Οι δύο μεγαλύτεροι σιδηρόδρομοι του Καναδά έκλεισαν νωρίς την Πέμπτη μπλοκάροντας αμέσως τις αρτηρίες των βορειοαμερικανικών αλυσίδων εφοδιασμού

Οι δύο μεγαλύτεροι σιδηρόδρομοι του Καναδά, που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 80% του εθνικού δικτύου, έκλεισαν νωρίς την Πέμπτη μετά την αποτυχία των συνομιλιών με ένα συνδικάτο, μπλοκάροντας αμέσως τις αρτηρίες των βορειοαμερικανικών αλυσίδων εφοδιασμού που μεταφέρουν περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια Καναδά (740 εκατομμύρια δολάρια) ημερησίως στο εμπόριο.

  • Περισσότεροι από 9.000 εργαζόμενοι στις εταιρείες Canadian National Railway Co. και Canadian Pacific Kansas City Ltd. έθεσαν λουκέτο μετά την εκπνοή της προθεσμίας νωρίς την Πέμπτη. Οι δύο εταιρείες δεν μπόρεσαν να καταλήξουν σε συμφωνία με το Teamsters Canada Rail Conference, αφού το συνδικάτο ψήφισε υπέρ της απεργίας για τον προγραμματισμό και τους τρόπους μετριασμού της κόπωσης των εργαζομένων.

Σε δήλωσή του, εκπρόσωπος της Canadian National δήλωσε ότι έχει κάνει συνεχώς προσφορές για τη βελτίωση των μισθών και του χρόνου ανάπαυσης, συμπεριλαμβανομένης μιας τελικής προσφοράς για την αποφυγή του λοκ άουτ. «Οι Teamsters δεν έχουν δείξει καμία επείγουσα ανάγκη ή επιθυμία να καταλήξουν σε μια συμφωνία που είναι καλή για τους εργαζόμενους, την εταιρεία και την οικονομία», δήλωσε ο εκπρόσωπος.

  • Ο πρόεδρος του συνδικάτου Paul Boucher δήλωσε ότι τα κύρια εμπόδια για την επίτευξη συμφωνίας δεν ήταν οι προτάσεις του συνδικάτου αλλά οι απαιτήσεις των εταιρειών. «Μοναδική τους εστίαση είναι η ενίσχυση του αποτελέσματός τους, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θέτουν σε κίνδυνο ολόκληρη την οικονομία», ανέφερε σε δήλωσή του.

σιδηρόδρομοι

Εκπρόσωπος της Canadian Pacific δήλωσε ότι το συνδικάτο συνεχίζει να προβάλλει μη ρεαλιστικές απαιτήσεις που θα έθιγαν ριζικά την ικανότητα του σιδηροδρόμου να εξυπηρετεί τους πελάτες του. «Κατανοούμε και εκτιμούμε πλήρως τι σημαίνει αυτή η στάση εργασίας για τους Καναδούς και την οικονομία μας», ανέφερε ο εκπρόσωπος σε δήλωσή του.

  • Η στάση εργασίας μπορεί να κοστίσει στον Καναδά έως και 341 εκατ. δολάρια Καναδά ανά ημέρα, σύμφωνα με εκτίμηση της Τετάρτης από τον οίκο αξιολόγησης Moody’s Corp.

Καθώς πλησίαζε η προθεσμία, επιχειρηματικοί όμιλοι και βιομηχανίες που εξαρτώνται από τον σιδηρόδρομο, από τις αυτοκινητοβιομηχανίες έως τη γεωργία, είχαν εκδώσει τρομερές προειδοποιήσεις για την οικονομική ζημία, η οποία θα μπορούσε να σημαίνει μείωση των βαρδιών ή κλείσιμο των εργοστασίων, καθώς και μακροπρόθεσμη ζημία στις εμπορικές σχέσεις και τη φήμη του Καναδά για την αξιοπιστία του, μετά από άλλες πρόσφατες διακοπές στα δίκτυα μεταφορών του.

  • Οι ναυλωτές είχαν ήδη εκτρέψει ορισμένα φορτία προς τις ΗΠΑ ενόψει της απεργίας. Ορισμένα ζωτικής σημασίας σημαντικά καναδικά εμπορεύματα, όπως τα λιπάσματα, τα σιτηρά και η ξυλεία, χρειάζονται σιδηροδρομική μεταφορά και δεν μπορούν να μεταφερθούν σε φορτηγά σε κλίμακα. Οι στάσεις εργασίας θα προκαλέσουν επίσης αναστάτωση στους εργαζόμενους στις καναδικές πόλεις.

Ο Αμερικανός υπουργός Μεταφορών Pete Buttigieg δήλωσε τη Δευτέρα ότι το υπουργείο του παρακολουθεί στενά την κατάσταση και παρακολουθεί τη ροή ζωτικών αγαθών προς τις ΗΠΑ.

  • Είναι η πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες που οι εργαζόμενοι και στις δύο εταιρείες απεργούν ταυτόχρονα και η προηγηθείσα διαδικασία προκάλεσε επείγοντα ερωτήματα στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση.

Ο υπουργός Εργασίας Steven MacKinnon απέρριψε το αίτημα της Canadian National να επιβάλει δεσμευτική διαιτησία στις 15 Αυγούστου και ενθάρρυνε τα μέρη να καταλήξουν σε συμφωνία στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Ο υπουργός συναντήθηκε επίσης με τα μέρη και τους ομοσπονδιακούς διαμεσολαβητές την Τρίτη και την Τετάρτη.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο