Ο ιδιοκτήτης της Cartier, η Richemont, ξεπερνά τις προσδοκίες καθώς οι πωλήσεις κοσμημάτων σημειώνουν έκρηξη

Ο όμιλος πολυτελείας βοηθήθηκε από την ισχυρή ζήτηση στις ΗΠΑ, σε μια πρώτη ένδειξη της απόδοσης του κλάδου κατά την περίοδο των Χριστουγέννων

Ο ελβετικός όμιλος πολυτελείας Richemont προκάλεσε την Πέμπτη άνοδο των μετοχών πολυτελείας, καθώς ανακοίνωσε ισχυρότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις τους τελευταίους τρεις μήνες του 2024, ενισχυμένες από τη ζήτηση στις ΗΠΑ για τις μάρκες Cartier και Van Cleef & Arpels.

Τα έσοδα από τα κοσμήματα, τον πυρήνα των δραστηριοτήτων της Richemont και το μεγαλύτερο τμήμα της, ανήλθαν σε 4,5 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 14% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους και ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών.

Οι πωλήσεις σε όλα τα τμήματα αυξήθηκαν κατά 10% σε 6,2 δισ. ευρώ, πολύ πάνω από τις προβλέψεις των αναλυτών που έκαναν λόγο για αύξηση 1%, χάρη στην υψηλή διψήφια αύξηση στην Αμερική και την Ευρώπη.

Οι μετοχές του ομίλου σημείωσαν άνοδο 16% στις πρώτες συναλλαγές της Πέμπτης, ενώ οι αντίπαλες LVMH, Hermes και Kering σημείωσαν άνοδο μεταξύ 5% και 9%.

Η έκθεση πωλήσεων της Richemont εγκαινιάζει τις ανακοινώσεις κερδών σε ολόκληρο τον κλάδο της πολυτέλειας, οι οποίες αναμένεται να παρουσιάσουν κάποια βελτίωση από νωρίτερα το 2024, υποβοηθούμενες από την ισχυρότερη αγορά των ΗΠΑ.

Ο κλάδος περνάει μια σημαντική προσαρμογή από τα υψηλά επίπεδα της έκρηξης της πολυτέλειας της εποχής του Κοβίντ, με τους χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης να τροφοδοτούν μια απόκλιση στην τύχη μεταξύ των ισχυρότερων και των ασθενέστερων εμπορικών σημάτων.

Ο Luca Solca, αναλυτής της Bernstein, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα της Richemont κατέρριψαν τις προσδοκίες, πράγμα που σημαίνει ότι «η περίοδος υποβολής εκθέσεων για τα είδη πολυτελείας ξεκινάει με υψηλούς ρυθμούς».

Η ισχυρή εμπορική ενημέρωση παρέχει μια καθησυχαστική πρώιμη ένδειξη των επιδόσεων του κλάδου κατά τη διάρκεια της σημαντικής περιόδου των Χριστουγέννων, η οποία ακολούθησε ένα δύσκολο εννιάμηνο έναρξης του 2024, καθώς η Κίνα, η προηγούμενη ατμομηχανή ανάπτυξης του κλάδου, παρέσυρε τα έσοδα.

Η δραστηριότητα της Richemont στην ευρύτερη Κίνα συνέχισε να υπολείπεται των επιδόσεων του υπόλοιπου ομίλου κατά τους τρεις μήνες έως τον Δεκέμβριο, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 18% – αν και βελτιώθηκαν σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα – σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.

Το εξειδικευμένο τμήμα ωρολογοποιίας της συνέχισε να δυσκολεύεται λόγω της έκθεσής του στην κινεζική αγορά, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 8%, μια λιγότερο απότομη πτώση από τη διψήφια πτώση που ανέμεναν οι αναλυτές.

Αλλά η συνολική επίδοση της Richemont, συμπεριλαμβανομένων των τομέων της μόδας και των αξεσουάρ, καθώς και των ρολογιών και των κοσμημάτων, μπορεί να αποτελέσει μια πρώιμη ένδειξη ότι τα χειρότερα της επιβράδυνσης έχουν περάσει για τον παγκόσμιο τομέα της πολυτέλειας.

«Παραμένουμε πεπεισμένοι … ότι η κινεζική κατανάλωση δεν έχει επιδεινωθεί περαιτέρω από το τρίτο τρίμηνο, ενώ η αμερικανική κατανάλωση ειδών πολυτελείας έχει ανακάμψει πειστικά από τις αρχές Νοεμβρίου 2024 μετά τις εκλογές», δήλωσαν οι αναλυτές της HSBC.

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο