Μεγάλη συμφόρηση στο λιμάνι της Σιγκαπούρης

λιμάνι Σιγκαπούρης

Η συμφόρηση στο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Σιγκαπούρης βρίσκεται στο χειρότερο σημείο της από την πανδημία COVID-19, ένα σημάδι του τρόπου με τον οποίο η παρατεταμένη αλλαγή πορείας των πλοίων για την αποφυγή επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα έχει διαταράξει την παγκόσμια ωκεάνια ναυτιλία – με σημεία συμφόρησης να εμφανίζονται επίσης σε άλλα ασιατικά και ευρωπαϊκά λιμάνια.


Οι λιανοπωλητές, οι κατασκευαστές και άλλες βιομηχανίες που βασίζονται σε τεράστια πλοία παλεύουν και πάλι με αυξανόμενους ρυθμούς, αντίγραφα ασφαλείας λιμένων και ελλείψεις κενών εμπορευματοκιβωτίων, ακόμη και όταν πολλές εταιρείες προσανατολισμένες στον καταναλωτή προσπαθούν να δημιουργήσουν αποθέματα οδεύοντας προς την περίοδο αιχμής των αγορών στο τέλος του έτους.


Η παγκόσμια συμφόρηση των λιμένων έχει φτάσει σε υψηλό 18 μηνών, με το 60% των πλοίων να περιμένουν αγκυροβολημένα που βρίσκονται στην Ασία, δήλωσε η εταιρεία ναυτιλιακών δεδομένων Linerlytica αυτό το μήνα. Πλοία με συνολική χωρητικότητα άνω των 2,4 εκατομμυρίων μονάδων εμπορευματοκιβωτίων ισοδύναμων είκοσι ποδιών (TEU) περίμεναν στα αγκυροβόλια από τα μέσα Ιουνίου.


Αλλά, σε αντίθεση με τη διάρκεια της πανδημίας, δεν είναι μια αγοραστική αναταραχή από τους οικιακούς καταναλωτές που κατακλύζει τα λιμάνια.

Αντίθετα, τα δρομολόγια των πλοίων διαταράσσονται με χαμένα δρομολόγια ιστιοπλοΐας και λιγότερες προσεγγίσεις σε λιμάνια, καθώς τα πλοία κάνουν μεγαλύτερες διαδρομές γύρω από την Αφρική για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, όπου η ομάδα Χούτι της Υεμένης επιτίθεται στη ναυτιλία από τον Νοέμβριο.


Ως εκ τούτου, τα πλοία εκφορτώνουν μεγαλύτερες ποσότητες ταυτόχρονα σε μεγάλους κόμβους μεταφόρτωσης όπως η Σιγκαπούρη, όπου τα φορτία εκφορτώνονται και επαναφορτώνονται σε διαφορετικά πλοία για το τελευταίο σκέλος του ταξιδιού τους και παραιτούνται από τα επόμενα ταξίδια για να καλύψουν τα χρονοδιαγράμματα.


“(Οι φορτωτές) προσπαθούν να διαχειριστούν την κατάσταση ρίχνοντας τα κουτιά στους κόμβους μεταφόρτωσης”, δήλωσε ο Jayendu Krishna, αναπληρωτής επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας Drewry Maritime Advisors με έδρα τη Σιγκαπούρη.

«Τα πλοία της γραμμής συσσωρεύουν κιβώτια στη Σιγκαπούρη και σε άλλους κόμβους».


Ο μέσος όγκος εκφόρτωσης φορτίου στη Σιγκαπούρη αυξήθηκε κατά 22% μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου, επηρεάζοντας σημαντικά την παραγωγικότητα των λιμένων, δήλωσε ο Drewry.

Μεγάλη συμφόρηση


Η Σιγκαπούρη, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, έχει δει ιδιαίτερα σοβαρή συμφόρηση τις τελευταίες εβδομάδες.


Ο μέσος χρόνος αναμονής για τον ελλιμενισμό ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν δύο έως τρεις ημέρες, δήλωσε η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) στα τέλη Μαΐου, ενώ οι ιχνηλάτες εμπορευματοκιβωτίων Linerlytica και PortCast δήλωσαν ότι οι καθυστερήσεις θα μπορούσαν να διαρκέσουν έως και μία εβδομάδα. Συνήθως, ο ελλιμενισμός πρέπει να διαρκεί λιγότερο από μία ημέρα.


Τα γειτονικά λιμάνια υποστηρίζουν επίσης καθώς ορισμένα πλοία παρακάμπτουν τη Σιγκαπούρη.


Η πίεση έχει μετατοπιστεί στο λιμάνι Klang της Μαλαισίας και στο Tanjung Pelepas, δήλωσε η Linerlytica, ενώ οι χρόνοι αναμονής έχουν επίσης αυξηθεί στα κινεζικά λιμάνια, με τη Σαγκάη και το Qingdao να βλέπουν τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις.

Η Drewry αναμένει ότι η συμφόρηση στα μεγάλα λιμάνια μεταφόρτωσης θα παραμείνει υψηλή, αλλά αναμένει κάποια χαλάρωση καθώς οι μεταφορείς προσθέτουν χωρητικότητα και αποκαθιστούν τα χρονοδιαγράμματα.


Η MPA της Σιγκαπούρης δήλωσε ότι ο φορέας εκμετάλλευσης λιμένων PSA είχε ανοίξει ξανά παλαιότερες θέσεις ελλιμενισμού και ναυπηγεία στον τερματικό σταθμό Keppel (OTC:KPELY) και θα ανοίξει περισσότερες θέσεις ελλιμενισμού στο λιμάνι Tuas για να αντιμετωπίσει τις παρατεταμένες αναμονές.


