Οι επενδυτές συσσωρεύονται στην Coca-Cola και την Colgate καθώς οι φόβοι για την ύφεση αυξάνονται

Ο τομέας των βασικών καταναλωτικών προϊόντων ξεπερνά την ευρύτερη αγορά τις τελευταίες εβδομάδες καθώς οι επενδυτές αναζητούν αμυντικές μετοχές. Οι μετοχές της Coca-Cola αυξήθηκαν περίπου κατά 20 τοις εκατό φέτος © REUTERS

Οι επενδυτές εξαγοράζουν μετοχές σε βασικές καταναλωτικές μετοχές των ΗΠΑ, όπως η Coca-Cola και η Colgate-Palmolive, καθώς αναζητούν πιο αμυντικές περιοχές της αγοράς εν μέσω ανησυχιών για πιθανή επιβράδυνση της αμερικανικής οικονομίας.

Ο τομέας – ο οποίος περιλαμβάνει επίσης άλλα γνωστά ονόματα όπως Kraft Heinz, Procter & Gamble και Walmart – έχει ξεπεράσει τον δείκτη blue-chip S&P 500 σε έξι από τις τελευταίες οκτώ εβδομάδες, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.

Την περασμένη εβδομάδα, ο δείκτης καταναλωτικών προϊόντων S&P 500 σημείωσε την καλύτερη επίδοσή του σε σχέση με τον δείκτη blue-chip από τον Μάρτιο του 2020, ανεβάζοντάς τον στο υψηλότερο επίπεδό του, αν και έχει υποχωρήσει τις τελευταίες ημέρες.

Οι επιδόσεις του κλάδου σηματοδοτούν τη διεύρυνση του ράλι του φετινού χρηματιστηρίου από τους ομίλους τεχνολογίας megacap που έχουν οδηγήσει σε μεγάλο βαθμό τα κέρδη.

  • Έρχεται καθώς αρχίζουν να εμφανίζονται οι πρώτες ρωγμές στην αγορά εργασίας των ΗΠΑ, προκαλώντας διαφωνίες σχετικά με το πόσο επιθετικά η Ομοσπονδιακή Τράπεζα θα πρέπει να μειώσει τα επιτόκια και ανησυχία ότι η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου θα μπορούσε σύντομα να οδηγηθεί σε ύφεση.

«Μια ύφεση θα προκαλούσε ξεκάθαρα την υπέρβαση των αμυντικών δυνάμεων», δήλωσε ο αναλυτής Jim Paulsen, πρώην επικεφαλής στρατηγικής στο The Leuthold Group, προσθέτοντας ότι «η ισχυρή οικονομική ανάπτυξη θα τους έκανε να υποαποδίδουν».

Coca-Cola Colgate

  • Η Coca-Cola σημείωσε άνοδο περίπου 20% φέτος, ενώ η Colgate κέρδισε το ένα τρίτο. Τον περασμένο μήνα, οι λιανοπωλητές Walmart και Target και ο κατασκευαστής καταναλωτικών αγαθών Clorox σημείωσαν άνοδο 14,8%, 9,1% και 15,6% αντίστοιχα, πολύ μπροστά από τη μέτρια άνοδο 4,5% του S&P 500 την ίδια περίοδο.

Coca-Cola ColgateCoca-Cola Colgate

«Ιστορικά, οι αμυντικές ενέργειες όπως τα βασικά προϊόντα των καταναλωτών τα πήγαν καλά πριν από την πρώτη περικοπή της Fed, η οποία τείνει να έρθει μόλις υπάρχουν αρκετά στοιχεία ότι η οικονομία επιβραδύνεται», δήλωσε η Irene Tunkel, επικεφαλής στρατηγικής μετοχών των ΗΠΑ στην BCA Research.

  • “Εάν ξαφνικά υπάρξουν δεδομένα που διαλύουν την ιδέα ότι είμαστε έτοιμοι για μια σκληρή προσγείωση – εάν η αισιοδοξία της αγοράς επανέλθει – τότε τα βασικά προϊόντα των καταναλωτών θα αρχίσουν να υπολειτουργούν”, είπε.

Την περασμένη εβδομάδα, η Morgan Stanley πρόσθεσε τις Walmart, Coca-Cola και Colgate στη λίστα με τις συμβουλές μετοχών, συνιστώντας στους πελάτες να επικεντρωθούν σε «αμυντικές επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στη λειτουργική αποτελεσματικότητα ή που έχουν διαρκή ισχύ τιμών ή και τα δύο».

  • Ο τομέας έχει επίσης ωφεληθεί καθώς οι επενδυτές έχουν σταδιακά απομακρυνθεί από πιο ανταγωνιστικά μέρη της αγοράς. Η τοποθέτηση των επενδυτών έχει πλέον «κλίνει προς» αμυντικά μέτρα που μοιάζουν με ομόλογα, συμπεριλαμβανομένων των βασικών καταναλωτών, των ακινήτων και των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, σύμφωνα με στοιχεία ροών που συνέλεξε η Deutsche Bank.

Οι ανησυχίες σχετικά με την επιβράδυνση της αύξησης των κερδών για μετοχές τεχνολογίας που προηγουμένως ήταν κατακτητές έχουν ωθήσει ταυτόχρονα τους επενδυτές να περιορίσουν τις συμμετοχές τους σε ηγέτες της αγοράς που γειτνιάζουν με την τεχνητή νοημοσύνη, δείχνουν τα στοιχεία της Deutsche.

  • Τα βασικά καταναλωτικά προϊόντα τείνουν να υστερούν στην αγορά κατά τη διάρκεια των ανοδικών περιόδων, αλλά καλύπτουν τη διαφορά όταν η ανάπτυξη αρχίζει να επιβραδύνεται: ο κλάδος είχε καλύτερες επιδόσεις κατά τη διάρκεια του sell-off το 2022, αλλά υποαπέδωσε καθώς η αφήγηση ήπιας προσγείωσης επικράτησε το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

Τις τελευταίες εβδομάδες, ωστόσο, «υπήρξε μια συνειδητοποίηση από την πλευρά των επενδυτών ότι πέταξαν το μωρό με το νερό του μπάνιου πέρυσι», δήλωσε ο Kevin Gordon, ανώτερος επενδυτικός στρατηγικός στην Charles Schwab.

  • «Το γεγονός ότι τα βασικά προϊόντα των καταναλωτών μειώθηκαν κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους αυτής της ανοδικής αγοράς είναι συνεπές με αυτή την πρόσφατη ενέργεια που αποτελεί διεύρυνση του ράλι», πρόσθεσε.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ – ΑΠΟΔΟΣΗ 
*

Coca-Cola Colgate

Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο