Ο δήμαρχος του Λονδίνου Σαντίκ Καν ξεκίνησε διαβούλευση την Παρασκευή σχετικά με ένα αμφιλεγόμενο σχέδιο για την πεζοδρόμηση της Oxford Street, σε μια κίνηση για την αναγέννηση του πιο πολυσύχναστου εμπορικού δρόμου της πόλης.
Παρά τις προηγούμενες αποτυχημένες προσπάθειες και τις πιθανές τοπικές αντιδράσεις, ο Καν στοχεύει να συγκεντρώσει τις απόψεις των πολιτών σχετικά την πεζοδρόμηση της Oxford Street και να διακόψει την κυκλοφορία από έναν από τους πιο διάσημους δρόμους του κόσμου.
«Η Oxford Street ήταν γνωστή ως ο κεντρικός δρόμος του έθνους, αλλά η περιοχή έχει υποφέρει τα τελευταία χρόνια», δήλωσε ο Καν, αναφερόμενος στη μείωση της επισκεψιμότητας που επιταχύνθηκε από την πανδημία. Είπε ότι το σχέδιό του θα βοηθήσει να «ξεκλειδώσει τις πραγματικές δυνατότητες της Oxford Street» και να στηρίξει τις καλές επιχειρήσεις, δημιουργώντας παράλληλα νέες θέσεις εργασίας και ενισχύοντας την ανάπτυξη, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Ο Kαν, ο οποίος υπηρετεί την τρίτη θητεία του, είχε προτείνει μια Oxford Street χωρίς κίνηση στο μανιφέστο του πριν από τις δημαρχιακές εκλογές του 2016. Αλλά το Δημοτικό Συμβούλιο του Westminster αποσύρθηκε από το σχέδιο το 2018, επικαλούμενο έλλειψη δημόσιας υποστήριξης. Επανέφερε την πρόταση τον Σεπτέμβριο.
Η Oxford Street είναι μια σημαντική αρτηρία που συνδέει την Marble Arch με την Tottenham Court Road, με εκτιμώμενη ετήσια συνεισφορά στην οικονομία του Λονδίνου ύψους 25 δισεκατομμυρίων λιρών (31,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων) το 2022. Η λεωφόρος έχει ήδη οριστεί ως λεωφορειολωρίδα κατά τις ώρες αιχμής και τα ιδιωτικά οχήματα απαγορεύονται για τη μείωση της συμφόρησης. Το σχέδιο που αφορά μόνο πεζούς είναι πιθανό να προσελκύσει τοπικές αντιδράσεις κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης, η οποία διαρκεί έως τις 2 Μαΐου, από εκείνους που φοβούνται ότι η κυκλοφορία θα επεκταθεί στους γύρω δρόμους.
Το σχέδιο έρχεται εν μέσω μιας εθνικής ώθησης από την κυβέρνηση των Εργατικών, το ίδιο το κόμμα του Καν, να προωθήσει την κατασκευή κατοικιών και τα έργα υποδομής για την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης, ακόμη και εν μέσω τοπικών αντιδράσεων.
Ορισμένα από τα σχέδια της κυβέρνησης έχουν προκαλέσει διχασμό μεταξύ της κεντρικής κυβέρνησης και του δημάρχου του Λονδίνου. Ο Καν έχει αντιταχθεί στις προτάσεις για έναν τρίτο διάδρομο προσγείωσης στο αεροδρόμιο Χίθροου, αφού η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα υποστηρίξει την επέκταση του αεροδρομίου του Λονδίνου τον Ιανουάριο. Η ανάπλαση της Oxford Street, και ένα ευρύτερο σχέδιο ανάπτυξης για την πόλη που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, αν επιτύχει, θα αποδείξει ότι το Λονδίνο μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην ώθηση της ανάπτυξης χωρίς την επέκταση του Χίθροου.

