Ο πόλεμος τιμών EV της Κίνας θα ενταθεί το επόμενο έτος, καθώς η BYD συμπιέζει τους προμηθευτές

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ζητά από τους προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων να μειώσουν τις τιμές τους κατά 10%

BYD Photographer: Akos Stiller/Bloomberg

Η BYD, ο μεγαλύτερος αντίπαλος της Tesla στην Κίνα, απαίτησε από τους προμηθευτές της να μειώσουν τις τιμές της κατά 10%, καθώς η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο προετοιμάζεται για ένα νέο σάλπισμα σε έναν πόλεμο τιμών που έχει ξεσπάσει.

Η αυτοκινητοβιομηχανία προέτρεψε τους προμηθευτές της να στείλουν τις προσφορές τους μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου και να μειώσουν επίσημα τις τιμές από το επόμενο έτος, έγραψε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος He Zhiqi σε ένα email που κυκλοφόρησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Τετάρτη.

«Το 2025, η αγορά EV . . . θα μπει σε μια μεγάλη τελική μάχη και ένα τουρνουά νοκ-άουτ», είπε. «Για να ενισχύσετε την ανταγωνιστικότητα των αυτοκινήτων BYD . . . εσείς και η ομάδα σας πρέπει να το πάρετε σοβαρά υπόψη σας και να εκμεταλλευτείτε αποτελεσματικά το χώρο για τη μείωση του κόστους».

Το αίτημα της αυτοκινητοβιομηχανίας που υποστηρίζεται από τον Γουόρεν Μπάφετ προκάλεσε την οργή των κατασκευαστών ανταλλακτικών αυτοκινήτων της χώρας, οι οποίοι ήδη υποφέρουν από λεπτά περιθώρια κέρδους και παρατεταμένους κύκλους πληρωμών.

«Η άνοδος της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας δεν μπορεί να γίνει εις βάρος του βιοπορισμού των εγχώριων εργαζομένων και των προμηθευτών», απάντησε ένας προμηθευτής. «Δεν είμαστε σε θέση να δεχτούμε το αίτημα της εταιρείας σας και δεν επιθυμούμε να συμμετάσχουμε σε αυτού του είδους τη συνεργασία που παραβιάζει την επιχειρηματική ηθική και την ανθρώπινη φύση».

Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, ο μέσος χρόνος που χρειάστηκε η BYD για να εκκαθαρίσει τους πληρωτέους λογαριασμούς της, οι περισσότεροι από τους οποίους αποδίδονταν σε προμηθευτές, ήταν 144 ημέρες, περισσότερο από τις 124 ημέρες ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με τα αρχεία της εταιρείας. «Είναι κοινή πρακτική της βιομηχανίας να διαπραγματεύεται με τους προμηθευτές για τις τιμές σε ετήσια βάση», δήλωσε ο Li Yunfei, γενικός διευθυντής του branding και των δημόσιων σχέσεων της BYD, σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Τετάρτη.

«Οι στόχοι μείωσης των τιμών που προτείναμε στους προμηθευτές μας δεν είναι υποχρεωτικοί αλλά διαπραγματεύσιμοι». Ένας παρατεταμένος πόλεμος τιμών, που ξεκίνησε από την Tesla στα τέλη του 2022, έχει συμπιέσει τα κέρδη των ομίλων αυτοκινήτων και έχει δημιουργήσει ένα κύμα ενοποίησης του κλάδου. Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι ένας νέος γύρος μειώσεων τιμών θα έρθει νωρίτερα από το συνηθισμένο κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2025.

«Ο ανταγωνισμός τιμών [στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας] είναι αναπόφευκτος στις αρχές του 2025», δήλωσε ο Paul Gong, αναλυτής αυτοκινήτων της UBS, προσθέτοντας ότι οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά να αδρανοποιήσουν την παραγωγική ικανότητα που είχε πρόσφατα αυξηθεί για να καλύψει την ανθηρή ζήτηση.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Tesla ανακοίνωσε μια έκπτωση 10.000 ρουβλίων (1.379 δολάρια) για το best-seller Model Y sport utility vehicle της στην Κίνα, σημειώνοντας την αρχική τιμή περίπου 4% κάτω στα 239.900 ρουβλίων. «Παρόλο που η ζήτηση στην αγορά για τα EV είναι ισχυρή, η συνεχιζόμενη υπερβάλλουσα παραγωγική ικανότητα θα προκαλέσει σε όλους στον κλάδο αφόρητο πόνο», δήλωσε στέλεχος κινεζικής εταιρείας κατασκευής εξαρτημάτων αυτοκινήτων που ζήτησε να διατηρήσει την ανωνυμία του.

«Τα κινεζικής κατασκευής EVs μπορεί να έχουν την ευκαιρία να αντιγράψουν την επιτυχία των ιαπωνικών εμπορικών σημάτων για να σαρώσουν τον κόσμο, αλλά η διαδικασία θα εξαλείψει πολλούς παίκτες».

Gloria Li, Financial Times

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο