Ωστόσο, σημειώνουμε ότι οι χαμηλότερες τιμές ενέργειας το β‘ τρίμηνο του 23 βελτίωσαν κάπως το λειτουργικό κόστος του διυλιστηρίου.
- Motor Oil (Προεπισκόπηση αποτελεσμάτων Q2:23):
Η Motor Oil πρόκειται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα Q2:23 σήμερα μετά την αγορά, ενώ αύριο θα ακολουθήσει τηλεδιάσκεψη με τη διοίκηση για να συζητηθούν τα αποτελέσματα. Τα χαμηλότερα περιθώρια διύλισης μαζί με την προγραμματισμένη διακοπή της συντήρησης αναμένεται να επιβαρύνουν τις επιδόσεις στο δ‘ τρίμηνο του 23.
Ανά προϊόν
Οι ρωγμές στο μεσαίο απόσταγμα εξασθένησαν από την υψηλή βάση του προηγούμενου έτους, ενώ τα περιθώρια βενζίνης παρέμειναν ισχυρά με καλύτερη δυναμική της ζήτησης. Οι ρωγμές στο ντίζελ ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με την υψηλή βάση του περασμένου έτους. Οι διαφορές μειώθηκαν το β‘ τρίμηνο του 23 με την απόφαση του ΟΠΕΚ για μείωση, καθώς η Basrah Heavy παρέχει μεγαλύτερες εκπτώσεις σε σύγκριση με την υπόλοιπη πλάκα, οι μέσες διαφορές συνέχισαν να είναι υποστηρικτικές για την επιχειρησιακή κερδοφορία το β‘ τρίμηνο του 23.
§ Επίπεδο Ομίλου: Το προσαρμοσμένο EBITDA εκτιμάται στα €183 εκατ. (-64% σε ετήσια βάση) με ισχυρές συγκρίσεις, ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη προβλέπονται στα €96 εκατ. μειωμένα κατά 76% σε σχέση με το 2ο τρίμηνο του 22.
Σε δημοσιευμένη βάση και συνυπολογίζοντας κέρδη αποθεμάτων ύψους 11 εκατ. ευρώ, προβλέπουμε EBITDA ύψους 194 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη ύψους 96 εκατ. ευρώ. Σημειώστε ότι το 2ο τρίμηνο του 22 περιλαμβάνει κέρδη αποθεμάτων ύψους 105 εκατ. ευρώ. Σε εξαμηνιαία βάση βλέπουμε τα προσαρμοσμένα EBITDA και τα καθαρά κέρδη στα 630 εκατ. ευρώ και 338 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 9,7% και 26% αντίστοιχα.
§ Τομεακά: Το EBITDA διύλισης αναμένεται να διαμορφωθεί στα €110 εκατ. (μείωση 75%) το 2ο τρίμηνο του 23, ενώ το μάρκετινγκ καυσίμων επηρεάζεται επίσης από τους ρυθμιστικούς περιορισμούς (ανώτατο όριο στο μικτό περιθώριο κέρδους λιανικής πώλησης) με μείωση 33% στα €28 εκατ. Από την άλλη πλευρά, η συνεισφορά της Anemos και οι πωλήσεις της NRG αναμένεται να ενισχύσουν το EBITDA της Power and Gas στα 47 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 147% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Συνολικά αναμένουμε ένα αδύναμο τρίμηνο, ωστόσο τα περιθώρια διύλισης το 3ο τρίμηνο του 23 αντιστρέφονται έντονα, ενώ η τουριστική περίοδος αναμένεται να βελτιώσει τη ζήτηση καυσίμων για αυτοκίνητα. Ως εκ τούτου, αναμένουμε ότι η αγορά θα επικεντρωθεί στις βραχυπρόθεσμες προοπτικές, δεδομένης της ισχυρής δυναμικής στη διύλιση από τις αρχές Ιουλίου.
Ο ακόλουθος πίνακας συνοψίζει τις εκτιμήσεις μας:
Motor oil |
2022 |
2023 |
Y-o-Y |
2022 |
2023 |
Y-o-Y |
EUR mn. |
Η1 |
Η1 |
(%) |
Q2 |
Q2 |
(%) |
Sales Volumes (MTx1000) |
6,604.0 |
5,894.0 |
-10.8% |
3,598 |
2,445.0 |
-32.0% |
Sales |
7,899.0 |
5,767.0 |
-27.0% |
4,641.0 |
2,460.0 |
-47.0% |
EBITDA |
932.0 |
591.0 |
-36.6% |
614.0 |
194.0 |
-68.4% |
Adjusted EBITDA |
698.0 |
630.0 |
-9.7% |
510.0 |
183.0 |
-64.1% |
of Which Refining |
599.0 |
494.0 |
-17.5% |
451.0 |
110.0 |
-75.6% |
of which Fuel Marketing |
75.0 |
44.0 |
-41.3% |
42.0 |
28.0 |
-33.3% |
of Which Power & Gas |
32.0 |
100.0 |
212.5% |
19.0 |
47.0 |
147.4% |
Other & Eliiminations |
-9.0 |
-7.0 |
22.2% |
-2.0 |
-2.0 |
0.0% |
Net Income |
685.0 |
335.4 |
-51.0% |
488.0 |
98.4 |
-79.8% |
Adjusted Net Income |
503.0 |
372.0 |
-26.0% |
407.0 |
96.0 |
-76.4% |
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
ΒΕΤΑ SECURITIES

