
Οι δυτικές μάρκες αυτοκινήτων ενδέχεται να μην έχουν μέλλον στην Κίνα, καθώς οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες πλησιάζουν το τελευταίο προπύργιο που κατέχουν εταιρείες όπως η Volkswagen και η Toyota, προειδοποίησε η Stellantis.
Ερωτηθείς εάν οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τις τοπικές μάρκες στην Κίνα, ο Maxime Picat, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis για την Ασία-Ειρηνικό, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, και ένας από τους δύο εσωτερικούς υποψηφίους για την θέση του επόμενου διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου, δήλωσε: «Είμαι αρκετά αισιόδοξος, αλλά όχι σε αυτό το θέμα».
Οι τοπικές μάρκες έχουν κατακτήσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς στην Κίνα από ξένους κατασκευαστές αυτοκινήτων στους τομείς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των μεγαλύτερων οχημάτων, αλλά μάρκες όπως η Toyota και η Volkswagen εξακολουθούν να πωλούν μεγάλους όγκους μεσαίου μεγέθους βενζινοκίνητων οχημάτων, γνωστών ως «τμήμα C».
«Σοκαρίστηκα», δήλωσε ο Picat στη σύνοδο κορυφής «Future of the Car» της FT, επισημαίνοντας την επέκταση της επίθεσης των τοπικών μαρκών σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Αυτό σημαίνει ότι οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες μένουν με το «C-segment των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Και αυτό δεν θα διαρκέσει», πρόσθεσε.
«Αν κοιτάξετε τι έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια, η τάση [της πτώσης του μεριδίου αγοράς] είναι ισχυρή και είναι πολύ δύσκολο για τις δυτικές [αυτοκινητοβιομηχανίες] να διατηρήσουν τη θέση τους στην Κίνα», είπε.
Ενώ πολλές δυτικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Stellantis, έχουν σταδιακά αποσυρθεί από την Κίνα εν μέσω σφοδρού ανταγωνισμού και σκληρού πολέμου τιμών, γερμανικοί κατασκευαστές όπως η Volkswagen έχουν διπλασιάσει τις προσπάθειές τους σε μια αγορά που αποτελεί από καιρό πηγή κερδών.
Η Volkswagen, η Toyota και άλλες ξένες μάρκες έχουν υιοθετήσει τη στρατηγική «στην Κίνα για την Κίνα» για να κερδίσουν πίσω τους καταναλωτές που έχουν στραφεί σε πιο προσιτά και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά οχήματα από εγχώριες μάρκες. Πέρυσι, η VW ανακοίνωσε περαιτέρω επενδύσεις ύψους 2,5 δισ. ευρώ στην Κίνα.
Το μερίδιο αγοράς των ξένων μαρκών στην Κίνα ανήλθε στο 32% τους πρώτους δύο μήνες του τρέχοντος έτους, λιγότερο από το ήμισυ του 64% που κατείχαν το 2020. Η BYD έχει ξεπεράσει τη Volkswagen, που κατείχε για πολύ καιρό την πρώτη θέση ως η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Automobility της Σαγκάης.
Ωστόσο, η Volkswagen και η Toyota εξακολουθούν να είναι οι δύο κορυφαίοι κατασκευαστές βενζινοκίνητων οχημάτων στην Κίνα, με συνολικό μερίδιο αγοράς 34%.
Μετά την παύση των δραστηριοτήτων της στην Κίνα, η Stellantis — ιδιοκτήτρια των Peugeot, Fiat, Opel και άλλων μαρκών — απέκτησε μερίδιο 20% στην Leapmotor έναντι 1,5 δισ. ευρώ και βοηθά την κινεζική νεοσύστατη εταιρεία να αυξήσει τις πωλήσεις της στην Κίνα και την Ευρώπη.
Σε μια προσπάθεια να δείξει τη δέσμευσή της στην κινεζική αγορά, η VW έχει επικρίνει ανοιχτά τους αντι-επιδοτητικούς δασμούς της ΕΕ στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα — ένα θέμα που έχει διχάσει τους γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων από τους υποστηρικτές των μέτρων, όπως η Stellantis και η Renault, οι οποίοι έχουν μικρή έκθεση στην κινεζική αγορά.
Ο Picat έχει αναδειχθεί, μαζί με τον επικεφαλής της Stellantis στη Βόρεια Αμερική, Antonio Filosa, ως ένας από τους δύο εσωτερικούς υποψηφίους για την αντικατάσταση του Carlos Tavares, ο οποίος αποχώρησε από τη Stellantis τον Δεκέμβριο μετά από διαφωνίες σχετικά με τη στρατηγική της εταιρείας.
Ερωτηθείς σχετικά με το σχέδιο για την εξεύρεση αντικαταστάτη του Tavares, ο Picat δήλωσε: «Το διοικητικό συμβούλιο έχει ξεκινήσει μια πολύ ολοκληρωμένη διαδικασία, η οποία είναι σημαντική… και έχει ανακοινώσει το χρονοδιάγραμμα, οπότε όλα είναι υπό έλεγχο και η απόφαση, όποια και αν είναι, θα είναι η σωστή».
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

