Οι καθαρές ζημίες της Klarna υπερδιπλασιάστηκαν το πρώτο τρίμηνο, καθώς περισσότεροι καταναλωτές δεν κατάφεραν να αποπληρώσουν τα δάνεια που είχαν λάβει από τη σουηδική εταιρεία «αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα», εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών για την οικονομική υγεία των καταναλωτών στις ΗΠΑ.
Η εταιρεία fintech, η οποία προσφέρει άτοκα καταναλωτικά δάνεια για να επιτρέπει στους πελάτες να πραγματοποιούν λιανικές αγορές, ανακοίνωσε τη Δευτέρα καθαρές ζημίες ύψους 99 εκατ. δολαρίων για το τρίμηνο που έληξε τον Μάρτιο, από 47 εκατ. δολάρια ένα χρόνο νωρίτερα.
Η εταιρεία, η οποία κερδίζει χρήματα χρεώνοντας τέλη στους εμπόρους και στους καταναλωτές που δεν αποπληρώνουν εγκαίρως, δήλωσε ότι οι πιστωτικές ζημίες των πελατών της αυξήθηκαν σε 136 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 17%.
Η αύξηση των αθετήσεων πληρωμών έρχεται σε συνέχεια της απαισιόδοξης οικονομικής συγκυρίας στις ΗΠΑ, όπου ένας δείκτης εμπιστοσύνης των καταναλωτών που παρακολουθείται στενά έπεσε την περασμένη εβδομάδα στο δεύτερο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί ποτέ. Ο εμπορικός πόλεμος του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ έχει οδηγήσει σε προσδοκίες για υψηλότερο πληθωρισμό.
Τα αποτελέσματα της Klarna έρχονται λίγες εβδομάδες μετά την αναγκαστική αναστολή του σχεδίου της σουηδικής εταιρείας για την πολυαναμενόμενη εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, καθώς οι δραστικές ανακοινώσεις του Τραμπ για την επιβολή δασμών ανέτρεψαν τις αγορές.
Η Klarna έχει επικεντρωθεί στην επιθετική επέκτασή της στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια, υπογράφοντας συνεργασίες με εμπόρους όπως η DoorDash, η Walmart και η eBay. Η επέκταση στην Αμερική έχει προκαλέσει ανησυχίες για την ευπάθεια του ομίλου σε μια ύφεση στις ΗΠΑ.
Η Klarna δήλωσε ότι «παρακολουθεί στενά τις αλλαγές στο μακροοικονομικό περιβάλλον» και «παραμένει σε καλή θέση για να προσαρμοστεί γρήγορα, εάν χρειαστεί».
Ανέφερε ότι η σύντομη διάρκεια των δανείων της — το 83% του χαρτοφυλακίου δανείων της ανανεώνεται εντός τριών μηνών — της επέτρεψε «να ανταποκριθεί γρήγορα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς».
Το ποσοστό πιστωτικών ζημιών της Klarna ως ποσοστό του συνολικού όγκου πληρωμών παραμένει σχετικά χαμηλό στο 0,54%, από 0,51% πριν από ένα χρόνο.
Τα έσοδα του πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 701 εκατ. δολάρια, καθώς η εταιρεία κατέγραψε 99 εκατ. ενεργούς πελάτες.
Η Klarna, η οποία παρουσίασε τα αποτελέσματα της Δευτέρας μέσω ενός avatar του διευθύνοντος συμβούλου της που δημιουργήθηκε με τεχνητή νοημοσύνη, έχει επενδύσει σημαντικά στην τεχνητή νοημοσύνη και έχει δηλώσει ότι η τεχνολογία αυτή συμβάλλει στη μείωση του κόστους.
Ο όμιλος μείωσε το συνολικό προσωπικό του κατά 39% τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ τα έξοδα εξυπηρέτησης πελατών μειώθηκαν κατά 12% το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει επίσης αύξηση του κόστους χρηματοδότησης, το οποίο αυξήθηκε κατά 15% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 130 εκατ. δολάρια.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

