίπεδο”.
Οι υψηλοί φόροι και οι παρατεταμένες νομικές διαμάχες είναι συχνά ένα οδυνηρό σημείο για τις ξένες εταιρείες στην Ινδία, με την Tesla (NASDAQ:TSLA) να διαμαρτύρεται επίσης δημόσια για υψηλούς φόρους στα εισαγόμενα EV.
Η φορολογική ειδοποίηση «καταφέρει ένα πλήγμα» στην πολυδιαφημισμένη «πολιτική της ευκολίας επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ινδία για τους ξένους επενδυτές», δήλωσε η εταιρεία.
Το Ανώτατο Δικαστήριο της Βομβάης πρόκειται να ξεκινήσει την εκδίκαση της υπόθεσης στις 5 Φεβρουαρίου.
πηγή: investing.com

