Ισχυρά συνδικάτα και στελέχη της Volkswagen (ETR:VOWG_p) ξεκινούν συνομιλίες για τις αμοιβές την Τετάρτη που είναι πιθανό να καθορίσουν πόσο επιθετικά επιδιώκει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης τις απολύσεις και το ενδεχόμενο κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.
Οι εντάσεις στον κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι υψηλές καθώς το φάσμα του κλεισίματος εργοστασίων, που θα ήταν το πρώτο για την εταιρεία στη Γερμανία, την έχει βάλει σε τροχιά σύγκρουσης με το συνδικάτο IG Metall, το οποίο έχει ορκιστεί να καταπολεμήσει τέτοιες κινήσεις.
Η IG Metall πρέπει επίσης να διαπραγματευτεί νέες συμφωνίες εργασίας για τους 130.000 εργαζομένους της βασικής μάρκας VW στη Γερμανία, αφού ο όμιλος τερμάτισε νωρίτερα αυτόν τον μήνα συμφωνίες που διασφάλιζαν την απασχόληση σε έξι από τα εργοστάσιά της στη δυτική Γερμανία από τα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Η Volkswagen υποστηρίζει ότι το υψηλό κόστος ενέργειας και εργασίας στη Γερμανία, την κορυφαία οικονομία της Ευρώπης, την θέτει σε μειονεκτική θέση για τους Ευρωπαίους ομολόγους καθώς και τους Κινέζους ανταγωνιστές που έχουν βάλει στο στόχαστρο ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων της περιοχής.
Ενισχύοντας αυτό το μήνυμα στην έναρξη των συνομιλιών στην πόλη του Ανόβερου, ο επικεφαλής προσωπικού της μάρκας VW είπε ότι το τμήμα πρέπει να μειώσει το κόστος για να παραμείνει ανταγωνιστικό.
“Η Γερμανία μένει πίσω από τον ανταγωνισμό. Η βασική μας μάρκα Volkswagen επηρεάζεται ιδιαίτερα από αυτό. Ο διεθνής ανταγωνισμός απειλεί να μας ξεπεράσει”, δήλωσε ο Arne Meiswinkel. “Πρέπει να συνεργαστούμε για την αναδιάρθρωση της εταιρείας μας. Η κατάσταση είναι σοβαρή”.
Το καθήκον ήταν να βρεθούν βιώσιμες λύσεις, πρόσθεσε.
Οι συνομιλίες θα πραγματοποιηθούν στο Schloss Herrenhausen, μια κατοικία του 19ου αιώνα για τους βασιλείς του Ανόβερου.
Έρχονται καθώς η βιομηχανία της Γερμανίας στο σύνολό της παλεύει με το υψηλό κόστος, τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα οι εταιρείες βαρέων βαρών, όπως η BASF και η Thyssenkrupp (ETR:TKAG) να εξετάσουν το ενδεχόμενο να περιορίσουν τις δραστηριότητές τους.
Και άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται τον πόνο, καθώς η Mercedes-Benz (OTC:MBGAF) και η BMW (ETR:BMWG) μειώνουν τις προβλέψεις τους για τα κέρδη τις τελευταίες εβδομάδες λόγω της χαμηλής ζήτησης στην Κίνα.
www.investing.com