Motor Oil και ΟΠΑΠ μετά την ανακοίνωση του 9μήνου

Του Απόστολου Μάνθου

Υψηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών κινήθηκε η αποδιδόμενη στους μετόχους καθαρή κερδοφορία της Motor Oil (MOH) με την Πειραιώς Χρηματιστηριακή και την Optima που έδιναν ως αναμενόμενα τα 643 με 628 εκατ. ευρώ και ο όμιλος να εμφανίζει στο εννεάμηνο 732,69 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα αν τα χρηματοοικονομικά έξοδα  δεν είχαν σκαρφαλώσει στα 144,36 εκατ. ευρώ από τα 85,97 εκατ. ευρώ που είχε στο περσινό εννεάμηνο, τότε θα μπορούσαμε να πούμε ότι η διαφορά είναι τελικά  μικρή σε σχέση με την απίστευτη, λόγω συγκυριών, κερδοφορία του 2022, πράγμα που φανερώνει ότι ο όμιλος συνεχίζει να κινείται με υψηλή ταχύτητα.

Το δε τρίτο τρίμηνο αποδείχθηκε φωτιά για τη Motor Oil με τα καθαρά κέρδη που κατανέμονται στους μετόχους να εκτοξεύονται στα 440,9 εκατ. ευρώ από “μόλις” 321 εκατ. ευρώ που είχε στο αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.

Παράλληλα, εικόνα περαιτέρω μεγέθυνσης του ομίλου βγάζει η οικονομική κατάσταση με το ενεργητικό να έχει φτάσει στο φετινό εννεάμηνο στα 7,679 δισ. ευρώ από τα 7,197 δισ. ευρώ που είχε στα τέλη του 2022 και τα ίδια κεφάλαια αποδιδόμενα στους μετόχους στα 2,638 δισ. ευρώ από 2,042 δισ. ευρώ. Ενίσχυση έχουμε και στα ταμειακά διαθέσιμα που από τα 1,199 δισ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου του 2022 έχουν βρεθεί στις 30 Σεπτεμβρίου του 2023 στα 1,503 δισ. ευρώ.

Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι ο όμιλος μέσα στο φετινό εννεάμηνο έχει καταβάλει φόρους 263,16 εκατ. ευρώ από 24,86 εκατ. ευρώ που έδωσε την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Μιλάμε για μια καταβολή σχεδόν 10 φορές πάνω.

Διαγραμματικά η μετοχή δείχνει στο μηνιαίο διάγραμμα τιμών ότι ετοιμάζει κάτι πολύ σπουδαίο για τη συνέχεια μιας που ο μεγάλος πλαγιοσταθεροποιητικός σχηματισμός που έχει πραγματοποιήσει για πάνω από 300 ημέρες μέσα στο κύριο εύρος διακύμανσης των 22,00 με 23,70 ευρώ βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο λίγο πριν την ισχυρή ανοδική διάλυση της ζώνης αντίστασης των υψηλών 25 με 25,82 ευρώ. Στατιστικά ο σχηματισμός αυτός όταν λαμβάνει χώρα στα υψηλά της ανοδικής κίνησης μιας μετοχικής αξίας είναι αρκετά επιθετικός και όταν διαρραγεί δίνει κατ’ ελάχιστον το ύψος της πλάγιας κίνησης που για την περίπτωση της μετοχής της Motor Oil μας βγάζει πάνω από τα 30 ευρώ.

Motor Oil

 

Για τον ΟΠΑΠ, η μείωση κατά 29,8% στην καθαρή κερδοφορία του φετινού τρίτου τριμήνου  σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίτο τρίμηνο μπορεί να έφερε 83,3 εκατ. ευρώ από 118,5 εκατ. ευρώ, αλλά στη συνολική εικόνα του εννεαμήνου  συνεχίζει να υπερισχύει κατά +7,7% σε σχέση με εκείνο του 2022 φέρνοντας 307,7 εκατ. ευρώ από 285,8 εκατ. ευρώ. Επίσης, τα κέρδη ανά μετοχή έφτασαν στο εννεάμηνο τα 0,8456 ευρώ από 0,8108 ευρώ ή αύξηση +4,3%. Η μικρή πάντως αυτή αντιστροφή της θετικής δυναμικής που είχε αναπτύξει ο ΟΠΑΠ κατά τα προηγούμενα τρίμηνα ήταν αναμενόμενη από τους περισσότερους αναλυτές, με κύρια αιτία το κλείσιμο ενός μικρού ποσοστού καταστημάτων στις πληγείσες από πλημμύρες περιοχές και της καθυστερημένης έναρξης της αθλητικής περιόδου σε σχέση με πέρυσι.

Σύμφωνα τώρα με τα επαναλαμβανόμενα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του εννεαμήνου που διαμορφώθηκαν στα 547,3 εκατ. ευρώ η διοίκηση αναμένει για το σύνολο του έτους να κυμανθεί στο εύρος των 720 με 740 εκατ. ευρώ, προβλέποντας έτσι για το τέταρτο τρίμηνο ένα επιπλέον υψηλό EBITDA της τάξεως των 200 με 220 εκατ. ευρώ.

Τη μεγάλη ποσοστιαία διαφορά στα επιμέρους παιχνίδια του ΟΠΑΠ συνεχίζει να την κάνει το διαδικτυακό καζίνο με τα έσοδα στο εννεάμηνο να κινούνται με μια αύξηση της τάξεως του 26,4%, ανεβαίνοντας από τα 138,8 εκατ. ευρώ το 2022 στα 175,5 εκατ. ευρώ, με τη συνεισφορά του επί των συνολικών εσόδων να έχει φτάσει πλέον το 11,6% από το 9,9% που ήταν την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Αδιαφιλονίκητοι όμως χορηγοί των συνολικών εσόδων με ένα 35,3% ή 532,4 εκατ. ευρώ παραμένουν τα αριθμολαχεία με δεύτερο τον αθλητικό στοιχηματισμό  των 464,64 εκατ. ευρώ και του 30,8% επί του συνόλου.

Τέλος, ισχυρή είναι και η ταμειακή θέση του ΟΠΑΠ με τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα να φτάνουν τα 147,8 εκατ. ευρώ.

Από διαγραμματικής απόψεως η μετοχή του ΟΠΑΠ φαίνεται ελαφρώς προβληματισμένη μετά και την αποκοπή του 1 ευρώ μερίσματος και τον πιθανό επηρεασμό από την  αλλαγή των ποσοστώσεων στις βαρύτητες των δεικτών λόγω της διεύρυνσης του free float και την ταυτόχρονη  αύξηση της στάθμισης της Εθνικής Τράπεζας. Έτσι η καθοδική τμήση στο διεβδομαδιαίο chart τιμών της περιοχής στήριξης των 15 ευρώ έχει ανοίξει τον κατηφορικό δρόμο προς τη μακροπρόθεσμη γραμμή “Q” του 2022 στα 14 ευρώ περίπου. Επίπεδο όμως που φυσιολογικά δε θα αφήσει απαθείς τους αγοραστές μιας που ο μεσομακροπρόθεσμος ανοδικός στόχος εντοπίζεται στη ζώνη των 16,40 με 17 ευρώ.

Motor Oil

Motor Oil

* Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο