DEE-ANN DURBIN, AP
Ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των Starbucks δήλωσε την Τρίτη ότι σκοπεύει να επικεντρωθεί στη βελτίωση των υπηρεσιών -ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της πρωινής βιασύνης- και στην αποκατάσταση των καταστημάτων ως τόπους συγκέντρωσης καθώς αναλαμβάνει τη διοίκηση του γίγαντα του καφέ.
Σε μια ανοιχτή επιστολή στον ιστότοπο του γίγαντα του καφέ στο Σιάτλ, ο Brian Niccol είπε ότι τα Starbucks είναι μια αγαπημένη μάρκα, αλλά ότι κατά τη διάρκεια συνομιλιών με υπαλλήλους και πελάτες τις τελευταίες εβδομάδες διαπίστωσε μια «κοινή αίσθηση ότι έχουμε απομακρυνθεί από τον πυρήνα μας».
Οι πωλήσεις των Starbucks μειώθηκαν φέτος λόγω της ασθενέστερης κίνησης των καταστημάτων στις ΗΠΑ και άλλων ζητημάτων, όπως ο αυξανόμενος ανταγωνισμός στην Κίνα και τα μποϊκοτάζ στη Μέση Ανατολή. Ο Niccol είπε ότι η βελτίωση της εμπειρίας του καταστήματος τόσο για τους baristas όσο και για τους πελάτες θα βοηθήσει να αλλάξει αυτό.
«Πολλοί από τους πελάτες μας εξακολουθούν να βιώνουν αυτή τη μαγεία κάθε μέρα, αλλά σε ορισμένα μέρη – ειδικά στις ΗΠΑ – δεν κάνουμε πάντα παραδόσεις», είπε ο Niccol, ο οποίος διορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος των Starbucks τον Αύγουστο αλλά ξεκίνησε επίσημα τη δουλειά τη Δευτέρα. «Μπορεί να είναι συναλλακτικό, τα μενού μπορεί να αισθάνονται συντριπτικά, το προϊόν είναι ασυνεπές, η πολύ μεγάλη αναμονή ή η παράδοση πολύ ταραχώδης. Αυτές οι στιγμές είναι ευκαιρίες για να τα πάμε καλύτερα».
- Ο Niccol, ο οποίος ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Chipotle πριν έρθει στα Starbucks, είπε ότι η εταιρεία «που βασίζεται στην αγάπη για τον καφέ υψηλής ποιότητας» πρέπει να βεβαιωθεί ότι οι baristas έχουν τα κατάλληλα εργαλεία και χρόνο για να φτιάξουν ποτά και να τα παραδώσουν προσωπικά στους πελάτες.
Η αύξηση των διαφορετικών καναλιών — όπως τα κινητά, η μετάδοση μέσω και η παράδοση, που αποτελούν πλέον το 75% των παραγγελιών — έχει κάνει τις λειτουργίες του καταστήματος πιο περίπλοκες και έχει προσθέσει τους χρόνους αναμονής.
- Ο σχεδιασμός του καταστήματος θα πρέπει να αναγνωρίζει αυτή την αλλαγή και να κάνει σαφή διάκριση μεταξύ των παραγγελιών “to-go” και της υπηρεσίας στο κατάστημα, και τα καταστήματα θα πρέπει να είναι ένα φιλόξενο μέρος για να χαλαρώσετε με άνετα καθίσματα, είπε.
Ο Niccol είπε επίσης ότι τα Starbucks πρέπει να διασφαλίσουν ότι ικανοποιούν τις ανάγκες των πρωινών πελατών. «Αυτό σημαίνει να παραδίδετε εξαιρετικά ποτά και φαγητό, έγκαιρα, κάθε φορά», είπε ο Niccol.
- Ο καφές είναι η καρδιά της εταιρείας, είπε ο Niccol, και το μάρκετινγκ των Starbucks θα πρέπει να υπενθυμίζει στους πελάτες την τεχνογνωσία του στον καφέ. Αυτό μπορεί να ήταν μια λεπτή ανασκαφή στις πρόσφατες εισαγωγές προϊόντων στα Starbucks, συμπεριλαμβανομένων του τσαγιού με φούσκα και των ενεργειακών ποτών.
Ο Niccol είπε ότι σκοπεύει να περάσει τις πρώτες 100 ημέρες του στα καταστήματα και τα κέντρα υποστήριξης των Starbucks και να συναντηθεί με προμηθευτές.
T.Σ