Η Zoox της Amazon θα αυξήσει την παραγωγή ρομποτικών ταξί για επέκταση στις ΗΠΑ

Η νεοσύστατη εταιρεία αυτοκινούμενων οχημάτων ανοίγει εγκαταστάσεις στην περιοχή της Καλιφόρνιας για να αυξήσει σημαντικά τον στόλο της

Η νεοσύστατη εταιρεία αυτοκινούμενων οχημάτων Zoox της Amazon θα αυξήσει την παραγωγή της το επόμενο έτος, καθώς επιταχύνει τα σχέδιά της για την εμπορική διάθεση του στόλου ρομποτικών ταξί της στις ΗΠΑ.

Η εταιρεία, η οποία κατασκευάζει και εκμεταλλεύεται ένα ειδικά σχεδιασμένο όχημα σε σχήμα κάψουλας χωρίς τιμόνι, θα ανοίξει ένα νέο εργοστάσιο στην περιοχή της Bay Area της Καλιφόρνιας για να επεκτείνει την παρουσία της πέρα από το μικρό εργοστάσιο παραγωγής που διαθέτει σήμερα στο Fremont, όπως δήλωσε ο συνιδρυτής της Zoox, Jesse Levinson, στην Financial Times.

Η Zoox θα χρησιμοποιήσει το εργοστάσιο για να αυξήσει σημαντικά τον στόλο της, ο οποίος μέχρι στιγμής αριθμεί περίπου δύο δωδεκάδες ειδικά σχεδιασμένα δοκιμαστικά οχήματα σε έξι πόλεις των ΗΠΑ. Σχεδιάζει να ξεκινήσει δημόσιες διαδρομές στο Λας Βέγκας φέτος, ακολουθούμενο από το Σαν Φρανσίσκο.

«Θα έχουμε πολλά περισσότερα [οχήματα] μέχρι το τέλος του έτους. Και το επόμενο έτος είναι όταν θα ξεκινήσουμε πραγματικά αυτό που ονομάζουμε σειριακή παραγωγή», δήλωσε ο Levinson. Πρόσθεσε ότι η νέα εγκατάσταση θα επιτρέψει στη Zoox να είναι «έτοιμη να κατασκευάσει εκατοντάδες και στη συνέχεια χιλιάδες» ρομποτικά ταξί κατασκευασμένα κατά παραγγελία.

Η επέκταση της Zoox έρχεται μετά την ανακοίνωση της κυβέρνησης του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ τον περασμένο μήνα για σχέδια χαλάρωσης των κανόνων, ώστε να διευκολυνθεί η κυκλοφορία αυτόνομων αυτοκινήτων στους δρόμους των ΗΠΑ, εν μέσω του ανταγωνισμού από την κινεζική BYD και άλλες νεοσύστατες εταιρείες που αναπτύσσουν την τεχνολογία.

Η αύξηση της παραγωγής οχημάτων θα επιτρέψει στη Zoox να ανταγωνιστεί πιο αποτελεσματικά τους αμερικανούς αντιπάλους της, όπως η Waymo της Alphabet, η οποία τροποποιεί οχήματα από κατασκευαστές όπως η Jaguar και η Zeekr της Geely, καθώς και η Tesla του Elon Musk. Η Waymo είναι η μόνη που έχει ξεκινήσει πλήρως δημόσια υπηρεσία στις ΗΠΑ, μετά την κυκλοφορία του στόλου της στο Σαν Φρανσίσκο πριν από τρία χρόνια.

Ο Levinson δήλωσε ότι ήταν τυχερό το γεγονός ότι τα οχήματα της Zoox συναρμολογούνται στην Καλιφόρνια, σε μια περίοδο που η Waymo αναμένεται να αντιμετωπίσει υψηλότερο κόστος για την εισαγωγή οχημάτων Zeekr από την Κίνα, εν μέσω της εμπορικής επίθεσης του Trump. Η Waymo δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο.

«Είμαστε χαρούμενοι που είμαστε μια εταιρεία της Καλιφόρνια που κατασκευάζει οχήματα στην Καλιφόρνια», δήλωσε. «Δεν υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα αυτή τη στιγμή».

Η κίνηση για αύξηση της παραγωγής σηματοδοτεί επίσης τη διπλασιασμό της επένδυσης της Amazon στην αυτόνομη οδήγηση, μετά την εξαγορά της Zoox για 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020. Η Zoox λειτουργεί ως ανεξάρτητη θυγατρική του γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου των ΗΠΑ με δικό της διευθύνοντα σύμβουλο, την πρώην στέλεχος της Intel Aicha Evans, αλλά εξακολουθεί να εποπτεύεται από στελέχη της Amazon.

Η επιχείρηση έχει αναπτυχθεί από 100 υπαλλήλους το 2020 σε περίπου 2.500 υπαλλήλους σήμερα. Πρόσφατα υπέγραψε σύμβαση μίσθωσης για ένα γραφείο 200.000 τετραγωνικών ποδιών κοντά στην έδρα της στο Foster City της Καλιφόρνια.

«Είχαμε συγκεντρώσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια πριν από την εξαγορά. Αυτό είναι πολύ χρήμα σύμφωνα με τα συνήθη πρότυπα. Απλά αποδεικνύεται ότι δεν είναι πολλά χρήματα σε αυτόν τον συγκεκριμένο τομέα», δήλωσε ο Levinson.

Αν και αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων αναπτύσσουν αυτόνομα οχήματα που προορίζονται για την αγορά των ρομποταξί, η Zoox θεωρείται μία από τις λίγες σοβαρές εναλλακτικές λύσεις στις ΗΠΑ έναντι της Waymo, μετά την παύση του προγράμματος Cruise της General Motors πέρυσι, με διαγραφή επενδύσεων ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ένα ατύχημα στο οποίο ενεπλάκη ένα από τα οχήματά της και ένας πεζός έθεσε επίσης σε αναμονή τις φιλοδοξίες της Cruise.

Η Zoox ανακοίνωσε την Τρίτη ότι υπέβαλε εθελοντική ανάκληση στην αμερικανική υπηρεσία που επιβάλλει τα πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων, μετά τη σύγκρουση ενός από τα ρομποταξί της με ένα επιβατικό όχημα στο Λας Βέγκας τον περασμένο μήνα. Το ατύχημα δεν προκάλεσε τραυματισμούς και η εταιρεία έχει από τότε ξαναρχίσει τις δοκιμές, αφού ενημέρωσε το λογισμικό του στόλου της.

Ο Levinson δήλωσε σε συνέντευξή του στην FT πριν από την ανάκληση ότι οι χειριστές ρομποταξί πρέπει να υπόκεινται σε υψηλότερα πρότυπα από τους ανθρώπινους οδηγούς. «Το κοινό έχει λιγότερη υπομονή για τα λάθη των ρομποταξί».

Η Tesla του Elon Musk στοχεύει να λανσάρει τη δική της έκδοση αυτόματου ταξί φέτος στο Ώστιν του Τέξας, αλλά σχεδιάζει να βασιστεί σε κάμερες και λιγότερο δαπανηρούς αισθητήρες. Ο Musk έχει προβλέψει ότι η Tesla θα έχει 10 εκατομμύρια αυτόνομα οχήματα στους δρόμους «σε λίγα χρόνια» μετά την έναρξη της μαζικής παραγωγής των «Cybercabs» της το επόμενο έτος.

Ο Levinson απέρριψε τις ανησυχίες ότι η σχέση του Musk με την αμερικανική κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένης της εποπτείας των απολύσεων υπαλλήλων της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας που ήταν υπεύθυνοι για την εποπτεία των τεχνολογιών αυτόματης οδήγησης, θα μπορούσε να αποδυναμώσει τα πρότυπα ασφάλειας.

«Έχω εμπιστοσύνη στην αμερικανική κυβέρνηση ότι θα εφαρμόσει τους σωστούς ελέγχους και ισορροπίες και θα διατηρήσει τη δημόσια ασφάλεια», δήλωσε.

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο