Η Volkswagen σκέφτεται να κλείσει το εργοστάσιο της στις Βρυξέλλες

Volkswagen

Volkswagen Audi

Η Volkswagen προειδοποίησε την Τρίτη ότι μπορεί να κλείσει το εργοστάσιο της πολυτελούς μάρκας Audi στις Βρυξέλλες λόγω της απότομης πτώσης της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών που έχει πλήξει την κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, αναγκάζοντάς την να μειώσει τον στόχο περιθωρίου κέρδους για το τρέχον έτος.


VOWG_pΗ Volkswagen δεν έχει κλείσει εργοστάσιο από τότε που έκλεισε το εργοστάσιο Westmoreland στην Πενσυλβάνια το 1988 και ο τελευταίος επικεφαλής της μάρκας VW που απείλησε με κλείσιμο στην Ευρώπη παραιτήθηκε μήνες μετά από αυτό, σύμφωνα με πηγή των εργαζομένων.


Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πληγεί σκληρά από τη χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση EV αφού επένδυσαν σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη χωρητικότητας και τεχνολογίας, με την Audi να προειδοποιεί νωρίτερα φέτος ότι οι πωλήσεις της θα μειωθούν το 2024, καθώς εργάστηκε για την εισαγωγή νέων μοντέλων, μειώνοντας παράλληλα το κόστος.


Η Volkswagen δήλωσε ότι το κόστος εξεύρεσης εναλλακτικής χρήσης για το εργοστάσιο των Βρυξελλών ή το κλείσιμό του, καθώς και άλλα μη προγραμματισμένα έξοδα, θα έχουν αντίκτυπο συνολικού ύψους έως και 2,6 δισεκατομμυρίων ευρώ (2,8 δισεκατομμύρια δολάρια) το οικονομικό έτος 2024.

Μείωσε την πρόβλεψή της για τις λειτουργικές αποδόσεις στο 6,5-7% από 7-7,5%, ωθώντας τη μητρική εταιρεία Porsche SE, η οποία κατέχει λίγο λιγότερο από το ένα τρίτο της Volkswagen AG αλλά κατέχει τα περισσότερα δικαιώματα ψήφου, να μειώσει την πρόβλεψη κερδών της στα 3,5 δισ. ευρώ έως 5,5 δισ. ευρώ.


Οι εισηγμένες στη Φρανκφούρτη μετοχές της Volkswagen και της Porsche SE μειώθηκαν κατά 1,7% και 2,1%, αντίστοιχα, μετά την είδηση.


Η ζήτηση για το Q8 e-tron της Audi, που κυκλοφόρησε το 2018, είχε μειωθεί απότομα και η αυτοκινητοβιομηχανία εξέταζε το ενδεχόμενο να τερματίσει εντελώς την παραγωγή της, με μια πηγή κοντά στην εταιρεία να λέει ότι αυτό θα μπορούσε να συμβεί το 2025.

Μακροχρόνιες προκλήσεις


Το εργοστάσιο των Βρυξελλών, το οποίο κατασκεύασε περίπου 50.000 αυτοκίνητα πέρυσι, αντιμετώπισε επίσης «μακροχρόνιες διαρθρωτικές προκλήσεις», συμπεριλαμβανομένης της δυσκολίας αλλαγής της διάταξής του λόγω της εγγύτητας στην πόλη και του υψηλού κόστους εφοδιαστικής.


Μια διαδικασία διαβούλευσης θα αρχίσει τώρα για την εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων για το εργοστάσιο, το οποίο απασχολεί περίπου 3000 άτομα. “Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την παύση των δραστηριοτήτων εάν δεν βρεθεί εναλλακτική λύση”, ανέφερε η δήλωση της Audi.


Τα λειτουργικά κέρδη του πρώτου τριμήνου της Volkswagen μειώθηκαν κατά 20%, εν μέρει λόγω καθυστερήσεων παράδοσης στην Audi, αφού το εργοστάσιο των Βρυξελλών έκλεισε για δύο εβδομάδες λόγω ελλείψεων εξαρτημάτων τον Φεβρουάριο.


Ένας εκπρόσωπος δήλωσε τότε ότι η Audi εξέταζε επιλογές για το τι θα μπορούσε να παραχθεί στο εργοστάσιο.

«Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων της Audi AG ζητούν μια μελλοντική προοπτική για το εργοστάσιο και τους συναδέλφους μας στις Βρυξέλλες. Η διοίκηση της Audi πρέπει να αναλάβει την ευθύνη για το εργοτάξιο», δήλωσε η Rita Beck, εκπρόσωπος της Επιτροπής Audi στο Συμβούλιο Εργαζομένων του Ευρωπαϊκού Ομίλου VW.


Άλλα μη προγραμματισμένα έξοδα που επιβαρύνουν τον όμιλο Volkswagen περιελάμβαναν απώλειες συναλλαγματικών ισοτιμιών λόγω της αποενοποίησης της Volkswagen Bank Rus στο τμήμα χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών της και το προγραμματισμένο κλείσιμο των δραστηριοτήτων αεριοστροβίλων της θυγατρικής MAN Energy Solutions.

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο