Η Volkswagen αναπτύσσει το δικό της τσιπ τεχνητής νοημοσύνης για προηγμένες δυνατότητες οδήγησης στην Κίνα, καθώς ο γερμανικός όμιλος παλεύει να επιβιώσει στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Ευρώπης ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι το πρώτο τσιπ που αναπτύσσει η ίδια η εταιρεία βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης στην Κίνα, μέσω μιας κοινοπραξίας μεταξύ της μονάδας λογισμικού Cariad και του κινεζικού συνεργάτη της στον τομέα του λογισμικού έξυπνης οδήγησης Horizon Robotics.
Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν εντός τριών έως πέντε ετών. «Με το σχεδιασμό και την ανάπτυξη του συστήματος σε τσιπ [SoC] εδώ στην Κίνα, αναλαμβάνουμε τον έλεγχο μιας βασικής τεχνολογίας που θα καθορίσει το μέλλον της έξυπνης οδήγησης», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Oliver Blume. Ένα SoC είναι ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα που συγκεντρώνει κρίσιμα εξαρτήματα ενός υπολογιστικού συστήματος ή ενός ηλεκτρονικού συστήματος σε ένα μόνο τσιπ.
Τα τσιπ, που χρησιμοποιούνται συνήθως σε κινητά τηλέφωνα και άλλες συνδεδεμένες συσκευές, είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και τη λειτουργία προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και αυτόνομης οδήγησης. Η προσπάθεια της εταιρείας να αναπτύξει το δικό της τσιπ τεχνητής νοημοσύνης στην Κίνα αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την τοπικοποίηση της έρευνας και ανάπτυξης σε ό,τι αφορά το υλικό, το λογισμικό και το σχεδιασμό των οχημάτων, καθώς ο όμιλος προετοιμάζεται να κυκλοφορήσει περίπου 30 ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η κίνηση της VW αντανακλά επίσης την επιθυμία της αυτοκινητοβιομηχανίας για περισσότερες εσωτερικές τεχνολογικές δυνατότητες, μετά την έλλειψη τσιπ λόγω της Covid-19 και τη μακροπρόθεσμη αβεβαιότητα σχετικά με την πρόσβαση της Κίνας στις εισαγωγές τσιπ, σε μια περίοδο αυξανόμενης έντασης με τις ΗΠΑ. Η VW, που για χρόνια ήταν η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, έχει μερίδιο αγοράς άνω του 20% για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων της χώρας από την εταιρεία συμβούλων Automobility της Σαγκάης.
Ωστόσο, δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των 10 κορυφαίων εταιρειών στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, ο οποίος περιλαμβάνει τα αυτοκίνητα με καθαρά μπαταρίες και τα υβριδικά αυτοκίνητα με δυνατότητα φόρτισης.
Εν τω μεταξύ, το μερίδιο των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα έχει διπλασιαστεί από περίπου 35% το 2020 σε σχεδόν 70%. Οι αναλυτές αναγνωρίζουν στη VW το γεγονός ότι είναι μία από τις λίγες ξένες εταιρείες που καταβάλλουν σοβαρές προσπάθειες για να κερδίσουν ξανά τους καταναλωτές στην Κίνα.
Από τα τέλη του 2022, η VW έχει πραγματοποιήσει μια σειρά επενδύσεων στη χώρα αξίας σχεδόν 4 δισ. ευρώ για να σώσει τις δραστηριότητές της στην Κίνα. Αυτό περιλαμβάνει την κατασκευή ενός κέντρου καινοτομίας αξίας 1 δισ. ευρώ και την επένδυση 2,4 δισ. ευρώ στην Horizon Robotics, μια εταιρεία με έδρα το Πεκίνο που ειδικεύεται στο σχεδιασμό τσιπ και λογισμικού για προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Ο γερμανικός όμιλος πλήρωσε επίσης 700 εκατομμύρια δολάρια για ένα μερίδιο 5% στην Xpeng το 2023 και συνεργάστηκε με τον κινεζικό κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την ανάπτυξη δύο αυτοκινήτων με την επωνυμία VW. Η Financial Times ανέφερε τον Ιούνιο ότι το αυτοσχεδιασμένο τσιπ Turing AI της Xpeng θα χρησιμοποιηθεί σε αυτά τα μοντέλα.
Η VW ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι η επερχόμενη τεχνολογία «system-on-chip» θα ενισχύσει τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο και την υπολογιστική απόδοση των αυτοκινήτων της, βελτιώνοντας την ασφάλεια και τις έξυπνες λειτουργίες οδήγησης. Η ανάπτυξη του τσιπ θα κοστίσει περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με πρόσωπο που είναι εξοικειωμένο με το θέμα.
Πρόσθετη αναφορά από την Eleanor Olcott στο Πεκίνο
Edward White, Financial Times
Απόδοση – Επιμέλεια: Τατιανή Σάγιεχ






