Οι εργαζόμενοι της Boeing ψηφίζουν για τον τερματισμό της επιζήμιας απεργίας 8 εβδομάδων

Η παραγωγή αεροσκαφών θα συνεχιστεί με αύξηση μισθών 38%, αλλά η δράση εκτιμάται ότι έχει κοστίσει στον κατασκευαστή αεροσκαφών 2,7 δισ. δολάρια μέχρι σήμερα

Claire Bushey, Financial Times

  • Οι εργαζόμενοι της Boeing ψήφισαν με ποσοστό 59% υπέρ του τερματισμού της απεργίας τους και της επιστροφής στην εργασία τους, ανοίγοντας τον δρόμο για να αρχίσουν και πάλι τα εργοστάσια του προβληματικού κατασκευαστή στην Ουάσινγκτον να κατασκευάζουν αεροπλάνα. 

Οι εργαζόμενοι αποδέχθηκαν τη Δευτέρα αύξηση μισθών κατά 38% για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, αποτελώντας σημαντική νίκη για τα 33.000 μέλη της Διεθνούς Ένωσης Μηχανικών και Αεροδιαστημικών Εργατών Περιφέρειας 751.  

  • Η εταιρεία προσέφερε αρχικά 25 τοις εκατό προτού οι εργαζόμενοι αποχωρήσουν από την εργασία τους πριν από σχεδόν οκτώ εβδομάδες. Η διαπραγματευτική ομάδα του συνδικάτου, η οποία ενέκρινε τη συμφωνία το Σάββατο και δήλωσε ότι ήρθε η ώρα να διευθετηθεί η απεργία, την αποκάλεσε «μία από τις ισχυρότερες συμβάσεις στην αεροδιαστημική βιομηχανία».  

Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing Κέλι Όρτμπεργκ δήλωσε τη Δευτέρα ότι η εταιρεία είναι «ικανοποιημένη» που κατέληξε σε συμφωνία με τα μέλη του συνδικάτου. «Αν και οι τελευταίοι μήνες ήταν δύσκολοι για όλους μας, είμαστε όλοι μέρος της ίδιας ομάδας», δήλωσε. «Υπάρχει πολλή δουλειά μπροστά μας για να επιστρέψουμε στην αριστεία που έκανε την Boeing μια εμβληματική εταιρεία». Η Boeing ταλανίζεται από μια σειρά προβλημάτων τα τελευταία πέντε χρόνια, εν μέρει λόγω των δικών της λαθών, τα οποία ο Όρτμπεργκ αναγνώρισε τον Σεπτέμβριο.  

  • Η απεργία, η οποία σταμάτησε την παραγωγή του 737 Max, του μονοθέσιου αεροσκάφους της Boeing, είναι η πιο πρόσφατη δυσκολία της σε έναν κατάλογο που περιλαμβάνει δίδυμα θανατηφόρα δυστυχήματα, την πανδημία Covid-19 και ένα ακατάλληλα βιδωμένο πάνελ πόρτας που έφυγε από ένα αεροσκάφος τον Ιανουάριο στα 16.000 πόδια. Η εταιρεία ανακοίνωσε ζημίες ύψους 6 δισ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο, τις δεύτερες μεγαλύτερες στην ιστορία της, και δήλωσε ότι θα συνεχίσει να καίει μετρητά και το επόμενο έτος.  

Την περασμένη εβδομάδα, η Boeing πούλησε μετοχές αξίας 24 δισ. δολαρίων, το μεγαλύτερο κεφάλαιο που έχει αντλήσει ποτέ αμερικανική εταιρεία, καθώς προσπάθησε να στηρίξει τα οικονομικά της και να προστατεύσει την επενδυτική της πιστοληπτική αξιολόγηση.

  • Η απεργία έχει κοστίσει στην Boeing περίπου 50 εκατ. δολάρια την ημέρα, σύμφωνα με τον αναλυτή της Bank of  America Ron Epstein, συνολικά μέχρι στιγμής 2,7 δισ. δολάρια.

Οι εργαζόμενοι μπορούν να επιστρέψουν στην εργασία τους ήδη από την Τετάρτη και πρέπει να επιστρέψουν μέχρι την ερχόμενη Τρίτη. Οι εργαζόμενοι απέρριψαν την αρχική συμφωνία τον Σεπτέμβριο, η οποία υποστηρίχθηκε από την ηγεσία του συνδικάτου και αφορούσε αύξηση μισθών κατά 25%.  

  • Το 96% ψήφισε υπέρ της απεργίας, τροφοδοτούμενο από μια δεκαετία οργής για μια διαπραγμάτευση του 2014 που τερμάτισε τις παραδοσιακές εγγυημένες συντάξεις των εργαζομένων, αντικαθιστώντας τες με επενδύσεις καθορισμένων εισφορών για συνταξιοδότηση. 

Εκείνη η συμφωνία αύξησε επίσης τους μισθούς μόνο κατά 4% μεταξύ 2016 και 2024, μια περίοδο σημαντικού πληθωρισμού. Τον περασμένο μήνα, μια δεύτερη προσφορά που θα αύξανε τους μισθούς κατά 35%, αλλά δεν θα αποκαθιστούσε την παραδοσιακή σύνταξη, καταψηφίστηκε από το 64% των μελών του συνδικάτου που ψήφισαν. 

  • Αν και δεν αποκαθιστά την παραδοσιακή σύνταξη, η τελευταία προσφορά θα αυξήσει τους μισθούς και θα επαναφέρει το μπόνους απόδοσης που είχε καταργηθεί στην πρώτη προσφορά,  καθώς και θα καταβάλει μπόνους επικύρωσης 12.000 δολαρίων στα μέλη.

Η σύμβαση εγγυάται επίσης ότι όταν η Boeing ξεκινήσει την κατασκευή του επόμενου αεροπλάνου της, αυτό θα κατασκευάζεται στην Ουάσινγκτον, μια σημαντική νίκη του συνδικάτου, δεδομένου ότι η εταιρεία έχει ιστορικό μετακίνησης εργασιών μακριά από τα συνδικαλιστικά εργοστάσιά της ή απειλεί να το κάνει. 

  • Οι βελτιωμένοι μισθοί που περιλαμβάνονται στην εγκεκριμένη συμφωνία θα κοστίσουν στην Boeing περίπου 1,1 δισ. δολάρια τα επόμενα τέσσερα χρόνια, αν υποθέσουμε ότι ο μέσος εργαζόμενος κερδίζει 76.000 δολάρια ετησίως, δήλωσε η αναλύτρια της Jefferies Σίλα Καγιάογλου. Τα μπόνους υπογραφής και απόδοσης θα το αυξήσουν κατά άλλα 526 εκατ. δολάρια. 

Κατά τη διάρκεια της απεργίας, η Boeing έθεσε σε διαθεσιμότητα τους εργαζόμενους και σταμάτησε τις παραδόσεις από πολλούς προμηθευτές, καθώς προσπαθούσε να διατηρήσει τα μετρητά της.

  • Ανακοίνωσε επίσης ότι θα περικόψει περίπου 17.000 θέσεις εργασίας και θα καθυστερήσει την παράδοση του 777X κατά ένα ακόμη έτος, μέχρι το 2026, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει έξι χρόνια. Ο πόνος εξαπλώθηκε στην αλυσίδα εφοδιασμού, με τις απολύσεις να ξεκινούν τον περασμένο μήνα στην Spirit AeroSystems, η οποία προμηθεύει την άτρακτο για το 737 Max.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο