Jonathan Stempel
Η Stellantis (STLA) έχει μηνυθεί από μετόχους στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίοι δήλωσαν ότι η ευρωπαϊκή-αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τους εξαπάτησε αποκρύπτοντας αυξανόμενα αποθέματα και άλλες αδυναμίες, πριν ανακοινώσει απογοητευτικά κέρδη που προκάλεσαν πτώση της τιμής της μετοχής της.
Η καταγγελία που κατατέθηκε την Πέμπτη στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μανχάταν ανέφερε ότι η Stellantis διόγκωσε τεχνητά την τιμή της μετοχής της για μεγάλο μέρος του 2024, κάνοντας «συντριπτικά θετικές» εκτιμήσεις σχετικά με τα αποθέματα, την τιμολογιακή δύναμη, τα νέα προϊόντα και το λειτουργικό περιθώριο.
Οι μέτοχοι δήλωσαν ότι η αλήθεια αποκαλύφθηκε στις 25 Ιουλίου, όταν η Stellantis δήλωσε ότι τα προσαρμοσμένα λειτουργικά έσοδα του πρώτου εξαμήνου μειώθηκαν κατά 40% στα 8,46 δισ. ευρώ (9,28 δισ. δολάρια), κάτω από τα 8,85 δισ. ευρώ που ανέμεναν οι αναλυτές.
Αυτή η αγωγή είναι αβάσιμη και η εταιρεία σκοπεύει να υπερασπιστεί σθεναρά τον εαυτό της», ανέφερε η Stellantis σε δήλωση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Reuters.
Η Stellantis δήλωσε επίσης ότι το προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο κέρδους είχε πέσει κάτω από τον διψήφιο στόχο της για ολόκληρο το έτος.
Οι μετοχές της που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ υποχώρησαν κατά 1,94 δολάρια ή 9,9% στα 17,66 δολάρια τις δύο ημέρες διαπραγμάτευσης μετά την ανακοίνωση.
Ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares και η οικονομική διευθύντρια Natalie Knight είναι επίσης κατηγορούμενοι.
Η Stellantis δημιουργήθηκε το 2021 από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της γαλλικής PSA. Οι 14 μάρκες της περιλαμβάνουν Alfa Romeo, Citroen, Dodge, Jeep, Maserati, Opel, Peugeot, Ram και άλλες.
Είναι σύνηθες για τους μετόχους να μηνύουν εταιρείες στις Ηνωμένες Πολιτείες μετά από απροσδόκητη πτώση των τιμών των μετοχών.
Η αγωγή της Πέμπτης ζητά απροσδιόριστες αποζημιώσεις για τους μετόχους της Stellantis μεταξύ 15 Φεβρουαρίου και 24 Ιουλίου 2024.
Ένας δικηγόρος των μετόχων δεν απάντησε αμέσως σε αιτήματα για σχολιασμό.
Οι μετοχές της Stellantis έκλεισαν με άνοδο 1,73% στα 15,84 δολάρια την Πέμπτη στη Νέα Υόρκη.
Την περασμένη εβδομάδα, η Stellantis ανακοίνωσε πιθανές 2.450 απολύσεις σε ένα προαστιακό εργοστάσιο συναρμολόγησης φορτηγών στο Ντιτρόιτ, όπου τελειώνει η παραγωγή του φορτηγού Ram 1500 Classic.
Η υπόθεση είναι Long v Stellantis NV et al, U.S. District Court, Southern District of New York, No. 24-06196.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ – ΑΠΟΔΟΣΗ
Τατιανή Σάγιεχ