Ο λόγος που υποχώρησε η μετοχή της Netflix στο after market

Netflix

Netflix

Το Netflix ανακοίνωσε την Πέμπτη απροσδόκητα ότι θα σταματήσει να αναφέρει αριθμούς συνδρομητών κάθε τρίμηνο, μια απόφαση που θεωρείται σημάδι ότι τα χρόνια κέρδη πελατών στον πόλεμο του streaming πλησιάζουν στο τέλος τους.

Οι μετοχές της πρωτοπόρου εταιρείας streaming video υποχώρησαν αφού ανακοίνωσε μια μεγάλη παρτίδα νέων πελατών κατά το πρώτο τρίμηνο, αλλά έδωσε μια πρόβλεψη εσόδων που έχασε τους στόχους των αναλυτών. Η μετοχή διαπραγματευόταν στα 585,41 δολάρια μετά το κλείσιμο της συνεδρίασης, σημειώνοντας πτώση 4,2% από την τιμή κλεισίματός της.

Η Netflix (NASDAQ:NFLX) δήλωσε ότι τα διαφημιστικά υποστηριζόμενα σχέδια streaming βοήθησαν στην προσέλκυση 9,3 εκατομμυρίων νέων πελατών, σχεδόν διπλάσια από την πρόβλεψη συναίνεσης των αναλυτών που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της LSEG. Αυτό αύξησε το παγκόσμιο συνολικό του αριθμό σε 269,6 εκατομμύρια στα τέλη Μαρτίου.

Τα στελέχη της Netflix έχουν παροτρύνει τους επενδυτές να επικεντρωθούν στα έσοδα και τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους όταν αξιολογούν την πρόοδο της εταιρείας και όχι στις προσθήκες πελατών. Το Netflix δήλωσε ότι θα σταματήσει να αποκαλύπτει τις προσθήκες συνδρομητών κάθε τρίμηνο, αρχής γενομένης από το πρώτο τρίμηνο του 2025, και αντ’ αυτού θα τις ανακοινώνει μόνο όταν επιτυγχάνονται σημαντικά ορόσημα.

“Αυτή η αλλαγή έχει πραγματικά ως κίνητρο την επιθυμία μας να επικεντρωθούμε σε αυτά που βλέπουμε ότι είναι οι βασικές μετρήσεις που πιστεύουμε ότι έχουν μεγαλύτερη σημασία για τις επιχειρήσεις”, δήλωσε ο συνδιευθύνων σύμβουλος Greg Peters σε ένα βίντεο μετά την ανακοίνωση των κερδών.

Οι αναλυτές δήλωσαν ότι η απόφαση να τερματιστεί η τριμηνιαία αναφορά των αριθμών συνδρομητών θα προκαλέσει πιθανότατα αναστάτωση στους επενδυτές και θα καταστήσει δυσκολότερο για τους αναλυτές της Wall Street να μοντελοποιήσουν την επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας, στο μέλλον. Είπαν επίσης ότι δεν ήταν σαφές τι θα οδηγούσε σε νέες εγγραφές αφού το Netflix θα είχε τραβήξει όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες από την καταστολή της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης.

“Μπορεί να είναι μερικά ακόμη τρίμηνα καταβαλλόμενων παροχών κοινής χρήσης, αλλά δεν ξέρουμε πραγματικά ποιος θα είναι ο επόμενος καταλύτης μετά από αυτό για την προσθήκη μέλους”, δήλωσε η Magalie Grossheim, ανώτερη αναλύτρια μετοχικών ερευνών στην M Science. “Νομίζω ότι αυτό συμβάλλει πιθανώς και στο γιατί αποφάσισαν να σταματήσουν να αναφέρουν αυτούς τους αριθμούς”.

Άλλες εταιρείες σταμάτησαν ομοίως να αναφέρουν γνωστές μετρήσεις – μηνιαίους ενεργούς χρήστες, στην περίπτωση του Facebook της Meta (NASDAQ:META) και της κοινωνικής πλατφόρμας X, γνωστής προηγουμένως ως Twitter – καθώς η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε.

“Η κίνηση να μην γνωστοποιούνται πλέον οι τριμηνιαίες συνδρομές από το επόμενο έτος δεν θα περάσει καλά, πολύ περισσότερο δεδομένης της αύξησης (των συνδρομητών) που σημείωσε ο βασιλιάς του streaming κατά το τελευταίο έτος”, δήλωσε ο αναλυτής της PP Foresight, Paolo Pescatore.

Οι μετοχές του Netflix έχουν σημειώσει άλμα 89% τον τελευταίο χρόνο, καθώς προηγείται των ανταγωνιστών του, όπως η Walt Disney (NYSE:DIS), η οποία εξακολουθεί να χάνει χρήματα από τη δραστηριότητά της στο streaming.

Σε επιστολή της προς τους μετόχους, η Netflix δήλωσε ότι θα τροφοδοτήσει τη μελλοντική της ανάπτυξη με τη βελτίωση της ποικιλίας και της ποιότητας της ψυχαγωγίας της και την κλιμάκωση της διαφημιστικής της δραστηριότητας.

Το Netflix, το οποίο κάποτε απέφευγε τις διαφημίσεις, ετοιμάζεται να φιλοξενήσει τη δεύτερη ετήσια παρουσίασή του στους διαφημιστές στη Νέα Υόρκη.

Ο συν-διευθύνων σύμβουλος Ted Sarandos δήλωσε ότι είναι “πραγματικά ενθουσιασμένος” για να μοιραστεί το επερχόμενο πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει νέες σεζόν του δράματος εποχής “Bridgerton”, το μετα-αποκαλυπτικό δράμα “Sweet Tooth” και επερχόμενα μη σεναριακά γεγονότα, όπως το ψήσιμο του συνταξιούχου NFL quarterback Tom Brady.

“Αυτή είναι μια ευκαιρία να επανασυνδεθούμε με τους διαφημιζόμενους και να εξετάσουμε τα βασικά στοιχεία της προσφοράς μας”, συμπεριλαμβανομένων των βελτιώσεων στη μέτρηση, δήλωσε ο Peters.

Το Netflix άρχισε να προσφέρει στους συνδρομητές του διαφημιστικά υποστηριζόμενα πακέτα, με κόστος μικρότερο από το μισό των επιλογών χωρίς διαφημίσεις, τον Νοέμβριο του 2022. Αυτό παρείχε μια επιλογή χαμηλού κόστους για όσους επλήγησαν από την καταστολή του 2023 του Netflix στην κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης, καθώς προσπαθούσε να μετατρέψει τους χρήστες λογαριασμών φίλων ή συγγενών σε συνδρομητές που πλήρωναν.

Η εταιρεία δήλωσε ότι η υπηρεσία που υποστηρίζεται από διαφημίσεις αντιπροσωπεύει πλέον το 40% όλων των εγγραφών στις αγορές όπου προσφέρει το πρόγραμμα.

Τα κέρδη ανά μετοχή της Netflix για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου ανήλθαν στα 5,28 δολάρια, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών για 4,52 δολάρια.

Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 14,8% σε σχεδόν 9,4 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια της περιόδου, όταν η υπηρεσία έκανε το ντεμπούτο της με τίτλους όπως η δραματική σειρά επιστημονικής φαντασίας “3 Body Problem” και το αστυνομικό θρίλερ “Griselda”/

Τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 54% σε σχέση με πέρυσι.

Όσον αφορά το μέλλον, η εταιρεία προέβλεψε έσοδα 9,49 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρέχον τρίμηνο, υπολείπονται των προσδοκιών των αναλυτών για 9,537 δισεκατομμύρια δολάρια.

Για να ικανοποιήσει το μεγάλο παγκόσμιο κοινό του, το Netflix διευρύνει τον προγραμματισμό του. Επεκτείνει την αθλητική του προσφορά με μια δεκαετή συμφωνία ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη μετάδοση της εκπομπής πάλης του WWE, “Raw”, από τον Ιανουάριο του 2025.

Ο Σαράντος αμφισβήτησε πρόσφατες αναφορές ότι το Netflix στοχεύει να κάνει λιγότερες και καλύτερες ταινίες υπό τον νέο επικεφαλής κινηματογραφικών ταινιών, Νταν Λιν.

Για να είμαστε ξεκάθαροι, δεν υπάρχει καμία διάθεση να κάνουμε λιγότερες ταινίες”, δήλωσε ο Σαράντος. “Αλλά υπάρχει απεριόριστη όρεξη να κάνουμε καλύτερες ταινίες, πάντα. Παρόλο που έχουμε κάνει και κάνουμε σπουδαίες ταινίες, θέλουμε να τις κάνουμε καλύτερες – φυσικά”

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο