Οι απώλειες μεριδίων της ΑΒ Βασιλόπουλος και ο ρόλος του πληθωρισμού στην κατανάλωση των αλυσίδων

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    • Συνεχίζει να χάνει έδαφος από πλευράς μεριδίων αγορά η ΑΒ Βασιλόπουλος, σύμφωνα με πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr.

    Η δεύτερη βάσει τζίρου μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, κινείται με τζίρο στο εξάμηνο που δεν υπερβαίνει το +1% σε σύγκριση με την περσινή αντίστοιχη χρονική περίοδο.

    • Ωστόσο η αγορά στο σύνολό της, δηλαδή όλα τα σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στη χώρα, κινούνται με αύξηση τζίρου στο ίδιο διάστημα, η οποία βρίσκεται στα επίπεδα του +6% σε σύγκριση με πέρυσι.

    Όπως πληροφορούμαστε, με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης άνω του 10% κινούνται Σκλαβενίτης και Κρητικός, που κρατούν τα σκήπτρα από πλευράς αύξησης του κύκλου εργασιών τους.

    • Από πλευράς της η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν φαίνεται να έχει καταφέρει να αντιστρέψει την εικόνα που επιθυμούσε από τη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα ο Νίκος Λαβίδας.

    Θα σας θυμίσω σε αυτό το σημείο ότι σε δηλώσεις που είχε κάνει τον περασμένο Νοέμβριο, στην πρώτη επίσημη συνάντηση ενημέρωσης που είχε με δημοσιογράφους, είχε τονίσει ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει θέσει ως στόχο να πετύχει υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από αυτόν της αγοράς.

    • Και βασικό σημείο της στρατηγικής της αλυσίδας, βάσει του ιδίου ήταν να αποδείξει ότι δεν είναι ένα ακριβό σούπερ μάρκετ όπως είχε ισχυριστεί ότι  μία σημαντική μερίδα καταναλωτών πιστεύει.

    Απώλειες σε όγκο κατανάλωσης για τις αλυσίδες – Ανασταλτικός ο παράγοντας ακρίβεια

    • Την ίδια στιγμή πάντως, το σύνολο της αγοράς των σούπερ μάρκετ και σύμφωνα με πηγές της αγοράς, φέρεται να συνεχίζει να χάνει σε όγκο κατανάλωσης, ο οποίος στο εξάμηνο ήταν μειωμένος περίπου στα επίπεδα του -3%.

    Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα παραμένει ακόμη και σήμερα σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που επηρεάζει σημαντικά την κατανάλωση αλλά και τις συνήθειες των πελατών των σούπερ μάρκετ.

    • Παρά το γεγονός ότι ο μέσος πληθωρισμός υποχώρησε κάτω από το 2% τον Ιούνιο, ήτοι στο 1,8% το Ιούνιο από το 2,8% του Μαΐου, ωστόσο οι αυξήσεις στα τρόφιμα επιταχύνθηκαν στο 12,2% από το 11,6%, γεγονός που αφενός έφερε την παράταση του market pass αλλά και του “καλαθιού του νοικοκυριού”.

    Τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που προκύπτουν από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) για τον Ιούνιο του 2023 σε σχέση με τον Δείκτη του Ιουνίου 2022, δείχνουν ότι προέκυψε αύξηση 1,8% έναντι αύξησης 12,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2022 όταν αυτό συγκρινόταν με τον Ιούνιο του 2021.

    • Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες συγκρίνοντας τον φετινό Ιούνιο με τον περσινό, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά καταγράφεται αύξηση 15,3% στα λαχανικά 14,7%, στα λοιπά τρόφιμα 15,6%, στα βρώσιμα έλαια και τα λίπη κατά 14,2%, στα μεταλλικά νερά και τους χυμούς 13,2%, στα κρέατα 11,4%, στην ζάχαρη την σοκολάτα τα γλυκά και τα παγωτά 10,9% στην ζάχαρη τον καφέ και το τσάι 10,5%, στα φρούτα 10,3%, στο ψωμί και τα δημητριακά 9,5% στα ψάρια 11,7% και στα ψάρια 6,5%.

    Σε πρόσφατη δημόσια τοποθέτησή του ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Bespoke Holdings, εμφανίστηκε επιφυλακτικός ως προ το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί για να υποχωρήσει ο πληθωρισμός στα τρόφιμα. “Δεν είμαι αισιόδοξος για το πόσο σύντομα θα υποχωρήσει ο πληθωρισμός των τροφίμων”, ανέφερε σχετικά.

    • Πρόσθεσε μεταξύ άλλων ότι η διαταραχή της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας από την πανδημία και η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έφεραν στην επιφάνεια και άλλους παράγοντες που είναι περισσότερο μακροχρόνιοι και δεν αναμένεται να λυθούν σύντομα. Και εξήγησε ότι:

    “Το πιο σημαντικό είναι η κλιματική αλλαγή. Αυτό έχει αρχίσει να επηρεάζει τις σοδειές ανά τον κόσμο, ενώ φέτος η κλιματική αλλαγή επηρέασε το φαινόμενο του Ελ Νίνιο με τεράστιες επιπτώσεις σε ολόκληρο τον πλανήτη”, σημείωσε ο κ. Θεοδωρόπουλος.

    • Αναφέρθηκε επίσης στην τεράστια πληθυσμιακή έκρηξη σε Ινδία και Κίνα, με τους ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης να στρέφουν και εκεί τους ανθρώπους “ολοένα και περισσότερο στις ζωικές πρωτεΐνες.

    Όσο ανεβαίνει το επίπεδο, τρώμε όλο και περισσότερο κρέας”, ανέφερε χαρακτηριστικά. “Όσο οι άνθρωποι φεύγουν από τα άμεσα αγροτικά προϊόντα και τρέφονται περισσότερο με κρέας τόσο περισσότερο πρέπει να αυξάνεται και η παραγωγή”, πρόσθεσε.

    Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
    Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο