Ο Πάτρικ Σνάιντερ φαίνεται να έχει την ικανότητα να προβλέπει το μέλλον. Ο γραφίστας από το Πφόρτσχαϊμ της Βάδης-Βυρτεμβέργης μπορεί να υπολογίσει με ακρίβεια τον αριθμό των παραγγελιών για το προϊόν του την επόμενη ημέρα. Πώς το καταφέρνει; Απλά παρακολουθεί τις τελευταίες αναρτήσεις του Έλον Μασκ στο X (πρώην Twitter).
«Όποτε δημοσιεύει μια πραγματικά ανόητη άποψη, βλέπω ότι οι πωλήσεις μου αυξάνονται. Και αυξάνονται με μεγαλύτερη συνέπεια μετά την τοποθέτηση του Μασκ υπέρ της AfD». Ο Μασκ βάλλει κατά της γερμανικής κυβέρνησης – οι πωλήσεις του Σνάιντερ αυξάνονται. Ο Μασκ τοποθετείται υπέρ της Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD) – οι πωλήσεις του Σνάιντερ αυξάνονται. Ο Μασκ συνομιλεί στη δική του πλατφόρμα Χ με την συμπρόεδρο του AfD και υποψήφια καγκελάριο Αλίς Βάιντελ – «οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν σε μια νύχτα.
Ο Σνάιντερ πουλάει αυτοκόλλητα. Μεταξύ άλλων και αυτοκόλλητα κατά του Μασκ. Η ιδέα πίσω από το προϊόν είναι απλή: Οι οδηγοί της Tesla που ντρέπονται για τις ακροδεξιές τοποθετήσεις του Μασκ κολλούν ένα τέτοιο αυτοκόλλητο στο αυτοκίνητό τους. Το best seller αυτοκόλλητο λέει τα εξής: «Αγόρασα αυτό το όχημα πριν ο Έλον χάσει τα λογικά του». Οι οδηγοί Tesla δηλώνουν έτσι δημόσια: «Μπορεί να οδηγώ Tesla, αλλά δεν είμαι οπαδός του Μασκ».
Από το Tesla-hype στο Tesla-shame
Ο Στέφαν Βέγκνερ από το διαφημιστικό πρακτορείο Scholz&Friends αποκαλεί αυτούς τους πρώτους οδηγούς της Tesla «early adopters». Ένα νέο, προοδευτικό, οικολογικά ευσυνείδητο target group που αρχικά ταυτίστηκε με το προϊόν Tesla, αλλά τώρα θέλει να αποστασιοποιηθεί από τον αμφιλεγόμενο Μασκ. «Η Tesla ήταν η πρώτη εταιρεία που κατάφερε να φέρει στην αγορά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ευρεία κλίμακα, το οποίο ενθουσίασε τους ανθρώπους», εξηγεί ο Βέγκνερ. «Ακριβώς γι’ αυτό κέρδισε ένα κοινό που είναι φαν της τεχνολογίας και εκείνους που θέλουν να είναι οι πρώτοι χρήστες». Κάπως σαν το iPhone της Apple.
Αυτό φαίνεται να αλλάζει. Από την ωμή παρέμβαση του δισεκατομμυριούχου Μασκ στο γερμανικό πολιτικό γίγνεσθαι, η ΑfD εκτινάχθηκε για πρώτη φορά σε εθνική δημοσκόπηση πάνω από το 20%. Ειδικοί χαρακτηρίζουν τις παρεμβάσεις αυτές ως «Tech Coup» (τεχνοπραξικόπημα) και κατηγορούν τον Μασκ ότι υποσκάπτει τη δημοκρατία, προωθώντας ένα παγκόσμιο δίκτυο ακροδεξιών κομμάτων. Και όπως είναι εύκολα κατανοητό, αυτό δεν αρέσει σε πολλούς πελάτες του. «Όσοι αγόρασαν ένα Tesla λόγω μιας οικολογικής πεποίθησης, τώρα αισθάνονται σίγουρα κάτι σαν “Tesla-shame” (ντροπή για την Tesla) και μπορεί να μην τολμούν καν να βγουν από το γκαράζ με το όχημά τους», εξηγεί ο Wegner στην Deutsche Welle. «Και σίγουρα θα επιλέξουν ένα διαφορετικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο την επόμενη φορά».

