Οι μισός αριθμός από τους πλούσιους millennials μετέφεραν την κύρια φορολογική τους κατοικία πέρυσι ή σκοπεύουν να το κάνουν φέτος, γεγονός που εντείνει την πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι διαχειριστές πλούτου που επιδιώκουν να διατηρήσουν επικερδείς νεότερους πελάτες.
Το ένα τέταρτο των millennials με επενδύσιμα περιουσιακά στοιχεία άνω του 1 εκατομμυρίου δολαρίων δήλωσαν ότι μετακόμισαν το 2024 και ένα άλλο τέταρτο έχει σχέδια να μετακομίσει το 2025, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2025 από την εταιρεία συμβούλων Capgemini σε 3.400 άτομα ηλικίας 28-43 ετών.
Η αυξημένη διεθνής κινητικότητα των νεαρών πλουσίων αποτελεί πρόκληση για τους διαχειριστές περιουσίας, οι οποίοι κινδυνεύουν να χάσουν μακροχρόνιους πελάτες όταν αυτοί μετακομίζουν.
Ο Warren Thompson, διευθύνων σύμβουλος της ομάδας family office στην ιδιωτική τράπεζα Coutts, δήλωσε ότι «η επόμενη γενιά… είναι πιο κινητική σε διεθνές επίπεδο από ό,τι ποτέ άλλοτε».
Η γενιά Z είναι εξίσου κινητική, με το ήμισυ των ερωτηθέντων ηλικίας 12-27 ετών να δηλώνουν ότι είτε μετακόμισαν πέρυσι είτε σχεδιάζουν να το κάνουν φέτος, σύμφωνα με την έρευνα της Capgemini σε πλούσιους ιδιώτες.
Οι διαχειριστές περιουσίας συχνά δυσκολεύονται να διατηρήσουν τους μακροχρόνιους πελάτες τους όταν τα περιουσιακά στοιχεία μεταβιβάζονται στην επόμενη γενιά, με πολλούς να επιλέγουν να διακόψουν τις σχέσεις τους με τους συμβούλους των γονιών τους, ακόμη και αν δεν μετακομίζουν.
Η έρευνα της Capgemini έδειξε ότι το 81% όσων επρόκειτο να κληρονομήσουν περιουσία σκόπευαν «να αλλάξουν την εταιρεία διαχείρισης περιουσίας των γονιών τους εντός ενός έως δύο ετών μετά την κληρονομιά».
«Η διατήρηση των χρημάτων στον ίδιο τόπο όπου αυξήθηκαν δεν ισχύει πλέον για την επόμενη γενιά», δήλωσε ο Elias Ghanem, παγκόσμιος επικεφαλής του Capgemini Research Institute for Financial Services, προσθέτοντας ότι πολλοί νεότεροι πελάτες «δεν θα κάνουν ό,τι έκαναν οι γονείς τους» με τον πλούτο τους.
Σε μια προσπάθεια να κερδίσουν και να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις των νεότερων γενεών, οι διαχειριστές περιουσίας και οι σύμβουλοι υιοθετούν νέες στρατηγικές.
Αυτές πρέπει να περιλαμβάνουν την προσφορά μεγαλύτερης πρόσβασης σε κρυπτονομίσματα, τη δημιουργία ψηφιακών πλατφορμών με τεχνητή νοημοσύνη και την αναβάθμιση της ποιότητας των διαχειριστών σχέσεων, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε η Capgemini αυτή την εβδομάδα.
Ο Ghanem δήλωσε ότι υπάρχει «επείγουσα ανάγκη» οι διαχειριστές περιουσίας να εκσυγχρονίσουν γρήγορα τα επιχειρηματικά τους μοντέλα για να διατηρήσουν τους πελάτες της γενιάς των millennials.
Ο James Morrell, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Rothschild & Co στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ότι η τράπεζα προσέλαβε νεότερους συμβούλους σε μια προσπάθεια να διατηρήσει τους νεότερους πελάτες. «Είναι πολύ συνηθισμένο για εμάς να στέλνουμε ομάδες πολλών γενεών για να αντιμετωπίσουν πελάτες πολλών γενεών», είπε.
Η Rothschild «ξοδεύει πολύ χρόνο και χρήμα προσπαθώντας να ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη» στην εργασία της, πρόσθεσε.
Η Priyanka Hindocha, επικεφαλής του τμήματος οικογενειακών γραφείων στο Ηνωμένο Βασίλειο της εταιρείας διαχείρισης περιουσίας Stonehage Fleming, δήλωσε ότι η εταιρεία της διαθέτει ένα πρόγραμμα «νέας γενιάς», στο πλαίσιο του οποίου οι κληρονόμοι έρχονται στο γραφείο για να μάθουν για τα οικονομικά και να συναντήσουν άλλους που βρίσκονται στην ίδια θέση.
Οι διαχειριστές περιουσίας προειδοποίησαν ότι ορισμένα άτομα που μετακινούνται σε άλλη δικαιοδοσία δεν μεταφέρουν πάντα μαζί τους τα περιουσιακά τους στοιχεία. Ένας στέλεχος μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης περιουσίας στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσε ότι πολλοί πλούσιοι που εγκαταλείπουν τη χώρα λόγω των αλλαγών στο φορολογικό καθεστώς για τους μη κατοίκους έχουν αφήσει μεγάλα ποσά σε βρετανούς διαχειριστές.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

