Η VW προσπαθεί να πετύχει τους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων, καθώς οι παραδόσεις EV πέφτουν

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης πλήττεται από τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό των αντιπάλων της στην Κίνα

Η ναυαρχίδα της Volkswagen παρέδωσε λιγότερα ηλεκτρικά οχήματα πέρυσι εν μέσω μεγαλύτερου ανταγωνισμού με τους αντιπάλους της στην Κίνα, θέτοντας τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης υπό πίεση για να επιτύχει τους αυστηρότερους κανόνες της ηπείρου για τις εκπομπές ρύπων.

Η μάρκα VW παρέδωσε 383.100 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2024 σε σύγκριση με περίπου 394.000 το 2023 – μια πτώση 2,8%. Σε παγκόσμιο επίπεδο, παρέδωσε 4,8 εκατ. οχήματα, μειωμένα κατά 1,4%, καθώς εκείνα στην Κίνα μειώθηκαν κατά 8,3%. Τα στοιχεία σε επίπεδο ομίλου αναμένεται να ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα.

«Σε όλο τον κόσμο, το 2024 ήταν μια δύσκολη χρονιά με υποτονική οικονομική δραστηριότητα, πολιτικές προκλήσεις και έντονο ανταγωνισμό, ιδιαίτερα στην Κίνα», δήλωσε την Πέμπτη ο Martin Sander, ο οποίος ηγείται των πωλήσεων, του μάρκετινγκ και του aftersales στον τομέα επιβατικών αυτοκινήτων της VW.

Με χαμηλότερες πωλήσεις στις μεγαλύτερες αγορές της, η VW είχε απειλήσει νωρίτερα με πρωτοφανές κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία. Τον Δεκέμβριο, όμως, απέσυρε την απειλή μετά από δύσκολες διαπραγματεύσεις με το ισχυρό συμβούλιο εργαζομένων της, με αποτέλεσμα να καταλήξει σε μια πολύ λιγότερο φιλόδοξη συμφωνία για εξοικονόμηση 4 δισ. ευρώ σε ετήσιο κόστος μέσω πιο απότομων περικοπών στην παραγωγή.

Οι αναλυτές αναμένουν ότι η VW θα αντιμετωπίσει ένα ακόμη πιο σκληρό περιβάλλον φέτος, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να πωλούν ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων για να πληρούν τα πρότυπα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της ΕΕ για το 2025, τα οποία θα επιβάλλουν όρια για το πόσο μπορεί να εκπέμπει ο στόλος μιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σε καταθέσεις στην ΕΕ αυτή την εβδομάδα, η Stellantis, η Toyota και η Ford εξέφρασαν την πρόθεσή τους να ενώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με την Tesla σε μια προσπάθεια να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς.

Ο αναλυτής της UBS Patrick Hummel δήλωσε ότι η συμφωνία συγκέντρωσης ασκεί μεγαλύτερη πίεση στη VW και τη Renault να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς της ΕΕ μέσω της οργανικής πώλησης περισσότερων EVs. Τα οχήματα με μπαταρία είναι πιο ακριβά από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, αναγκάζοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσφέρουν εκπτώσεις για να πείσουν τους καταναλωτές να κάνουν τη στροφή.

Η τράπεζα εκτιμά ότι οι πιέσεις αυτές θα μπορούσαν να μειώσουν τα κέρδη προ φόρων και τόκων της VW έως και 10%. «Η χειρότερη περίπτωση καταβολής προστίμων θα μπορούσε πιθανότατα να προκαλέσει σημαντικά υψηλότερο οικονομικό κόστος», πρόσθεσε ο Hummel.

Η συμφωνία για το τέλος του έτους μείωσε τον βραχυπρόθεσμο κίνδυνο νέων απεργιών των εργαζομένων στα εργοστάσια της VW, αλλά η διοίκηση αναμένεται να συνεχίσει τις τεταμένες και μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις με το επιχειρησιακό συμβούλιο για να υλοποιήσει τις υποσχέσεις της για επιθετικές περικοπές κόστους στους επενδυτές.

Η Γερμανία, ειδικότερα, επλήγη σκληρά από την πτώση των πωλήσεων EV μετά την κατάργηση των επιδοτήσεων για τους αγοραστές από την κυβέρνηση. Ως αποτέλεσμα, η Βρετανία ξεπέρασε τη Γερμανία ως η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων για πρώτη φορά το 2024.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 19,6% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, αν και αυτό εξακολουθεί να είναι κάτω από τον στόχο του 22% που απαιτείται από το πρόγραμμα ποσοστώσεων ηλεκτρικών οχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου.

Την Πέμπτη, η Stellantis δήλωσε ότι πέτυχε τον στόχο πωλήσεων EV του Ηνωμένου Βασιλείου αφού πούλησε περισσότερα από 39.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέρυσι, που αντιπροσωπεύουν 59% αύξηση σε ετήσια βάση.

Kana Inagaki, Financial Times

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο