H Richemont, ιδιοκτήτης κοσμημάτων Cartier, ξεπέρασε τις προσδοκίες της αγοράς για πωλήσεις τρίτου τριμήνου την Πέμπτη, τροφοδοτώντας τις ελπίδες ότι ο τομέας πολυτελείας θα μπορούσε να βγει από την πρόσφατη ύφεση.
Οι πωλήσεις της ελβετικής εταιρείας αυξήθηκαν κατά 10% σε ετήσια βάση στα 6,2 δισεκατομμύρια ευρώ (6,37 δισεκατομμύρια δολάρια) για τους τρεις μήνες έως τα τέλη Δεκεμβρίου, πολύ πάνω από τις προσδοκίες των αναλυτών για αύξηση 1%.
Τα αποτελέσματα θεωρήθηκαν ως θετικό σημάδι για το υψηλό επίπεδο του κλάδου πολυτελείας κατά τη διάρκεια της πολύ σημαντικής περιόδου των διακοπών.
Οι μετοχές της Richemont (SIX:CFR), η οποία κατέχει επίσης τις ελβετικές μάρκες ρολογιών Piaget, IWC και Jaeger-LeCoultre, σημείωσαν αύξηση 7% στη δραστηριότητα πριν από την αγορά, ενώ η ανταγωνιστική Swatch σημείωσε άνοδο 3,9%.
Ο αναλυτής της Bernstein, Λούκα Σόλκα, περιέγραψε τα αποτελέσματα ως “ένα ενθαρρυντικό σημάδι και μια επιβεβαίωση…ότι (το προηγούμενο τρίμηνο) μπορεί να ήταν ένα κατώφλι”.
Η Richemont είχε αναφέρει πτώση 1% στις πωλήσεις κατά το δεύτερο τρίμηνο μετά την ύφεση στην Ασία.
Η εταιρεία αρνήθηκε να σχολιάσει τις μελλοντικές της προοπτικές.
Αν και παρέμεινε μια «προκλητική» κατάσταση στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις του τρίτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 18%, αυτό αντισταθμίστηκε περισσότερο από την ισχυρή ανάπτυξη σε άλλες περιοχές, δήλωσε η Richemont.
Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ επωφελήθηκαν από τους πελάτες που κατευθύνθηκαν στα καταστήματα μετά την αβεβαιότητα των προεδρικών εκλογών, ενώ το ισχυρό δολάριο ενίσχυσε τις τουριστικές αγορές στην Ευρώπη. Το αδύναμο γιεν υποστήριξε επίσης τις τουριστικές αγορές στην Ιαπωνία.
Η Richemont συνέχισε να δαπανά για μάρκετινγκ και φιλοξενία εκδηλώσεων στα καταστήματά της για πελάτες υψηλού επιπέδου.
Αλλά ο αναλυτής της Kepler Cheuvreux Jon Cox ήταν επιφυλακτικός, παρά το γεγονός ότι περιέγραψε την απόδοση της Richemont ως εξαιρετική.
«Είναι μάλλον πολύ νωρίς για να πούμε αν αυτό είναι ένα νέο σημείο καμπής για τον τομέα των ειδών πολυτελείας αλλά σίγουρα πολύ ενθαρρυντικό», δήλωσε ο Cox.
Η ανταγωνιστική LVMH πρόκειται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους στις 28 Ιανουαρίου, ακολουθούμενη από τον ιδιοκτήτη της Gucci Kering (EPA:PRTP) και τον κατασκευαστή τσαντών Birkin Hermes τον Φεβρουάριο.
Ο κλάδος παλεύει με τη χαμηλότερη αύξηση πωλήσεών του εδώ και χρόνια, καθώς οι αγοραστές, νικημένοι από την οικονομική αβεβαιότητα και τις υψηλές τιμές, έχουν περικόψει τις διακριτικές δαπάνες.
Το χάσμα μεταξύ ισχυρότερων και πιο αδύναμων παικτών διευρύνεται, με ομάδες που απευθύνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα, όπως η Hermes, να ξεπερνούν αυτές με λιγότερο εύπορη πελατειακή βάση, όπως η Burberry (LON:BRBY).
πηγή: investing.com

