Ο λόγος που οδήγησε στην μείωση των πωλήσεων νέων ηλεκτρικών οχημάτων τον Μάιο στην ΕΕ

ηλεκτρικά οχήματα Γερμανία

ηλεκτρικών αυτοκινήτων ΕΕ

Οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) μειώθηκαν κατά 12% τον Μάιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, λόγω της βουτιάς κατά 30% στη Γερμανία, σύμφωνα με στοιχεία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας την Πέμπτη.

Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) του μπλοκ, τον Δεκέμβριο τερμάτισε πρόωρα τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ως μέρος μιας συμφωνίας προϋπολογισμού της τελευταίας στιγμής για το 2024. Έχει πλέον σημειώσει πτώση 16% στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Οι συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στο μπλοκ μειώθηκαν κατά 3% τον Μάιο από τον ίδιο μήνα το 2023, τη δεύτερη πτώση φέτος, και μειώθηκαν κατά 2,6% σε μια ευρύτερη περιοχή που καλύπτει την ΕΕ, τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), ανέφερε η ACEA.

Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη έχει μειωθεί τους τελευταίους μήνες, μετά από έντονη αύξηση για αρκετά χρόνια, ενώ ο ανταγωνισμός για την παραγωγή πιο προσιτών μοντέλων έχει αυξηθεί.

Για να προστατεύσει τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες από την εισροή φθηνών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα επιβάλει προσωρινούς δασμούς έως και 38,1% στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα από τον Ιούλιο.

Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αναμένει να αυξήσει την τιμή του κινεζικού Model 3 όταν τεθούν σε ισχύ τα μέτρα της ΕΕ. Η εταιρεία του Elon Musk κατέγραψε πτώση 34,2% στις πωλήσεις του Μαΐου στην ΕΕ.

Η τρέχουσα στασιμότητα της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αναμενόταν εδώ και χρόνια, αλλά οι πωλήσεις θα πρέπει να αυξηθούν από το 2025, όταν τεθούν σε ισχύ οι επόμενοι στόχοι της ΕΕ για τις εκπομπές των αυτοκινήτων, δήλωσε η ευρωπαϊκή ομάδα εκστρατείας Transport & Environment (T&E) σε ενημέρωση την Πέμπτη.

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα – πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, plug-in υβριδικά και πλήρως υβριδικά – αντιπροσώπευαν το 48,9% όλων των νέων ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Μάιο, από 46,2% ένα χρόνο νωρίτερα.

Ενώ το μερίδιο αγοράς των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 12,5% από 13,8% τον Μάιο του 2023, το μερίδιο των υβριδικών αυξήθηκε στο 29,9% από 25%.

Οι συνολικές ταξινομήσεις της Volkswagen (ETR:VOWG_p) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 1,6% τον Μάιο, ενώ η Stellantis (NYSE:STLA) και η Renault (EPA:RENA) είδαν τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 6,9% και 5,4% αντίστοιχα.

Οι πωλήσεις της Toyota αυξήθηκαν κατά 13%, σύμφωνα με τα στοιχεία.

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο