Η Wizz Air σημείωσε την Πέμπτη μεγαλύτερη από την αναμενόμενη πτώση των καθαρών κερδών του πρώτου εξαμήνου, λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων με τις επιθεωρήσεις κινητήρων που καθήλωσαν τα αεροσκάφη της Airbus και τον αντίκτυπο των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή.
Η εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται ένα στόλο αποκλειστικά Airbus, έχει αντιμετωπίσει προκλήσεις με τους κινητήρες Pratt & Whitney RTX, που οδήγησαν στη προσγείωση αεροσκαφών για επιθεωρήσεις, περιορίζοντας την ικανότητα του αερομεταφορέα.
Η Wizz Air αναμένει συνεχείς πιέσεις στο κόστος του κινητήρα GTF το δεύτερο εξάμηνο του έτους, που αντισταθμίζονται από τη βελτιωμένη απόδοση και μια νέα συμφωνία αποζημίωσης με την Pratt & Whitney, δήλωσε ο CEO Jozsef Varadi σε δήλωση.
«Οι κρατήσεις από το τέλος της περιόδου δεν παρουσιάζουν μείωση της ζήτησης και αναμένουμε θετική δυναμική στο δεύτερο εξάμηνο τόσο όσον αφορά τις κρατήσεις όσο και την απόδοση», πρόσθεσε ο Varadi.
Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν 3,1% στις 08:04 GMT.
Ο ευρωπαϊκός φορέας προϋπολογισμού ανέφερε καθαρά κέρδη 315,2 εκατομμυρίων ευρώ (339,16 εκατομμύρια δολάρια), έναντι προσδοκιών των αναλυτών 332 εκατομμυρίων ευρώ για το εξάμηνο έως τις 30 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με συναίνεση της εταιρείας.
Εν μέσω αυξημένων γεωπολιτικών εντάσεων στη Μέση Ανατολή, η Wizz Air ανέστειλε τις πτήσεις από και προς το Τελ Αβίβ έως τις 14 Ιανουαρίου, αλλά σχεδιάζει να ανακατανείμει τη χωρητικότητα σε άλλες αγορές, αναμένοντας ελάχιστο αντίκτυπο κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος στο Reuters.
Ο αναλυτής της JP Morgan, Harry J Gowers, δήλωσε: «Η Wizz εστιάζει εκ νέου το δίκτυό της στις βασικές αγορές, εστιάζοντας στην πυκνότητα και όχι στη νέα επέκταση της αγοράς, η οποία θα αποφέρει οφέλη από την απόδοση».
Τα αποτελέσματα της Wizz Air συμβαδίζουν με τους ευρωπαίους ανταγωνιστές, όπως η Air France-KLM και η Ryanair, οι οποίες είχαν περιθώρια κέρδους συμπιεσμένα από το υψηλό κόστος, τη σιωπηλή ζήτηση και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό.
Η εταιρεία σημείωσε πτώση 33,2% στα λειτουργικά κέρδη πρώτου εξαμήνου και διατήρησε την ετήσια πρόβλεψή της για καθαρά έσοδα από 350 έως 450 εκατομμύρια ευρώ, η οποία περιορίστηκε τον Αύγουστο λόγω του υψηλού εφάπαξ κόστους για μισθώσεις και επισκευές.
πηγή:www.investing.com