Το δικό του όραμα για το πώς η Ομόνοια θα μεταμορφωθεί περαιτέρω (και με τις δικές του επενδύσεις να παίζουν τον ρόλο τους σε αυτό) ανέπτυξε, μιλώντας στη διάρκεια του The Architect Show, ο συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του διεθνούς ξενοδοχειακού κολοσσού Brown Hotels, Leon Avigad. «Όταν ήλθαμε στην Ελλάδα, η Ομόνοια ήταν περιοχή… non grata.
- Μας είπαν, “μην επενδύσετε εκεί”», είπε αρχικά ο επιχειρηματίας από το Ισραήλ, τρία ξενοδοχεία της αλυσίδας του οποίου ήδη λειτουργούν στην περιοχή της Ομόνοιας. «Αλλά, εμείς, βλέποντας πόσο κοντά είναι στους άλλους σημαντικούς κόμβους, το Σύνταγμα και το Μοναστηράκι, αποφασίσαμε να τους αγνοήσουμε», πρόσθεσε ο Avigad, ο οποίος διαμένει στην Αθήνα και μάλιστα χαρακτήριζε ως «Αθηναίο» τον εαυτό του καθ’ όλη τη διάρκεια της ομιλίας του.
«Ευτυχώς, μετά από εμάς, ακολούθησαν κι άλλες εταιρείες. Θα φέρουμε την αλλαγή μαζί τους και η Ομόνοια θα μετατραπεί στο Soho της Αθήνας. Δεν επιθυμούμε, ωστόσο, να εξευγενίσουμε (σ.σ. χρησιμοποίησε τον όρο “gentrify”) καμία περιοχή. Δεν πρέπει να γίνει Κολωνάκι η Ομόνοια. Αλλά θα πρέπει να γίνει το πιο… κουλ μέρος, ο ιδανικός προορισμός για να βγουν οι Αθηναίοι και οι υπόλοιποι και θεωρώ ότι είμαστε καθ’ οδόν για να το πετύχουμε αυτό».
- Ακολούθως, υπογράμμισε: «Απλώς αισθανόμαστε τι έχει να προσφέρει η Ομόνοια. Δεν νομίζω ότι θα πρέπει να μετατραπεί σε μία χλιδάτη και… σνομπ περιοχή. Θα πρέπει να είναι ένα μέρος για γιορτή, ένα μέρος για… πάρτι, για να βγει κανείς, ένα κέντρο για τη νυχτερινή ζωή και το lifestyle, ένας προορισμός για αρχιτέκτονες και σχεδιαστές και διαφημιστικές εταιρείες, όπως είναι, λ.χ., το Soho στο Λονδίνο. Να είναι ένα… κουλ μέρος για να πας».
«Να μην γίνει Ντίσνεϊλαντ η Ομόνοια»
- Κατόπιν, ο L. Avigad ρωτήθηκε για το ότι κάποιοι αναφέρουν πως για τις αστικές αναπλάσεις θα πρέπει να ζητείται η άποψη περισσότερων ενδιαφερόμενων και για το ότι άλλοι προτιμούν τις θεσμικές διαδικασίες, παρόλο που είναι εξαιρετικά γραφειοκρατικές και ενίοτε αναποτελεσματικές. «Δεν συμφωνώ (σ.σ. με την δεύτερη άποψη)», είπε και συνέχισε: «Από τις ρίζες πρέπει όλα να ξεκινούν. Λ.χ., γιατί μία ομάδα από χίπστερς να μην δημιουργήσει το δικό της, κουλ κουρείο; Δεν θα πρέπει, βέβαια, να κάνουμε Ντίσνεϊλαντ την Ομόνοια.
Η Ομόνοια έχει τον δικό της, γήινο χαρακτήρα. Κάποιους τους απωθεί, άλλους τους ελκύει. Άλλωστε, αν γίνουν όλες οι περιοχές όπως το Παγκράτι και το Μετς, δεν θα υπάρχει χώρος για δημιουργικότητα. Υπάρχει πολύς χώρος για ανάπτυξη και το real estate δεν είναι πολύ ακριβό. Μπορεί κανείς να βρει, λ.χ., υπέροχα νεοκλασικά κτίρια ή μοντερνιστικά κτίρια από την δεκαετία του 1970 και να τα αξιοποιήσει, καθώς αυτό είναι εφικτό και προσιτό οικονομικά».
- «Θα θέλαμε να εξερευνήσουμε το Γκάζι, το Μετς, τον Κεραμεικό» Τέλος, ο L. Avigad προχώρησε, στην διάρκεια της ομιλίας του και σε μία αποκάλυψη. Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμενος σε περαιτέρω αναπτύξεις της Brown Hotels στην Αθήνα, δήλωσε πως «το Γκάζι, ο Κεραμεικός και το Μετς είναι περιοχές που θα θέλαμε να εξερευνήσουμε».
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build
![](https://markets.economico.gr/wp-content/uploads/2023/06/icon-new-2.png)
![](https://markets.economico.gr/wp-content/uploads/2023/06/icon-new-2.png)