Η Volvo Car AB πρέπει να κατασκευάσει περισσότερα οχήματα – συμπεριλαμβανομένου ενός άλλου μοντέλου – στο εργοστάσιό της στη Νότια Καρολίνα μετά την αύξηση των δασμών που επέβαλε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της.
«Θα πρέπει να αυξήσουμε τον αριθμό των αυτοκινήτων που κατασκευάζουμε στις ΗΠΑ, και σίγουρα θα μεταφέρουμε άλλο ένα μοντέλο σε αυτό το εργοστάσιο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Håkan Samuelsson σε συνέντευξή του την Πέμπτη. Η Volvo κατασκευάζει ήδη τα ηλεκτρικά οχήματα EX90 και Polestar 3 στο εργοστάσιό της κοντά στο Τσάρλεστον και «θα πρέπει να εξετάσει προσεκτικά» ποιο άλλο μοντέλο θα προσθέσει στις γραμμές παραγωγής, είπε.
Η Volvo προσέλκυσε πίσω τον Samuelsson, 74 ετών, για να αναλάβει εκ νέου τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου από αυτόν τον μήνα από τον Jim Rowan, τον βραχύβιο διάδοχό του. Υπό τον Rowan, έναν ξένο από την αυτοκινητοβιομηχανία, ο οποίος είχε προηγουμένως ηγηθεί της Dyson Ltd., η Volvo αναγκάστηκε να μετριάσει τις προσδοκίες για τις πωλήσεις και τα κέρδη και να απορρίψει τον στόχο της να πουλάει μόνο πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Ο δασμός 25% του Τραμπ στις εισαγωγές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ που τέθηκε σε ισχύ λίγο μετά τα μεσάνυχτα στην Ουάσινγκτον αναμένεται να αυξήσει δραματικά το κόστος και να ανατρέψει τις αλυσίδες εφοδιασμού. Ορισμένα εξαρτήματα αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν επίσης ισοδύναμη εισφορά το αργότερο έως τις 3 Μαΐου βάσει ενός σχεδίου που ανακοίνωσε ο Τραμπ την περασμένη εβδομάδα.
Η Volvo άνοιξε το εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα – το πρώτο της στις ΗΠΑ – το 2018. Μήνες μετά την έναρξη της παραγωγής, η εταιρεία ακύρωσε τα σχέδιά της να στείλει τα σεντάν που κατασκευάστηκαν εκεί στην Κίνα λόγω των δασμών που επέβαλαν οι χώρες κατά την πρώτη θητεία του Τραμπ.
Αργότερα την Πέμπτη, ο Samuelsson δήλωσε ότι η Volvo πρέπει να δράσει γρήγορα για να μεταφέρει μέρος της παραγωγής στις ΗΠΑ. «Πρέπει να μάθουμε από τους Κινέζους πώς να εντοπίζουμε», δήλωσε στους μετόχους κατά την ετήσια γενική συνέλευση στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.
Η εταιρεία πρέπει να μειώσει το κόστος παραγωγής για να ενισχύσει την κερδοφορία, δήλωσε ο Samuelsson.
Ο Samuelsson, ο οποίος προηγουμένως ήταν διευθύνων σύμβουλος για μια δεκαετία μέχρι το 2022, έχει αναλάβει να αναζωογονήσει την τιμή της μετοχής της Volvo, η οποία έπεσε κατά 66% κατά τη διάρκεια της τριετούς θητείας του Rowan. «Η δουλειά μου είναι να ανακτήσω την εμπιστοσύνη των επενδυτών», δήλωσε ο Samuelsson. Θα παρουσιάσει ένα σχέδιο ανάκαμψης τις επόμενες εβδομάδες, πρόσθεσε ο CEO.
Ο πρόεδρος Li Shufu, ο δισεκατομμυριούχος που βρίσκεται πίσω από τον μεγαλομέτοχο της Volvo Geely, δήλωσε ότι από το 2021 που η Volvo εισήχθη στη Στοκχόλμη, ο κόσμος έχει υποστεί «τεράστιες αλλαγές», με υψηλότερους εμπορικούς φραγμούς. Ήταν η πρώτη δημόσια εμφάνιση του Li μετά την εισαγωγή της Volvo στη Στοκχόλμη το 2021.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