Η Maersk, ο δεύτερος μεγαλύτερος μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε αυτό το μήνα ότι θα παραλείψει δύο δρομολόγια προς τα δυτικά από την Κίνα και τη Νότια Κορέα στις αρχές Ιουλίου λόγω της σοβαρής συμφόρησης στα λιμάνια της Ασίας και της Μεσογείου.

Περίοδος αιχμής


Η ετήσια περίοδος αιχμής της ναυτιλίας έφτασε επίσης νωρίτερα από το αναμενόμενο, επιδεινώνοντας τη συμφόρηση των λιμένων, ανέφεραν οι φορτωτές και οι ερευνητικές εταιρείες.


Αυτό φαίνεται να οφείλεται στις δραστηριότητες ανανέωσης των αποθεμάτων, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, και από τους πελάτες που στέλνουν αγαθά νωρίς εν αναμονή της ισχυρότερης ζήτησης, δήλωσε ο Niki Frank, Διευθύνων Σύμβουλος της DHL Global Forwarding Asia Pacific.

Οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων, εν τω μεταξύ, έχουν αυξηθεί, αυξάνοντας τον κίνδυνο μιας άλλης έξαρσης αυξήσεων των τιμών για τους αγοραστές, όπως η άνοδος του πληθωρισμού μετά την πανδημία, την οποία οι κεντρικές τράπεζες εξακολουθούν να προσπαθούν να δαμάσουν.

Οι τιμές είχαν σταθεροποιηθεί τον Απρίλιο, αλλά τον Μάιο «υπήρξε σημαντική αύξηση στις εξαγωγές θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών κινεζικού ηλεκτρονικού εμπορίου, ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών που σχετίζονται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», δήλωσε ο διαμεταφορέας Dimerco με επίκεντρο την Ασία.


“Η περίοδος αιχμής, η οποία παραδοσιακά ξεκινά τον Ιούνιο, παρατάθηκε κατά έναν ολόκληρο μήνα, προκαλώντας αύξηση των ναύλων των θαλάσσιων ναύλων”.


Ο όγκος εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων στα 10 μεγαλύτερα λιμάνια των ΗΠΑ τον Μάιο αυξήθηκε κατά 12%, τροφοδοτούμενος από τον δεύτερο υψηλότερο μηνιαίο όγκο εισαγωγών από τον Ιανουάριο του 2023, δήλωσε ο πάροχος δεδομένων Descartes (NASDAQ:DSGX).

«Οι καταναλωτές (των ΗΠΑ) συνεχίζουν να ξοδεύουν περισσότερα από πέρυσι και οι λιανοπωλητές αποθηκεύουν αποθέματα για να καλύψουν τη ζήτηση», δήλωσε ο Jonathan Gold, αντιπρόεδρος της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικού Εμπορίου.


Οι ωκεάνιες εισαγωγές στην Ευρώπη από την Ασία δείχνουν επίσης σημάδια μιας περιόδου αναπλήρωσης αποθεμάτων που τρέχει σε περίοδο αιχμής – ωθώντας τα ποσοστά σε υψηλά επίπεδα του 2024, δήλωσε ο Judah Levine της πλατφόρμας εμπορευματικών μεταφορών Freightos.


Οι τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία προς τις ΗΠΑ και την Ευρώπη έχουν τριπλασιαστεί από τις αρχές του 2024.


Οι τιμές από την Ασία και τη Σιγκαπούρη προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο του 2022, ενώ οι τιμές στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ είναι υψηλότερες από τον Αύγουστο του 2022, δήλωσε η πλατφόρμα εμπορευματικών μεταφορών Xeneta.


Ορισμένοι παράγοντες της βιομηχανίας πιστεύουν ότι μέρος του λόγου για τα σημεία συμφόρησης στα λιμάνια της Κίνας τροφοδοτείται από τους εισαγωγείς των ΗΠΑ που σπεύδουν να αγοράσουν κινεζικά προϊόντα όπως χάλυβα και ιατρικά προϊόντα που θα υπόκεινται σε απότομες αυξήσεις δασμών από την 1η Αυγούστου.

Ωστόσο, οι νέοι δασμοί των ΗΠΑ θα επηρεάσουν μόνο περίπου το 4% των κινεζικών εισαγωγών στις ΗΠΑ, δήλωσε ο Jared Bernstein, πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Συμβούλων.


Ο Gene Seroka, εκτελεστικός διευθυντής του λιμανιού του Λος Άντζελες, της μεγαλύτερης πύλης των ΗΠΑ για τις κινεζικές εισαγωγές ωκεανών, αναμένει επίσης περιορισμένο αντίκτυπο.


“Μπορεί να δούμε κάποιο από αυτό το φορτίο να έρχεται, αλλά δεν πρόκειται να είναι κατακλυσμός”, είπε.


Οι ανησυχίες για πιθανές απεργίες στα λιμάνια των ΗΠΑ φέτος θα μπορούσαν επίσης να τραβήξουν την περίοδο αιχμής προς τα εμπρός, ενώ η DHL δήλωσε ότι οι γερμανικές απεργίες στα λιμάνια προσθέτουν στο αδιέξοδο.

Όλες αυτές οι διαταραχές πιθανότατα θα σημαίνουν υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές, προειδοποιούν οι ειδικοί.


“Αυτά είναι τεράστια οικονομικά χτυπήματα για να απορροφήσουν οι φορτωτές”, δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta.

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο