Ο Νίκος Τσάκος ποντάρει στο παρκέ του Ολυμπιακού – Το φυσικό μεταλλικό νερό ΑρρένΑ διεκδικεί θέση σε μια ώριμη αγορά

Ο Νίκος Τσάκος ποντάρει στο παρκέ του Ολυμπιακού

Το φυσικό μεταλλικό νερό ΑρρένΑ διεκδικεί θέση σε μια ώριμη αγορά με… rebound τη φανέλα του Ολυμπιακού. Τι συμβαίνει στο εξωτερικό και ποιο είναι το ROI σε τέτοιες επενδύσεις.

Στο πλαίσιο αυτής της «μάχης» πρόκειται να ανακοινώσει την Τετάρτη τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός. Και η χρονική συγκυρία μόνο τυχαία δεν είναι.Το εμφιαλωμένο νερό παραμένει βασικό καταναλωτικό αγαθό, όμως η φετινή χρονιά δεν κινείται με τους ρυθμούς του παρελθόντος. Σύμφωνα με στοιχεία αγοράς στα σούπερ μάρκετ, η κατηγορία έχει καταγράψει από την αρχή της χρονιάς οριακή αύξηση, περίπου +3% σε αξία. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος, τα περιθώρια κέρδους περιορισμένα και η πίεση στις τιμές διαρκής ιδίως από τις private labels. Στο κανάλι HORECA (ξενοδοχεία, εστίαση), η πτώση έχει ξεπεράσει το 10%.

Το Evian ενίσχυσε παγκοσμίως το brand του με τη μακροχρόνια παρουσία στο Wimbledon. Η κινεζική Ganten Water έγινε γνωστή σε Ευρώπη και Ασία μέσω της Juventus, της UEFA και της FIBA. Η General Mills αύξησε το awareness των Cheerios μέσω της καμπάνιας NFL Play 60. Ενώ χορηγίες όπως της PepsiCo στο NBA (1,5 δισ. δολάρια media value) και της Visa στο FIFA World Cup (4,8 δισ. δολάρια) δείχνουν ότι ο αθλητισμός προσφέρει την ταχύτερη διαδρομή προς την κατανάλωση.

Η λογική πίσω από αυτό τον χορό των δισεκατομμυρίων είναι απλή. Αν ένας φίλαθλος σε δει δίπλα στην ομάδα του, σε εμπιστεύεται. Κι αν σε εμπιστευτεί σε αγοράζει. Μάρκες αναζητούν τουλάχιστον ROI 2:1 (δηλαδή 200 ευρώ media value για κάθε 100 ευρώ δαπάνη), ή και 3–4:1 σε επιτυχημένες περιπτώσεις. Στην περίπτωση των Cheerios οι πωλήσεις αυξήθηκαν 32% στις Πολιτείες όπου έπαιζε η ομάδα που χορήγησε το προϊόν, καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ +11% στα προϊόντα της General Mills μετά τη χορηγία ενώ υπήρξε αύξηση 210% στα hashtags των Cheerios.

Η απόφαση του Νίκου Τσάκου να επενδύσει στη φανέλα του Ολυμπιακού και στο νερό δεν είναι τόσο μακρινή από τη ναυτιλία όσο ίσως φαίνεται. Το νερό είναι στρατηγικός πόρος. Και δεν είναι ο μόνος που το βλέπει έτσι. Ο Νορβηγός εφοπλιστής John Fredriksen, με δεκάδες δεξαμενόπλοια, έχει επενδύσει ίσως στη μεγαλύτερη εταιρεία ιχθυοκαλλιέργειας στον κόσμο, την Mowi. Κρατικές και επενδυτικές εταιρείες από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπως η Al Dahra, ελέγχουν γεωργικές εκτάσεις και επενδύουν σε τρόφιμα και νερό σε όλο τον κόσμο.

Σε ότι αφορά το αποτύπωμα της ΑρρένΑ το προϊόν κυκλοφόρησε στην αγορά πριν περίπου 18 μήνες και εκτιμάται ότι οι πωλήσεις του για το 2025 θα ξεπεράσουν τα 7 εκατ. ευρώ. Ήδη βρίσκεται σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ έχει δημιουργήσει δίκτυο 230 χονδρεμπόρων. Το επόμενο βήμα είναι η επέκταση της γκάμας. Αυτό τοποθετείται τον Μάρτιο του 2026, όπου η ΑρρένΑ σχεδιάζει να κυκλοφορήσει και σε γυάλινη φιάλη, μεταλλικό και ανθρακούχο και με γεύση. Αυτό σημαίνει είσοδο σε πιο premium δίκτυα, όπως ξενοδοχεία και bar-restaurants. Αλλά και αυξημένες απαιτήσεις σε επίπεδο positioning, marketing και περιβαλλοντικής υπευθυνότητας.

Το ερώτημα είναι πώς θα αντιδράσει ο ανταγωνισμός. Και όχι μόνο οι μεγάλοι του κλάδου αλλά και τα new entries που διαγκωνίζονται ποιος θα πάρει καλύτερη θέση στο ράφι. Βέβαια υπάρχει και το σοβαρό θέμα με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο