Η μετοχή της Henkel (ETR:HNKG_p) σημείωσε άνοδο την Τρίτη, ενισχυμένη από τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου και την ισχυρή αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους.
Η απόδοση της εταιρείας, που τονίζεται από την τελευταία της ενημέρωση, αντικατοπτρίζει μια σταθερή βελτίωση τόσο στην ποιότητα όσο και στις επενδυτικές στρατηγικές.
Στις 4:26 π.μ. (0726 GMT), η Henkel διαπραγματευόταν 0,5% υψηλότερα στα 78,43 ευρώ.
Η Henkel ανακοίνωσε αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους για το πρώτο εξάμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση κατά 600 μονάδες βάσης. Αυτή η ανάπτυξη ξεπέρασε άλλες εταιρείες του κλάδου, με τη Unilever (LON:ULVR) να πλησιάζει τις +420 μονάδες βάσης.
Η ισχυρή αύξηση του περιθωρίου κέρδους επέτρεψε στη Henkel να αυξήσει τις επενδύσεις της στο μάρκετινγκ και τη διανομή, ένας θετικός δείκτης της στρατηγικής εστίασης της εταιρείας.
“Η πολύ ισχυρή αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους το 1H τροφοδότησε σημαντική αύξηση των επενδύσεων μάρκετινγκ … ακριβώς το είδος των πραγμάτων που θέλουμε να δούμε», ανέφεραν αναλυτές της RBC Capital Markets σε σημείωμα.
Παρά την αύξηση των εξόδων μάρκετινγκ και διανομής κατά 190 μονάδες βάσης λόγω των συνεχιζόμενων επενδύσεων της μάρκας, η εταιρεία κατάφερε να βελτιώσει σημαντικά το μικτό περιθώριο κέρδους της.
«Η βασική νέα εξέλιξη είναι η επιτάχυνση του μεσοπρόθεσμου-μακροπρόθεσμου οδηγού που τώρα γίνεται “μεσοπρόθεσμη”», ανέφεραν αναλυτές της Jefferies σε σημείωμα.
“Αυτό περιλαμβάνει το περιθώριο Grp op c16% (v VA Cons 14,7% 2026e). Εάν η αγορά το μετακινήσει σε «μεσοπρόθεσμη» ελπίδα, αυτό θα ήταν μια αναβάθμιση των κερδών ανά μετοχή c6% στα κέρδη του FY26», πρόσθεσαν.
Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Henkel για το 1H24 ήταν 14,9%, σημειώνοντας βελτίωση 340 μονάδων βάσης από το προηγούμενο έτος, με λειτουργικό κέρδος 1,61 δισ. ευρώ.
Η εταιρεία διατηρεί την καθοδήγησή της για το σύνολο του έτους για οργανική αύξηση πωλήσεων 2,5-4,5% και λειτουργικό περιθώριο κέρδους 13,5-14,5%.
Το δεύτερο τρίμηνο, η Henkel σημείωσε αύξηση 2,8% στις πωλήσεις, με αύξηση 2,9% το πρώτο εξάμηνο του έτους. Ενώ ο όγκος της Οικιακής Φροντίδας συρρικνώθηκε κατά 0,8% το 2ο τρίμηνο, οι Τεχνολογίες Συγκόλλησης αυξήθηκαν κατά 3,4%.
Η τιμολόγηση ποικίλλει, με τις τεχνολογίες συγκόλλησης να αντιμετωπίζουν αντίκτυπο -0,6% το 2ο τρίμηνο, ενώ η φροντίδα στο σπίτι σημείωσε θετική επίδραση τιμολόγησης +4,2%.
Ο επίμονος πληθωρισμός και η σημαντική μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και της απασχόλησης -που ενδέχεται να επιδεινωθούν από γεωπολιτικές εντάσεις όπως η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία- θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά τις πωλήσεις και τα περιθώρια κέρδους της Henkel, πρόσθεσε η RBC.
Από την άλλη, μια ταχύτερη από την αναμενόμενη επίλυση της σύγκρουσης στην Ουκρανία, που θα οδηγήσει σε μειωμένο πληθωρισμό και βελτιωμένες οικονομικές συνθήκες, θα μπορούσε να έχει ευνοϊκή επίδραση στις οικονομικές επιδόσεις της Henkel.
πηγή:www.investing.com