Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault (EPA:RENA) ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη ρεκόρ για το 2024 την Πέμπτη, ξεπερνώντας ελαφρώς τις προσδοκίες, καθώς το χαμηλότερο κόστος και μια σειρά από νέες εκτοξεύσεις αύξησαν τα περιθώρια κέρδους.
Η εταιρεία, μια από τις λίγες στον κλάδο που διατήρησε τους στόχους της πέρυσι, ανέφερε λειτουργικά κέρδη 4,3 δισεκατομμυρίων ευρώ (4,49 δισεκατομμύρια δολάρια), αυξημένα κατά 3,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και πάνω από μια πρόβλεψη συναίνεσης της εταιρείας 4,2 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 7,4% στα 56,2 δισεκατομμύρια ευρώ, πολύ πάνω από τα αναμενόμενα 54,5 δισεκατομμύρια ευρώ, λόγω των λανσαρισμών που περιλαμβάνουν το δημοφιλές συμπαγές ηλεκτρικό R5 και μια σειρά νέων υβριδικών.
Οι μετοχές της υποχώρησαν στις αρχές της διαπραγμάτευσης, αλλά είχαν κερδίσει 9% από την αρχή του έτους και οι αναλυτές της JPMorgan περιέγραψαν τα αποτελέσματα ως «ένα ισχυρό σύνολο αριθμών».
Έρχονταν σε αντίθεση με την premium κατασκευαστή αυτοκινήτων Mercedes-Benz (OTC:MBGAF), η οποία την Πέμπτη ανέφερε πτώση 40% στα κέρδη του 2024 και ξεκίνησε ένα νέο σχέδιο μείωσης του κόστους για την αναζωογόνηση των πωλήσεων και των περιθωρίων κέρδους το 2025.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε λειτουργικό περιθώριο 7,6% για το 2024, επιτυγχάνοντας τον στόχο της για τουλάχιστον 7,5% για το έτος. Ωστόσο, μείωσε τις προσδοκίες των περιθωρίων φέτος σε τουλάχιστον 7%, σημειώνοντας ότι οι σκληροί νέοι ευρωπαϊκοί στόχοι εκπομπών άνθρακα θα διαβρώσουν 1 ποσοστιαία μονάδα από το περιθώριο, που ισοδυναμεί με περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ λειτουργικά κέρδη.
Η εταιρεία παραμένει «ελπίδα» ότι οι κανόνες θα χαλαρώσουν, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο CFO Thierry Pieton, αλλά δεν υπολόγιζε σε αυτό για τις οικονομικές της προβλέψεις.
Αναμένει να δαπανήσει σε εκπτώσεις για να πουλήσει περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα ενώ παράλληλα θα αυξήσει τις τιμές των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων για να τη βοηθήσει να πετύχει τους στόχους, είπε.
Η εταιρεία συνεχίζει να αποκλείει το ενδεχόμενο συγκέντρωσης των εκπομπών της με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες προς το παρόν.
«Θεωρούμε λίγο σουρεαλιστικό το ότι πρέπει να πληρώνουμε χρήματα σε μη ευρωπαίους ανταγωνιστές», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος Λούκα Ντε Μέο στους αναλυτές, περιγράφοντας τη Renault ως μια «εξυπνότερη στρατηγική».
Η Renault ήταν ένας από τους μοναδικούς μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων που δεν εξέδωσε προειδοποίηση κέρδους πέρυσι, καθώς η παγκόσμια μείωση της ζήτησης για νέα αυτοκίνητα και λειτουργικά προβλήματα έπληξαν σκληρά μεγαλύτερες εταιρείες όπως η Volkswagen (ETR:VOWG_p) και η Stellantis (NYSE:STLA).
Η κορυφαία ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen προειδοποίησε για κέρδη δύο φορές πέρυσι, ενώ η Stellantis εξέδωσε προειδοποίηση για κέρδη τον Σεπτέμβριο, αφού αγωνίστηκε να ανατρέψει τις κακές επιδόσεις στις ΗΠΑ, οδηγώντας στην παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της μήνες αργότερα.
Η Renault έχει επιμείνει μέχρι στιγμής στους στόχους της, βοηθούμενη από την αναθεώρηση της κατασκευαστικής διάταξης και της στρατηγικής της που ξεκίνησε το 2020.
Υπό την ηγεσία του de Meo από τον Ιούλιο του 2020, η Renault συνεργάστηκε με άλλες εταιρείες για να μοιραστεί το επενδυτικό κόστος και επίσης αναβάθμισε τη γκάμα οχημάτων της, λανσάροντας 10 νέα μοντέλα το 2024 με σχέδια για άλλα επτά φέτος.
Το κόστος μειώθηκε σχεδόν κατά 800 εκατομμύρια ευρώ το 2024, με περίπου 500 εκατομμύρια εξοικονόμηση προμηθειών πέρα από το χαμηλότερο κόστος πρώτων υλών.
Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη του 2024 σε βάση μετοχών του ομίλου μειώθηκαν στα 752 εκατ. ευρώ από 2,2 δισ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, μετά τη λογιστική διάθεση των μετοχών της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan (OTC:NSANY), μερική απομείωση της επένδυσής της στην εταιρεία και πολύ χαμηλότερη συνεισφορά από τα κέρδη της.
Ο De Meo είπε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να μειώνει τη συμμετοχή της στη Nissan «την κατάλληλη στιγμή», φροντίζοντας να μην καταστρέψει την αξία των περιουσιακών στοιχείων που χτίστηκαν μαζί.
Η Renault είπε ότι θα πληρώσει μέρισμα 2,2 ευρώ, έναντι 1,85 ευρώ για το 2023.
πηγή: investing.com

