Η International Airlines Group, ιδιοκτήτρια της British Airways, παρέγγειλε 53 νέα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου από την Boeing και την Airbus, στοιχηματίζοντας στη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.
Η IAG, ιδιοκτήτρια πέντε αεροπορικών εταιρειών, ανακοίνωσε την Παρασκευή την παραγγελία 32 αεροσκαφών Boeing 787-10 για τη British Airways και 21 αεροσκαφών Airbus A330-900neo, τα οποία, όπως ανέφερε, θα πετούν με τις Aer Lingus, Iberia ή Level.
Ο Χάουαρντ Λούτνικ, υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ, χαιρέτισε την συμφωνία για τα αεροσκάφη Boeing την Πέμπτη, καθώς οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσαν εμπορική συμφωνία.
Την Παρασκευή, η IAG ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη 198 εκατ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του έτους, από 68 εκατ. ευρώ πέρυσι, χάρη στην αύξηση των εσόδων από επιβάτες και τη μείωση του κόστους καυσίμων.
Το κλείσιμο του αεροδρομίου Heathrow για μια ολόκληρη μέρα τον Μάρτιο λόγω διακοπής ρεύματος κόστισε στη BA περίπου 40 εκατ. λίρες, σύμφωνα με την IAG.
Η εταιρεία ανέφερε ότι η ζήτηση για ταξίδια ήταν ισχυρή παρά τη μακροοικονομική αβεβαιότητα. Ωστόσο, προειδοποίησε για «ορισμένη πρόσφατη επιβράδυνση» στις αγορές οικονομικών εισιτηρίων από ταξιδιώτες στις ΗΠΑ.
Η εταιρεία έχει ανακοινώσει μια σειρά από ρεκόρ ετήσιων κερδών από την πανδημία, χάρη στην υψηλή ζήτηση για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, ιδίως στον Ατλαντικό και στην business και πρώτη θέση.
Οι παραγγελίες αεροσκαφών που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή θα της επιτρέψουν να αντικαταστήσει 35 από τα παλαιότερα αεροσκάφη της και να αυξήσει το μέγεθος του στόλου της για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων κατά 18 αεροσκάφη.
Οι παραγγελίες περιλαμβάνουν επίσης επιλογές για την αγορά έως 10 επιπλέον αεροσκαφών Boeing 787 και έως 13 επιπλέον Airbus A330.
Τα αεροσκάφη Boeing θα τροφοδοτούνται από κινητήρες General Electric και τα αεροσκάφη Airbus από κινητήρες Rolls-Royce.
«Με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη δεκαετία, αυτά τα νέα αεροσκάφη θα μας επιτρέψουν να ενισχύσουμε τις βασικές αγορές μας και να βελτιώσουμε περαιτέρω την εμπειρία των πελατών μας», δήλωσε ο Luis Gallego, διευθύνων σύμβουλος της IAG.
Η IAG έχει αντιμετωπίσει ερωτήματα από αναλυτές και επενδυτές σχετικά με την ισχύ της διατλαντικής αγοράς μετά την αβεβαιότητα που προκάλεσε ο εμπορικός πόλεμος του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και τις ανησυχίες ότι οι ταξιδιώτες θα αποθαρρυνθούν από τις πιο εχθρικές συνοριακές περιπολίες των ΗΠΑ.
Την Παρασκευή, ο Gallego δήλωσε ότι οι κρατήσεις παρέμειναν «ανθεκτικές… σε όλες τις αγορές μας», ιδίως στην επιχειρηματική και την πρώτη θέση.
Ο όμιλος αεροπορικών εταιρειών δήλωσε ότι οι ισχυρές πωλήσεις στις καμπίνες premium μείωσαν τις δυσκολίες στην εξασφάλιση κρατήσεων στην οικονομική θέση από Αμερικανούς παραθεριστές.
Αρκετές άλλες αεροπορικές εταιρείες, όπως η Air France, η Lufthansa και η Virgin Atlantic, έχουν προειδοποιήσει για παρόμοια σημάδια πτώσης της ζήτησης στις πτήσεις προς τον Ατλαντικό, ενώ παράλληλα δηλώνουν ότι οι πολιτικές του Τραμπ δεν έχουν ακόμη επηρεάσει σημαντικά τη ζήτηση για πτήσεις.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

