Οι πρώτες εγκαταστάσεις μπορεί να έγιναν τον περασμένο Απρίλιο, αλλά ουσιαστικά η πρώτη χρονιά που θα ξεκινήσουν τη «θητεία» τους στα ελληνικά δημόσια σχολεία οι νέοι διαδραστικοί πίνακες, με τους οποίους εξοπλίζονται πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι αυτή που αρχίζει τη Δευτέρα. Έτσι, ήρθε σε καλή στιγμή η πρόσκληση από την Cosmos Business Systems και την εταίρο της ΤΜΑ (τρεις οι ανάδοχοι αυτής της εντυπωσιακής αναβάθμισης εκατοντάδων σχολείων σ’ όλη τη χώρα, στα οποία θα εγκατασταθούν συνολικά 36.000 πίνακες) σε εκπροσώπους ιδιωτικών σχολείων της Αθήνας, για μια επίδειξη των πολλών δυνατοτήτων τους. Ο γράφων ήταν εκεί και δεν κρύβει ότι εντυπωσιάστηκε με όσα είδε.
Αυτή η σημαντική κίνηση του υπουργείου Παιδείας -που πιστώνεται στην κ Κεραμέως, αλλά σίγουρα κι ο κ. Πιερρακάκης την προωθεί δυναμικά- αξιοποιεί ευρωπαϊκά κονδύλια από το πρόγραμμα Next Generation EU. Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ελλάδα 2.0 οι «έξυπνοι» πίνακες θα εγκατασταθούν στο σύνολο των τμημάτων Γυμνασίων και Λυκείων της Επικράτειας, καθώς και σε όλα τις τάξεις Ε΄ & ΣΤ΄ Δημοτικού. Η χρήση τέτοιων διαδραστικών συστημάτων στην εκπαίδευση (με το κόστος κάθε μονάδας να ξεπερνά ελαφρώς τα 4000 €.) «προάγει την εκπαιδευτική καινοτομία και στοχεύει στην αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων για την προώθηση του μαθητοκεντρικού μοντέλου εκπαίδευσης».
Κάθε σύστημα αποτελείται από τη διαδραστική οθόνη προβολής (τεράστια monitor αφής της Samsung, στην περίπτωσή μας), ηλεκτρονικό υπολογιστή, λογισμικό σχεδίασης και προβολής διαδραστικών μαθημάτων, συνοδευόμενο από ενδεικτικά ψηφιακά ωριαία σχέδια μαθήματος, με δυνατότητα για διαδραστικό εμπλουτισμό για όλες τις τάξεις (της ουγγρικής MOZAIK, διαρκώς επικαιροποιούμενο, σύμφωνα με τα ισχύοντα στη χώρα μας προγράμματα σπουδών) και το ανάλογο υλικό επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη χρήση του λογισμικού.
Τι μπορούν να κάνουν
Οι δυνατότητές τους, όπως τις περιέγραψαν και επέδειξαν οι κ. Κούρτης και Κυνηγαλάκης, είναι πολλές και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες, καθώς τα πάντα μπορούν πλέον να γίνουν ψηφιακά, σε όλα τα μαθησιακά αντικείμενα. Βιβλία και σημειώσεις ενσωματώνονται, πηγές αναζητούνται πανεύκολα δικτυακά, η ψηφιοποίηση προσθηκών είναι απλή υπόθεση, οι αναφορές και έρευνες εκπαιδευτικού και μαθητών από την οθόνη ή τα tablet τους διευκολύνονται, είναι εφικτός ο έλεγχος εργασιών από τον εκπαιδευτικό και, γενικά, το μάθημα αποκτά πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα νέα παιδιά, που «γεννήθηκαν» μέσα στην τεχνολογία.
Υποστηρίζονται Windows, iOS και Android, σχολεία, εκπαιδευτικοί και μαθητές έχουν τα δικά τους accounts, τα δεδομένα μπορούν να σωθούν τοπικά ή στο cloud (η πλατφόρμα το υποστηρίζει με το MozaWeb), ενώ παρέχονται πλήθος εργαλεία, διαδραστικό περιεχόμενο, ψηφιακά μαθήματα και «έξυπνα» βιβλία, ακόμα και σε 3D, για να διαμορφώσει ο δάσκαλος το μάθημά του, κατά βούληση, αναλόγως των συνθηκών.
Από Γιάννης Ριζόπουλος@ netweek.gr