Η διαφημιστική εταιρεία συμμετοχών Interpublic Group εξαγόρασε την Intelligence Node, μια εταιρεία αναλύσεων λιανικής με έδρα τη Βομβάη, η οποία βοηθά τις μάρκες να ανταγωνίζονται καλύτερα για τις διαδικτυακές πωλήσεις.
Η συμφωνία αποτιμήθηκε σε σχεδόν 100 εκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων ενσωμάτωσης, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Η Intelligence Node, η οποία ιδρύθηκε το 2012 και απασχολεί περισσότερα από 120 άτομα, συνεργάζεται τόσο με εμπορικά σήματα όσο και με λιανοπωλητές. Στόχος της είναι να βοηθήσει τις εν λόγω εταιρείες να κατανοήσουν τις τάσεις των αγοραστών και να αυξήσουν τις πωλήσεις, παρέχοντάς τους δεδομένα για να ενημερώσουν τις αποφάσεις τους σε τομείς όπως η ανάπτυξη προϊόντων, το μάρκετινγκ και οι πωλήσεις.
Τα δεδομένα σχεδόν σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις τιμές, τις προσφορές και τη διαθεσιμότητα είναι σημαντικά για τους εμπόρους που θέλουν να ανταγωνιστούν διαδικτυακά. Εάν μια μάρκα δει ότι το προϊόν ενός συγκεκριμένου ανταγωνιστή είναι εξαντλημένο σε έναν συγκεκριμένο ιστότοπο, για παράδειγμα, μπορεί να κάνει ορισμένες στρατηγικές κινήσεις για να επωφεληθεί από αυτό.
«Εάν ο ανταγωνιστής σας δεν υπάρχει επί του παρόντος, θέλουμε να ξοδεύουμε ίσως τρεις φορές περισσότερα από όσα θα ξοδεύαμε κανονικά, ή ίσως θέλουμε να προσαρμόσουμε την τιμή με βάση το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός είναι χαμηλός», δήλωσε ο Jarrod Martin, διευθύνων σύμβουλος της Kinesso, του βραχίονα marketing intelligence και engineering της IPG, καθώς και διευθύνων σύμβουλος της μονάδας δεδομένων Acxiom της IPG.
Οι εταιρείες εκμετάλλευσης διαφημίσεων έχουν ενισχύσει τις προσφορές τους στο εμπόριο, καθώς οι μάρκες αναζητούν όλο και περισσότερο πιο άμεσες σχέσεις με τους καταναλωτές, καθώς και εργαλεία για να επιτύχουν σε ψηφιακά και φυσικά καταστήματα. Το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα μέσα λιανικής πώλησης, στα οποία επιχειρήσεις όπως τα παντοπωλεία και οι αλυσίδες μεγάλων κουτιών προσφέρουν στους διαφημιζόμενους τρόπους προσέγγισης των καταναλωτών με τη χρήση δεδομένων πελατών, έχουν και οι δύο σημειώσει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.
Οι ανταγωνιστές της IPG έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές κινήσεις στο χώρο του εμπορίου. Η Omnicom Group πέρυσι δήλωσε ότι θα αγοράσει την εταιρεία ψηφιακού εμπορίου Flywheel Digital για μια καθαρή τιμή αγοράς σε μετρητά περίπου 835 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η Publicis Groupe αγόρασε την Mars United Commerce, μια εταιρεία εμπορικού μάρκετινγκ, σε μια συμφωνία που αποτιμά την Mars σε περίπου 600 εκατομμύρια δολάρια.
Η IPG, στην οποία ανήκουν όμιλοι πρακτορείων όπως η McCann Worldgroup και η IPG Mediabrands, διαθέτει ήδη ισχυρά δεδομένα καταναλωτών μέσω της μονάδας Acxiom, σύμφωνα με τον Martin. Η IPG απέκτησε την εν λόγω επιχείρηση έναντι 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2018.
«Αλλά αυτό που μας έλειπε είναι τα δεδομένα προϊόντων και εμπορίου σε κλίμακα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να ενισχύσουμε αυτά τα δεδομένα καταναλωτών», δήλωσε ο Martin.
Η IPG εργάζεται για να βελτιώσει τη συνολική της απόδοση, η οποία υπέφερε το περασμένο έτος από την υποχώρηση των δαπανών των πελατών τεχνολογίας, τις απώλειες πελατών και την υποαπόδοση των τεχνολογικών πρακτορείων της. Η εταιρεία δήλωσε κατά τη διάρκεια της κλήσης για τα κέρδη του Οκτωβρίου ότι ελπίζει ότι οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές στον τομέα του εμπορίου θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη, μεταξύ άλλων αλλαγών και πρωτοβουλιών.
«Βλέπουμε στρατηγικές ευκαιρίες σε εξειδικευμένα στοιχεία δεδομένων στο εμπόριο και στα μέσα λιανικής πώλησης – επίσης, εταιρείες με τεχνολογικές πλατφόρμες και εμβέλεια στα μέσα λιανικής πώλησης, δεδομένου ότι αυτός είναι ένας τομέας που αναπτύσσεται γρήγορα και θα πρέπει να συνεχίσει να ευδοκιμεί», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IPG Philippe Krakowsky στην κλήση.
Megan Graham, The Wall Street Journal
Τ.Σ.
![](https://markets.economico.gr/wp-content/uploads/2023/06/icon-new-2.png)
![](https://markets.economico.gr/wp-content/uploads/2023/06/icon-new-2.png)