Ο δείκτης που «προβλέπει» την πορεία των αμερικανικών δεικτών

επενδυτές

Dow Jones

Σε μια χρηματιστηριακή αγορά των ΗΠΑ που έχει αυξηθεί σε νέα ρεκόρ αυτή την εβδομάδα, ο δείκτης μεταφορών Dow Jones ξεχωρίζει για το ρελαντί από το 2021, σύμφωνα με την Yardeni Research.

“Εν μέσω όλης της ανοδικής τάσης που περιβάλλει το επίτευγμα” του Dow Jones Industrial Average που έφτασε πρόσφατα τις 40.000, οι μετοχές μεταφορών είναι “ένας τομέας πιθανής ανησυχίας”, δήλωσε ο Yardeni, σε σημείωμα την Πέμπτη. «Ίσως ήρθε η ώρα για τις μετοχές να καλύψουν τη διαφορά».

Ο Dow Jones Industrial Average, ένας δείκτης blue-chip για τις μετοχές των ΗΠΑ, έκλεισε πάνω από τις 40.000 για πρώτη φορά στις 17 Μαΐου για να κλείσει ένα υψηλό ρεκόρ. Ο Dow DJIA διαπραγματευόταν απότομα την Πέμπτη, περίπου στις 39. 075 μονάδες, ενώ ο S&P 500 SPX και ο τεχνολογικός Nasdaq Composite COMP υποχωρούσαν επίσης μετά από κάθε κλείσιμο σε υψηλά όλων των εποχών στις 21 Μαΐου.

“Σύμφωνα με τη θεωρία του Dow, οι ισχυρές οικονομίες φέρνουν αυξημένη αποστολή αγαθών, ωφελώντας τις εταιρείες μεταφορών και τα αποθέματά τους”, δήλωσε ο Yardeni. «Αλλά αυτό δεν συνέβη φέτος».

Η θεωρία του Dow, ένα δημοφιλές και μακρόβιο δόγμα της τεχνικής ανάλυσης, υποστηρίζει ότι εάν ένας μέσος όρος της χρηματιστηριακής αγοράς προχωρήσει πάνω από ένα βασικό επίπεδο και συνοδεύεται από έναν άλλο δείκτη που ανεβαίνει πάνω από ένα βασικό επίπεδο, μια μεγαλύτερη ανοδική τάση είναι πιθανό να βρίσκεται σε εξέλιξη.

«Ενώ ο Dow Jones Industrial Average έχει ξεπεράσει διαδοχικά ορόσημα από το 2021, ο Dow Jones Transportation Average DJT έχει ουσιαστικά μετακινηθεί πλάγια», δήλωσε ο Yardeni.

Ο S&P 500 παρουσιάζει παρόμοιο μοτίβο, με το άλμα του φέτος να ξεπερνά την πτώση του δείκτη μετοχών μεταφορών, σύμφωνα με το σημείωμα της εταιρείας.

“Ορισμένες από τις αποκλίσεις μεταξύ του S&P 500 και του S&P 500 Transports μπορεί να οφείλονται στην αυξημένη σημασία των υπηρεσιών και της τεχνολογίας στην οικονομία των ΗΠΑ”, δήλωσε ο Yardeni. «Οι εταιρείες δεν χρειάζονται φορτηγό για να παρέχουν υπηρεσίες cloud computing ή streaming».

Η χαμηλή απόδοση φέτος συνδέεται πιθανώς με την έλλειψη ανάγκης ορισμένων εταιρειών να αναπληρώσουν τα ράφια αφού η «έκρηξη αγορών» κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 τις άφησε να μειώσουν το πλεονάζον απόθεμα που συσσωρεύτηκε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σύμφωνα με το σημείωμα.

«Για παράδειγμα, τα αποθέματα λιανικής εξαιρουμένων των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ανταλλακτικών έχουν σιγά-σιγά μειωθεί μετά την άνοδο 41,4% από τον Ιούνιο του 2020 έως τον Αύγουστο του 2022», δήλωσε ο Yardeni. “Αλλά με τα αποθέματα πολύ πιο λιτά σήμερα και τις τιμές του πετρελαίου να συμπεριφέρονται, ίσως είναι καιρός τα αποθέματα μεταφορών να αρχίσουν να λειτουργούν ξανά”.

Στο πλαίσιο των φορτηγών, το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων έχει μειωθεί τους τελευταίους έξι μήνες, ενώ «η ποσότητα των πραγμάτων που μεταφέρονται σε όλη τη χώρα ήταν επίπεδη τα τελευταία χρόνια», σύμφωνα με το σημείωμα. Η J. B. Hunt Transport Services Inc. JBHT, -0,06%, είδε τα κέρδη του πρώτου τριμήνου να μειώνονται σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με το σημείωμα.

Εν τω μεταξύ, η αύξηση των κερδών στον κλάδο σιδηροδρομικών μεταφορών του S&P 500 θα πρέπει να επιταχυνθεί το 2025 από τον φετινό «υποτονικό ρυθμό», σύμφωνα με τον Yardeni. Και στον κλάδο των αερομεταφορών, «οι καταναλωτές επέστρεψαν στους ουρανούς τα χρόνια μετά τον Covid», ανέφερε η εταιρεία, αν και η BA της Boeing Co. , -7,55% «τα δεινά έχουν περιορίσει σημαντικά τον αριθμό των νέων αεροσκαφών που έχει παραδώσει σε αεροπορικές εταιρείες που θέλουν να αποσύρουν παλαιότερα αεροπλάνα ή να επεκταθούν».

Οι επενδυτές της χρηματιστηριακής αγοράς έχουν ήδη τιμολογήσει πολλά «κακά νέα» είναι οι αεροπορικές μεταφορές και τα logistics, με τις εταιρείες σε αυτόν τον τομέα να έχουν βιώσει «την πιο δύσκολη στιγμή φέτος», σύμφωνα με το σημείωμα.

«Μέρος του πόνου οφείλεται στον αυξανόμενο ανταγωνισμό στον κλάδο: η FedEx και η UPS έχουν χάσει μερίδιο αγοράς από την Amazon, η οποία αποστέλλει τα δικά της προϊόντα καθώς και τα προϊόντα που πωλούνται από τρίτους λιανοπωλητές στον ιστότοπό της», δήλωσε ο Yardeni.

Η χρηματιστηριακή αγορά των ΗΠΑ διαπραγματευόταν πτωτικά το απόγευμα της Πέμπτης, με τον Dow Jones να υποχωρεί κατά 1,5%, τον S&P 500 κατά 0,9% και τον Nasdaq κατά 0,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία της FactSet.

Ωστόσο, και οι τρεις βασικοί δείκτες έχουν αυξηθεί μέχρι στιγμής το 2024 με φόντο μια οικονομία που ήταν ανθεκτική παρά τις αυξήσεις των επιτοκίων της Federal Reserve που μάχονται τον πληθωρισμό. Ο Dow Jones έχει αυξηθεί περίπου 3,7% το 2024, ενώ ο S&P 500 έχει ανέβει περισσότερο από 10% και ο Nasdaq έχει σημειώσει άνοδο άνω του 11%, σύμφωνα με τα στοιχεία της FactSet.

Ωστόσο, οι μετοχές του iShares U. S. Transportation ETF IYT μειώθηκαν κατά 1,8% το απόγευμα της Πέμπτης, διευρύνοντας τις απώλειές τους φέτος σε περισσότερο από 3%.

Οι πέντε κορυφαίες συμμετοχές του ταμείου στις 22 Μαΐου περιελάμβαναν τη σιδηροδρομική εταιρεία Union Pacific Corp. UNP, -0,85%, την εταιρεία ride-hailing Uber Technologies Inc. UBER, -2,87% τον ναυτιλιακό γίγαντα United Parcel Service Inc. UPS, -3,25%, την Delta Air Lines Inc. DAL, -0,74% και τη FedEx Corp. FDX, -1,10%, σύμφωνα με στοιχεία στην ιστοσελίδα της BlackRock.

πηγή:www.marketwatch.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο