Οι Αμερικανοί καταναλωτές εγκαταλείπουν τις Shein και Temu, καθώς ο Τραμπ κλείνει το φορολογικό κενό

Οι κάποτε ανερχόμενοι διαδικτυακοί λιανοπωλητές στρέφουν την προσοχή τους στην Ευρώπη, καθώς η εμπορική διαμάχη μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχει σοβαρές επιπτώσεις

Οι διαδικτυακοί λιανοπωλητές Temu και Shein έχουν δει την κάποτε ραγδαία αύξηση των χρηστών τους να αντιστρέφεται στις ΗΠΑ, μετά την επιβολή από τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ υψηλών δασμών στα κινεζικά προϊόντα και το κλείσιμο ενός φορολογικού κενού που τους επέτρεπε να υποτιμούν τους ανταγωνιστές τους.

Ο αριθμός των μηνιαίων ενεργών χρηστών της Temu, ένας δείκτης της χρήσης της εφαρμογής της, μειώθηκε κατά 51% σε 40,2 εκατομμύρια στις ΗΠΑ μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης αγοράς Sensor Tower.

Ο αριθμός των Αμερικανών καταναλωτών που χρησιμοποιούν την εφαρμογή της Shein μειώθηκε επίσης κατά την ίδια περίοδο, αν και όχι τόσο δραστικά. Ο λιανοπωλητής γρήγορης μόδας σημείωσε πτώση 12% στους μηνιαίους ενεργούς χρήστες, σε 41,4 εκατομμύρια, σύμφωνα με την Sensor Tower.

Η Shein και η Temu πρωτοστάτησαν σε ένα νέο μοντέλο ηλεκτρονικού εμπορίου που έχει αναστατώσει τον κλάδο του λιανικού εμπορίου σε ολόκληρο τον δυτικό κόσμο τα τελευταία πέντε χρόνια.

Και οι δύο απέφυγαν τους εισαγωγικούς δασμούς στέλνοντας προϊόντα κατασκευασμένα στην Κίνα απευθείας στα σπίτια των καταναλωτών ως μεμονωμένα πακέτα. Οι φτηνές τιμές και η εντατική διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επέτρεψαν στη Shein και την Temu να συγκεντρώσουν ένα τεράστιο πελατολόγιο σε λίγους μήνες.

Η Shein προσπάθησε να αξιοποιήσει την ανάπτυξή της με την είσοδό της στο χρηματιστήριο, αλλά δυσκολεύτηκε να κερδίσει την υποστήριξη των ρυθμιστικών αρχών για την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου.

Το Reuters ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι η Shein σχεδιάζει να υποβάλει αίτηση για IPO στο Χονγκ Κονγκ. Η Shein αρνήθηκε να σχολιάσει τα σχέδιά της για την εισαγωγή στο χρηματιστήριο ή την επιχειρηματική της απόδοση.

Στις 2 Μαΐου, ο Τραμπ κατάργησε την απαλλαγή για προϊόντα χαμηλής αξίας στις ΗΠΑ, γνωστή ως «de minimis», για δέματα που προέρχονται από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ, χαρακτηρίζοντάς την «μεγάλη απάτη εις βάρος της χώρας μας».

Ο πρόεδρος αντικατέστησε την απαλλαγή, η οποία επέτρεπε σε δέματα αξίας κάτω των 800 δολαρίων να εισέρχονται στις ΗΠΑ χωρίς δασμούς, με δασμό 90%. Στη συνέχεια, ο δασμός μειώθηκε στο 30% στο πλαίσιο μιας ευρύτερης αποκλιμάκωσης των εμπορικών εντάσεων με την Κίνα.

Μετά τις αλλαγές στην πολιτική του Τραμπ, η Temu αναθεώρησε το επιχειρηματικό της μοντέλο στις ΗΠΑ. Αντί να αποστέλλει προϊόντα από εργοστάσια στην Κίνα, άρχισε να αποστέλλει παραγγελίες από πωλητές με έδρα τις ΗΠΑ.

Η πτώση της χρήσης της Temu και της Shein μπορεί επίσης να συνδέεται με τη μείωση των διαφημιστικών δαπανών κάθε εταιρείας. Τους τελευταίους τρεις μήνες, οι διαφημιστικές δαπάνες της Temu στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 87% και της Shein κατά 69% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την Sensor Tower.

Πέρυσι, κατατάχθηκαν ως ο 10ος και 11ος μεγαλύτερος ψηφιακός διαφημιστής στις ΗΠΑ — τώρα βρίσκονται εκτός των 60 πρώτων, σύμφωνα με τον ερευνητή.

Καθώς το περιβάλλον στις ΗΠΑ έχει γίνει πιο εχθρικό, η Temu και η Shein έχουν στρέψει την προσοχή τους στην Ευρώπη.

Ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή της Temu τον Ιούνιο αυξήθηκε κατά 76% στη Γαλλία, 71% στην Ισπανία και 64% στη Γερμανία, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την Sensor Tower. Εν τω μεταξύ, οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες της Shein αυξήθηκαν μεταξύ 13% και 20% στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία.

Ωστόσο, η ανάπτυξη στην Ευρώπη θα μπορούσε επίσης να τεθεί σε κίνδυνο, καθώς η ΕΕ σχεδιάζει να επιβάλει τέλος 2 ευρώ στα μικρά δέματα που εισέρχονται στην Ένωση, ενώ η βρετανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να καταργήσει το δικό της καθεστώς απαλλαγής από εισαγωγικούς δασμούς.

Η Temu αρνήθηκε να σχολιάσει τα επιχειρηματικά της στοιχεία ή τις διαφημιστικές δαπάνες, αλλά δήλωσε ότι η προσοχή της επικεντρώνεται στη «συνεργασία με εμπόρους σε όλες τις περιοχές».

«Από την πλήρη άνοιξη της αγοράς μας σε τοπικούς πωλητές σε περισσότερες από 20 αγορές… τους βοηθάμε να επεκτείνουν την εμβέλειά τους και να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους».

Απόδοση – Επιμέλεια: ΤΑΤΙΑΝΗ ΣΑΓΙΕΧ

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο